Πολλοί ξενοδόχοι θα παραμελήσουν το Metaverse επειδή θα τους φανεί ότι είναι απλά μια άλλη φαντασίωση. Αυτοί είναι πιθανώς οι ίδιοι άνθρωποι που πίστευαν ότι κανείς δεν θα έκλεινε ποτέ δωμάτιο μέσω τεχνητής νοημοσύνης… Ωστόσο, το 2021 μόνο η Velma, η ΑΙ του ξενοδοχειακού κλάδου παρήγαγε σχεδόν 140 εκατομμύρια δολάρια σε αιτήματα κρατήσεων… Η πραγματικότητα είναι μερικές φορές σκληρή.

Γράφει ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης

Το Metaverse θεωρείται το επόμενο βήμα στο διαδίκτυο. Πολλοί το έχουν ακούσει και πιστεύουν ότι δεν έχει ακόμη σημασία για τη βιομηχανία φιλοξενίας. Θα  δείξουμε ποιες είναι οι ευκαιρίες για τον ξενοδοχειακό κλάδο καθώς και ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και των δεδομένων στην προσαρμογή στο Metaverse.

Ποιες ευκαιρίες φέρνει η metaverse στον ξενοδοχειακό κλάδο;

Το Metaverse είναι μια εικονική πραγματικότητα που συγχωνεύει τα χαρακτηριστικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, την επαυξημένη πραγματικότητα (AR), την εικονική πραγματικότητα (VR), τα διαδικτυακά παιχνίδια και τα κρυπτονομίσματα. Το Metaverse είναι το επόμενο βήμα στο διαδίκτυο, παρέχοντας διασυνδεδεμένα και αποκεντρωμένα εικονικά περιβάλλοντα. Στο μέλλον, είναι πολύ πιθανό ότι πολλοί ξενοδόχοι θα παραμελήσουν το Metaverse επειδή θα τους φανεί ότι είναι απλά μια άλλη φαντασίωση. Αυτοί είναι πιθανώς οι ίδιοι άνθρωποι που πίστευαν ότι κανείς δεν θα έκλεινε ποτέ δωμάτιο μέσω τεχνητής νοημοσύνης… Ωστόσο, το 2021 μόνο η Velma, η ΑΙ του ξενοδοχειακού κλάδου παρήγαγε σχεδόν 140 εκατομμύρια δολάρια σε αιτήματα κρατήσεων… Η πραγματικότητα είναι μερικές φορές σκληρή.

Το Metaverse προσφέρει την ευκαιρία να μπείτε στα πιο διάσημα ξενοδοχεία στον κόσμο, να επισκεφθείτε τα δωμάτια και ακόμη και να κάνετε κράτηση! Αυτό ανοίγει ένα εντελώς νέο κανάλι πωλήσεων για τον κλάδο της φιλοξενίας.

Αλλά γιατί οι επισκέπτες να ενδιαφέρονται για ένα εικονικό δωμάτιο; Η απάντηση είναι ότι θα είναι σε θέση να απολαύσουν πολλές δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτή την κράτηση: μια συνεδρία χαλάρωσης, ένα μάθημα σάλσα που δίνεται ή μαθήματα ζαχαροπλαστικής.

Καθώς το ξενοδοχείο θα είναι ένας τόπος διέλευσης, γιατί να μην εκμεταλλευτείτε επίσης την ευκαιρία να ανακαλύψετε τους καλύτερους συνεργάτες του. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες θα μπορούν να θαυμάσουν όλη τη διακόσμηση του ξενοδοχείου και να αγοράσουν τα αντικείμενα που τους αρέσουν (φωτισμός, πολυθρόνα, πίνακες ζωγραφικής κ.λπ.).

Αλλά πάνω απ ‘όλα, το metaverse θα επεκτείνει την εμπειρία του πελάτη. Πράγματι, ένας πελάτης που έχει κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο (ο πραγματικός) θα έχει το δικαίωμα, μετά την αναχώρησή του, να έχει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου στο metaverse για μια δεδομένη περίοδο.

Έχοντας ένα ξενοδοχείο μια κορυφαία τοποθεσία στο Metaverse θα δημιουργήσει επιχειρήσεις καθώς και μια καλή τοποθεσία στον πραγματικό κόσμο. Στη συνέχεια, το εικονικό ξενοδοχείο θα χρησιμοποιηθεί για προώθηση, αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, παραγωγή leads πωλήσεων και εικονικές και πραγματικές άμεσες πωλήσεις. Επιπλέον, ορισμένα ξενοδοχεία θα δημιουργήσουν περισσότερη δραστηριότητα στο Metaverse από ό, τι στον φυσικό κόσμο. Ο λόγος είναι απλός: ο αριθμός των επισκεπτών στο Metaverse είναι απεριόριστος, σε αντίθεση με τη χωρητικότητα των φυσικών ξενοδοχείων.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για μια παρουσία στο Metaverse; Η σωστή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης…

Στο Metaverse, οι επισκέπτες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το ξενοδοχείο σας μέσω ενός εικονικού βοηθού, του avatar του ξενοδοχείου σας. Το avatar σας, ο ακρογωνιαίος λίθος της εμπειρίας των πελατών, θα διαχειρίζεται χιλιάδες εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις κάθε μέρα. Αυτά τα avatars θα βασίζονται στις αθροιστικές εμπειρίες και αλληλεπιδράσεις των σημερινών chatbots. Μιλάμε για την τρίτη γενιά chatbots για ξενοδοχεία, όπως το Quicktext’s Velma, βασισμένο σε ένα NLU (κατανόηση φυσικής γλώσσας) που συνδέεται με δομημένο δεδομένα και εποπτεύεται από μια έμπειρη ομάδα για να εξασφαλίσει καλή μάθηση.

