Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022, γράφει η Σταυρούλα Στούμπου για τις νέες τάσεις στις κρατήσεις των ξενοδοχείων και Airbnb.

Η πανδημία COVID-19 έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ερευνούν και κάνουν κράτηση για ταξίδια. Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται πιο στρατηγικά όσον αφορά στον τρόπο εμπορίας και πώλησης των δωματίων τους, χρησιμοποιώντας άμεσες και πολλαπλές έμμεσες ροές εσόδων. 

Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα από την τελευταία ανάλυση του  SiteMinder σχετικά με τα κορυφαία 12 κανάλια διανομής ξενοδοχείων σε 21 από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2021. 

«Κάποτε τα ξενοδοχεία μπορούσαν να εξαρτώνται από μερικά κανάλια για τη διανομή των δωματίων τους, λέει ο James Bishop, ανώτερος διευθυντής του παγκόσμιου οικοσυστήματος στο SiteMinder.

Τα τελευταία δύο χρόνια αναγκάστηκαν να προσεγγίσουν το διαδικτυακό εμπόριο πιο ολιστικά. 

Καθώς και να εξετάσουν όλους τους πιθανούς τρόπους για να ανοίξουν τις ροές εσόδων τους με στόχο να προσεγγίσουν τον νέο ταξιδιώτη. Ένα κοινό που είναι απίστευτα δυναμικό σε προτιμήσεις, συμπεριφορά και προσδοκίες».

Περισσότερο στρατηγική η ανταπόκριση των ξενοδοχείων στις προκλήσεις της πανδημίας, όμως η AirBnB συνέχισε να αυξάνει τα επίπεδα κρατήσεων, όπως δείχνει ανάλυση της SiteMinder.

airbnb

Παγκόσμιοι ηγέτες

Τα μεγάλα παγκόσμια κανάλια διανομής συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή των καταλόγων. Η Booking.com είναι το κορυφαίο κανάλι σε 17 από τις 21 αγορές, με  την Expedia Group να είναι η κορυφαία πηγή εσόδων για ξενοδοχεία στις ΗΠΑ και τον Καναδά και την Traveloka να  πρωτοστατεί στην Ινδονησία και την Agoda στις Φιλιππίνες. 

Η Airbnb συνέχισε να αυξάνει το μερίδιο των κρατήσεων

Ωστόσο μια τάση που παρατηρείται είναι ότι η Airbnb συνέχισε να αυξάνει το μερίδιο των κρατήσεων σε πολλές αγορές για ξενοδοχεία.  

Το 2021, η πλατφόρμα ανέβηκε στην κατάταξη σε 12 αγορές και έκανε το ντεμπούτο της σε τρεις. Την Ινδονησία, τη Μέση Ανατολή και την Ισπανία, όπου βρέθηκε στην όγδοη θέση.

«Αυτό που δείχνουν τα δεδομένα μας είναι ότι η Airbnb έχει γίνει ένας πολύ βιώσιμος τρόπος για τους παρόχους παραδοσιακών καταλυμάτων. 

Να εμπορεύονται, να πουλούν και να αναπτύσσουν την επιχείρηση τους», λέει ο James Bishop.

Η SiteMinderεξέτασε τα κορυφαία 12 κανάλια διανομής ξενοδοχείων σε 21 από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2021.

Οι απευθείας κρατήσεις συνέχισαν να αυξάνονται το 2021

Σύμφωνα με το SiteMinder, οι άμεσες κρατήσεις είναι πλέον ένας από τους δύο κορυφαίους παράγοντες εσόδων σε 12 από τις 21 αγορές που αναλύθηκαν. Ο αριθμός αυτό ήταν πέντε το 2020 και δύο το 2019. 

«Είναι σαφές ότι ζούμε σε μια νέα εποχή των επισκεπτών του ξενοδοχείου, τονίζει ο James Bishop.

Την εποχή του «δυναμικού ταξιδιώτη» και η τεχνολογία του διαδικτυακού εμπορίου επιτρέπει στα ξενοδοχεία να ανταποκρίνονται ανάλογα. 

Η όρεξη για απευθείας κρατήσεις, για παράδειγμα, έχει τόσο καλή απόδοση όσο η επένδυση που κάνουν τα ξενοδοχεία.

Τα δεδομένα υπογραμμίζουν ότι τα ξενοδοχεία, πράγματι, αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε αυτόν τον χώρο. 

Μέσω των σχεδίων ιστοτόπων τους, των μηχανών κρατήσεων και επιλογές πληρωμής και τα εξειδικευμένα εργαλεία μετατροπής με τα οποία συνδέονται ή οι στρατηγικές μετα-αναζήτησης τους».

Οι άμεσες κρατήσεις είναι πλέον ένας από τους δύο κορυφαίους παράγοντες εσόδων σε 12 από τις 21 αγορές που αναλύθηκαν

booking com

Πρόσθετα κανάλια

Η ανάλυση διαπιστώνει επίσης ότι ορισμένοι χονδρέμποροι συνεχίζουν να έχουν καλές επιδόσεις. 

