Η Google πρόσθεσε την Τετάρτη, τις εκτιμήσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην αναζήτηση πτήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο για να ενημερώσει τους ταξιδιώτες.

Εδώ και χρόνια, οι εταιρείες Google Flights, Kayak και Skyscanner επιτρέπουν στους καταναλωτές να φιλτράρουν τα αποτελέσματα της αναζήτησης πτήσεων για να βρουν αυτές που μπορεί να έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από το μέσο όρο, δεδομένου του τύπου του αεροπλάνου και άλλων παραγόντων.

Όπου είναι δυνατόν, η Google θα εμφανίζει επίσης τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά θέση. Τα καθίσματα σε premium οικονομικές θέσεις και θέσεις πρώτης θέσης εκπέμπουν γενικά περισσότερες εκπομπές επειδή καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο σε ένα αεροπλάνο.

Οι εκτιμήσεις άνθρακα για τις πτήσεις είναι κατά τα άλλα δύσκολο να βρεθούν. Η KLM είναι μία από τις σπάνιες αεροπορικές εταιρείες που εμφανίζει εκτιμήσεις άνθρακα στους πελάτες της από το 2008.

Η κίνηση της Google ήρθε αφού ο τιτάνας της αναζήτησης ανακοίνωσε στο Skift Global Forum τον περασμένο μήνα ότι θα αρχίσει να επισημαίνει τα πράσινα ξενοδοχεία. Έχει αρχίσει να υποδεικνύει εάν οργανισμοί τρίτων, όπως οι GreenKey και EarthCheck, πιστεύουν ότι ένα ξενοδοχείο έχει θετικές περιβαλλοντικές πρακτικές. Για ορισμένα ακίνητα, το Google Travel προσθέτει λεπτομέρειες σχετικά με τις πρακτικές βιωσιμότητας ενός ξενοδοχείου, αν και η συμμετοχή του ξενοδοχείου είναι προαιρετική.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, όπως η American Airlines και η Lufthansa, δήλωσαν ότι συνεργάζονται με τη Google για να βοηθήσουν στην “τελειοποίηση” των εκτιμήσεων των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

“Με κοινούς στόχους την ενημέρωση των επιλογών των πελατών και την υποστήριξη της διαφάνειας, συνεργαζόμαστε με την ομάδα της Google για να βελτιώσουμε τις πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θα βλέπουν οι πελάτες κατά την αναζήτηση πτήσεων”, δήλωσε η Jill Blickstein, διευθύντρια περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διοικητικών θεμάτων της American Airlines.

Η Google καλεί τις αεροπορικές εταιρείες να βοηθήσουν στην επιβεβαίωση των εκτιμήσεων, τις οποίες παράγει εν μέρει αναλύοντας δεδομένα από το 2019 από πηγές όπως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος.

“Είναι μια τεχνική πρόκληση να διατηρήσουμε την ακρίβεια της κάλυψης για τη μεγάλη ποικιλία αεροπλάνων, διαδρομών και ακραίων περιπτώσεων που αποτελούν μέρος των αεροπορικών ταξιδιών”, δήλωσε ο James Byers, ανώτερος διευθυντής προϊόντων της Google. “Οι αεροπορικές εταιρείες μας βοηθούν να επικυρώσουμε ότι το μοντέλο μας είναι σωστό και μας βοηθούν να συγκρίνουμε αυτό που δείχνουμε με τα πραγματικά δεδομένα καύσης καυσίμων”.

Οι εκτιμήσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι ανακριβείς, επειδή οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν ολοκληρώνουν ελέγχους για να διασφαλίσουν την ακρίβεια των εκτιμήσεων των εκπομπών. Οι κυβερνήσεις δεν δίνουν επί του παρόντος εντολή στις αεροπορικές εταιρείες να γνωστοποιούν τις εκπομπές ανά πτήση.

Είναι πιθανό ότι η επιλογή των καταναλωτών θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις αεροπορικές εταιρείες να επιταχύνουν τις προσπάθειές τους να καθαρίσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Ερευνητές του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές εξέτασαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για πτήσεις στις 20 πιο δημοφιλείς εγχώριες διαδρομές των ΗΠΑ κατά το προ-πανδημικό έτος 2019. Διαπίστωσαν ότι το δρομολόγιο με τις λιγότερες εκπομπές σε ένα δρομολόγιο θα μπορούσε να εκπέμψει 22% λιγότερες εκπομπές από τον μέσο όρο του δρομολογίου.

Όμως οι σκεπτικιστές αναρωτιούνται αν οι καταναλωτές θα σταθμίσουν τον αντίκτυπο κάθε πτήσης στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εξίσου με την τιμή και το πρόγραμμα. Οι υπολογισμοί των εκπομπών θυμίζουν την κίνηση στις ΗΠΑ και σε πολλές άλλες χώρες να αναρτούν τον αριθμό των θερμίδων για τα γεύματα στα εστιατόρια fast-food και στα προσυσκευασμένα είδη παντοπωλείου. Η ετυμηγορία δεν έχει ακόμη βγει για το πώς οι καταναλωτές έχουν χρησιμοποιήσει αυτές τις πληροφορίες για τη διατροφική τους υγεία κατά μέσο όρο.

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις έχουν λάβει νέα προσοχή από τα στελέχη του ταξιδιωτικού τομέα. Για παράδειγμα, η Marriott δήλωσε στο Skift Global Forum ότι δεσμεύτηκε να έχει καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.

Η Google ελπίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες και άλλοι εταίροι θα εμφανίζουν τις εκτιμήσεις στις διεπαφές τους. Ο γίγαντας της αναζήτησης δήλωσε ότι θέλει να συμβάλει στη δημιουργία ενός διαφανούς μοντέλου για τον υπολογισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροπορικά ταξίδια. Στα τέλη Σεπτεμβρίου προσχώρησε στο Travalyst, έναν συνασπισμό βιώσιμων ταξιδιών, στα μέλη του οποίου περιλαμβάνονται οι Booking.com, Skyscanner, Trip.com Group, Tripadvisor και Visa. Η Google δήλωσε ότι διερευνά την παροχή των δεδομένων μέσω του Travalyst σε τρίτους.

“Το βλέπουμε αυτό ως κάτι μεγαλύτερο από την Google”, δήλωσε ο Byers. “Ελπίζουμε να δούμε όσο το δυνατόν ευρύτερη υιοθέτηση σε άλλες ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών, σε απευθείας σύνδεση ταξιδιωτικά γραφεία και άλλες μάρκες μετα-αναζήτησης”.