Η υποχρέωση να υπάρχουν δομημένα δεδομένα

Ένα ξενοδοχείο χρειάζεται σήμερα περισσότερα από 1000 σημεία πληροφοριών για να καλύψει τις πληροφορίες που ζητούνται συχνά: ύψος στάθμευσης, ενδυματολογικός κώδικας εστιατορίου, υπηρεσία μεταφοράς από/προς το αεροδρόμιο, πρωινό χωρίς γλουτένη κ.λπ. Ωστόσο, τα ξενοδοχεία, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν έχουν κανέναν έλεγχο σε αυτά τα δεδομένα. Σήμερα, αυτές οι πληροφορίες είναι πιο εύκολο να ληφθούν μέσω Booking.com, Expedia, κλπ. Ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία έχουν κάθε συμφέρον να αρχίσουν να χρησιμοποιούν δομημένα δεδομένα τώρα, επειδή οι αλγόριθμοι της Google ήδη ευνοούν αυτά τα δεδομένα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η σημασία τους είναι οι τρέχουσες προκλήσεις που θα αυξηθούν μόνο με την παρουσία στο Metaverse.

Μετάβαση σε μια νέα γενιά PMS και μηχανής κρατήσεων.

Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν μια εντελώς νέα γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών με συνεχείς αλλαγές. Το PMS του μέλλοντος θα πρέπει να είναι ανοιχτό στο cloud και εξαιρετικά ευέλικτο, δηλαδή χτισμένο σε ανεξάρτητα ράφια (microservices) με βάση ανοιχτά API.

Οι μηχανές κρατήσεων θα πρέπει επίσης να μετασχηματίσουν απότομα στο μέλλον, για να συμβαδίσουν με την ανάπτυξη των σημερινών συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου. Και χάρη σε αυτό, ορισμένα ξενοδοχεία θα δημιουργήσουν μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στο Metaverse από ό, τι στον φυσικό κόσμο.

Ένα CRM για όλους τους τύπους πελατών.

Οι ξενοδόχοι αρχίζουν να χρησιμοποιούν το CRM για να παρακολουθούν έναν πελάτη καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαμονή τους). Στην καλύτερη περίπτωση, ενοικίαση δωματίου, κράτηση εστιατορίου, ποτό στο μπαρ κλπ… Φανταστείτε τη δύναμη ενός CRM για έναν πελάτη που θα χρησιμοποιεί φυσικά και ψηφιακά αγαθά (μαθήματα, εκθέσεις, τέχνη κ.λπ.). Αυτή η αυξημένη ποικιλία υπηρεσιών πολλαπλασιαζόμενη με έναν εκθετικό αριθμό πελατών θα αναγκάσει τα ξενοδοχεία να βελτιώσουν γρήγορα τη διαχείριση των πελατειακών τους σχέσεων, προκειμένου να είναι έτοιμα για αυτή την επανάσταση.

Τι είδους συναλλαγές στο Metaverse

Από τη στιγμή που πραγματοποιούνται εμπορικές συναλλαγές, θα είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε ένα νόμισμα και τι καλύτερο από τα κρυπτονομίσματα; Κάθε σύμπαν, ξενοδοχείο, ξενοδοχειακός όμιλος θα μπορούσε να αποφασίσει είτε να εφαρμόσει ένα υπάρχον κρυπτονόμισμα, είτε να δημιουργήσει το δικό του.

Σε αυτό το νόμισμα θα πρέπει να συσχετίσετε έναν τίτλο για να αποδείξετε ότι έχετε αγοράσει ένα καλό ή μια υπηρεσία. Εδώ είναι που έρχονται τα NFTs… Και στο πλαίσιο του ξενοδοχειακού κλάδου (δωμάτιο, υπηρεσία, συνδρομή), αυτό θα οδηγήσει στην εμφάνιση μιας εικονικής οικονομίας του ψηφιακού εμπορίου αγαθών.  Ο ιδιοκτήτης ενός τύπου δωματίου σε μια δεδομένη ημερομηνία θα είναι σε θέση να αλλάξει αρκετές φορές. Είναι πολύ πιθανό ότι το άτομο που αγόρασε το δωμάτιο δεν είναι αυτό που θα πάει για ύπνο εκεί.

Όπως ίσως έχετε δει, η φιλοξενία στο metaverse είναι πολύ περισσότερο από ένα άλλο διπλό ψηφιακό μέσο. Θα είναι και ένα νέο προωθητικό εργαλείο, ένα νέο κανάλι πωλήσεων, αλλά πάνω απ ‘όλα θα είναι ένα εντελώς νέο σύμπαν ευκαιριών για όσους είχαν την καλή ιδέα να κάνουν το βήμα πριν από τους άλλους… Καλύτερα να ξεκινήσουμε αμέσως. Αργότερα, οι τοποθεσίες θα είναι πολύ πιο ακριβές.