Με τη Hotelbeds να είναι  μεταξύ των κορυφαίων 12 σε καθέναν από τους 21 προορισμούς. Και μία από τις δύο επωνυμίες των WebBeds-Sunhotels και Destinations of the World να περιλαμβάνονται σε εννέα αγορές. 

Τα παγκόσμια συστήματα διανομής παρουσίασαν επίσης ισχύ. Ανεβαίνοντας δύο ή περισσότερες θέσεις σε επτά αγορές, όπως η Ασία, ο Καναδάς, το Μεξικό και η Ολλανδία.

Αυτό το SiteMinder το αποδίδει εν μέρει στην αυξημένη συνάφεια των ταξιδιωτικών πρακτόρων «λόγω των συνεχώς μεταβαλλόμενων κανόνων και περιορισμών». 

Τι μπορούν λοιπόν να μάθουν τα ξενοδοχεία από την ανάλυση; Το SiteMinder συμβουλεύει τα ξενοδοχεία να διευρύνουν την απήχηση τους χρησιμοποιώντας τοπικά κανάλια που μπορούν να προσελκύσουν το αυξανόμενο εγχώριο ταξιδιωτικό κοινό. 

Καθώς και να αυξήσουν τις άμεσες κρατήσεις δημιουργώντας κίνητρα που προσελκύουν ταξιδιώτες στον ιστότοπο και στη συνέχεια να δημιουργήσουν, μια απλή διαδικασία κράτησης.

Τα ξενοδοχεία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τις πιο σχετικές τεχνολογικές λύσεις, για άμεσες κρατήσεις. Αυτές, προσφέρουν υψηλές αποδόσεις και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των επισκεπτών τους.

Οι λύσεις ελαχιστοποιούν τις τριβές σε κάθε στάδιο της κράτησης του ταξιδιού. Και φέρνουν αποτελεσματικότητα, χωρίς να ανησυχούν οι ξενοδόχοι για το πώς θα ενσωματωθούν με τα υπάρχοντα συστήματα τους.

Κάθε ξενοδόχος πρέπει να εφαρμόζει στρατηγικές πωλήσεις που λειτουργούν καλύτερα για τη δική του αγορά-στόχο καθώς και για τον τοπικό προορισμό του, επισημαίνει η SiteMinder. 

Τελικά, εναπόκειται στον χειριστή ή τον διευθυντή του ξενοδοχείου να δημιουργήσει μια προσαρμοσμένη πολιτική που θα οδηγήσει τις περισσότερες πωλήσεις δωματίων στη δική του ιδιοκτησία.

airbnb1

ΕΝΘΕΤΟ

Στρατηγική απευθείας πωλήσεων ξενοδοχείων

Οι απευθείας κρατήσεις είναι οι ιδανικές κρατήσεις για τους ξενοδόχους, επειδή αποφέρουν πιο πολλά έσοδα. Δεν υπάρχουν πράκτορες ή άλλοι συνεργάτες διανομής στους οποίους πρέπει να καταβάλλεται προμήθεια όταν ένας επισκέπτης κάνει κράτηση online. 

Προκειμένου να εφαρμοστεί μια στρατηγική απευθείας για κρατήσεις, οι διαχειριστές θα πρέπει να επενδύσουν σε ένα διαδικτυακό σύστημα κρατήσεων που να συγχρονίζεται με τους υπάρχοντες ιστότοπους και το σύστημα διαχείρισης τους.

Οι ιστότοποι των ξενοδοχείων θα πρέπει να έχουν καλή απόδοση. Για να διευκολυνθεί η διαδικασία άμεσης κράτησης, είναι σημαντικό οι ξενοδόχοι να επενδύσουν σε μια αποτελεσματική και γρήγορη μηχανή κρατήσεων στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.

Οι ξενοδόχοι θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούν στρατηγικές τιμολόγησης που κάνουν τις άμεσες κρατήσεις ελκυστικές για τους καταναλωτές. Οι πάροχοι επιβάλλεται να δώσουν προτεραιότητα στη στρατηγική τους στα κοινωνικά δίκτυα όταν εστιάζουν στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων. 

Αυτές οι καμπάνιες είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να προσελκύσετε απευθείας κρατήσεις. Θα πρέπει να τονίζουν ότι, με την κράτηση στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου, οι ταξιδιώτες λαμβάνουν την καλύτερη τιμή. Και παράλληλα να επισημαίνονται τα οφέλη της άμεσης κράτησης, όπως η ευκολία της και η καλύτερη εμπειρία του επισκέπτη.

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες επικεντρώνονται στην αμεσότητα. Η εμπειρία κράτησης πρέπει να είναι απρόσκοπτη και γρήγορη. Κανείς δεν θέλει να ξοδέψει περισσότερα από λίγα λεπτά για το θέμα αυτό. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι παρέχετε διαφορετικές μεθόδους πληρωμής για να διασφαλίσετε ότι οι χρήστες έχουν πολλές επιλογές.

32 33 KRATHSEIS
https://itnnews.gr/wp-content/uploads/2022/01/ITN_27012022.pdf