Η Air India θα βρίσκεται πλέον υπό τον έλεγχο της Tata Sons μετά από προσφορά ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του μετοχικού κεφαλαίου και χρέους, συμφώνα με την ανακοίνωσε της κυβέρνησης την Παρασκευή, σηματοδοτώντας έτσι το τέλος ενός πολυετούς αγώνα για την ιδιωτικοποίηση της αεροπορικής εταιρείας.

Η επιτυχής πώληση του ζημιογόνου εθνικού αερομεταφορέα θα είναι μια σημαντική νίκη για τον πρωθυπουργό Narendra Modi, καθώς κόστισε στους φορολογούμενους κατά μέσο όρο σχεδόν 3 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα την τελευταία δεκαετία. Θα είναι επίσης καλός οιωνός για τις προγραμματισμένες πωλήσεις μεριδίων σε ένα πλήθος κρατικών επιχειρήσεων για την ενίσχυση των κυβερνητικών ταμείων και την μετατροπή της Ινδίας σε μια οικονομία πλήρως προσανατολισμένη στην αγορά.

Η Talace Pvt Ltd υπάγεται στον όμιλο τμήμα Tata Sons και θα αποκτήσει το 100 τοις εκατό της Air India, δήλωσε ο Tuhin Kanta Pandey, γραμματέας του Τμήματος Επενδύσεων και Διαχείρισης Δημόσιας Περιουσίας. Η Η Talace Pvt Ltd ασχολείται με αυτοκίνητα, χάλυβες και κατέχει την αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων Jaguar Land Rover.

Η συμφωνία, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, επαναφέρει την Air India στα χέρια του ομίλου που την ίδρυσε ως Tata Airlines το 1932 πριν εθνικοποιηθεί το 1953.

Το ποσό της προσφοράς περιλαμβάνει την ανάληψη από την Tata 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το συνολικό χρέος της Air India ύψους 8,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με αποτέλεσμα η αξία των ιδίων κεφαλαίων να ανέρχεται σε μόλις 400 εκατομμύρια δολάρια περίπου, τα οποία θα καταβάλει στην κυβέρνηση.

Η Tata λειτουργεί σήμερα δύο αεροπορικές εταιρείες – τη Vistara, τον μοναδικό άλλο αερομεταφορέα πλήρους εξυπηρέτησης της Ινδίας, σε μια επιχείρηση με τη Singapore Airlines, καθώς και την οικονομική αεροπορική εταιρεία AirAsia India, μια επιχείρηση με τον όμιλο AirAsia της Μαλαισίας.

Ο γόνος της οικογένειας και επίτιμος πρόεδρος της Tata Sons, Ratan Tata, δήλωσε στο Twitter ότι ενώ θα χρειαστεί “σημαντική προσπάθεια για την ανοικοδόμηση της Air India”, θα προσφέρει μια ισχυρή ευκαιρία στην αγορά για την παρουσία της Tata στον κλάδο των αερομεταφορών.

“Καλώς ήρθες πίσω, Air India!”, ανέφερε σε ένα tweet.

Η εξαγορά θα δώσει στην Tata επιπλέον 4.400 εγχώριες και 1.800 διεθνείς χρονοθυρίδες στα ινδικά αεροδρόμια ετησίως, καθώς και 900 χρονοθυρίδες σε αεροδρόμια του εξωτερικού, οι πιο προσοδοφόρες εκ των οποίων είναι στο Χίθροου του Λονδίνου.

Η Tata θα αποκτήσει επίσης 8.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και περίπου 120 αεροσκάφη, κυρίως παλαιότερα αεροσκάφη στενής ατράκτου Airbus, αλλά και κάποια νεότερα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου Boeing.

“Η Air India παρέχει ένα μοναδικό και ελκυστικό διεθνές αποτύπωμα”, ανέφερε η Tata Sons σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι περισσότερα από τα δύο τρίτα των εσόδων της αεροπορικής εταιρείας προέρχονται από διεθνείς αγορές όπως η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Μέση Ανατολή.

Tata Sons