Η δεύτερη μέρα του World Travel Market London 2023 – της πιο σημαντικής ταξιδιωτικής και τουριστικής εκδήλωσης στον κόσμο – συζητήθηκαν βασικά θέματα, όπως η ποικιλομορφία και η ένταξη, το μέλλον των ταξιδιών και ο υπεύθυνος τουρισμός.

Το μέλλον των ταξιδιών: Ξεκινώντας με μια συζήτηση για την επόμενη γενιά ανθρώπων που θα ενταχθούν στον ταξιδιωτικό κλάδο, η συνεδρία του Institute of Travel & Tourism Future You είπε στους μαθητές πώς θα μπορούσαν να ευημερήσουν σε έναν κλάδο που θα έχει 85 εκατομμύρια κενές θέσεις παγκοσμίως μέχρι το 2030.

Η Anne Lotter, Εκτελεστική Διευθύντρια της Global Travel and Tourism Partnership, είπε ότι το 40% των θέσεων εργασίας στον κλάδο βρίσκονται στο υψηλότερο άκρο των μισθολογικών κλιμάκων. “Αυτός είναι ένας τομέας όπου μπορείτε να ξεκινήσετε από το κάτω μέρος και να ανεβείτε πολύ ψηλά”, είπε.

Ο Louie Davis, Ανώτερος Διευθυντής Στρατηγικής της easyJet Holidays, περιέγραψε πώς είχε προσεγγίσει 30 ταξιδιωτικά γραφεία για εργασιακή εμπειρία. «Είκοσι εννέα είπαν όχι, ένας μου έδωσε εργασιακή εμπειρία, η επιμονή πληρώνει. Συνεχίστε να χτυπάτε τις πόρτες, τελικά μια θα ανοίξει», είπε.

Οι ταξιδιωτικές προοπτικές: Η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει πιθανές παγκόσμιες οικονομικές πτώσεις και ύφεση, αλλά οι προοπτικές από τα μέσα του 2024 είναι θετικές, προέβλεψαν κορυφαίοι μετεωρολόγοι.

Μια συνεδρία διάσκεψης WTM στο Λονδίνο. Πληθωρισμός, πόλεμος και κοινωνική κατάρρευση, τι ακολουθεί για τις οικονομίες του κόσμου; ακούστηκε πόσο ο υψηλός πληθωρισμός, το αυξανόμενο κόστος δανεισμού και η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή θα επηρέαζαν τα αγοραστικά πρότυπα σε πολλές χώρες.

Ο Dave Goodger, Διευθύνων Σύμβουλος, EMEA, Tourism Economics δήλωσε: «Εξετάζουμε μια πιθανή ύφεση σε πολλές χώρες. Βλέπουμε ότι οι υψηλές τιμές υπονομεύουν τις δυνατότητες κερδών πολλών ανθρώπων και τα υψηλότερα επιτόκια αποτελούν πραγματικό σοκ. Υπάρχουν πολλά προειδοποιητικά σημάδια».

Ωστόσο, είπε ότι υπήρχαν και θετικά: «Οι άνθρωποι εκτρέπουν τις δαπάνες στα βασικά και μειώνουν τις διακριτικές δαπάνες, αλλά μέσα σε αυτά εξακολουθούν να θέλουν να ταξιδέψουν».

Ο Andy Cates, Senior Economist της Haver Analytics, είπε ότι οι συγκρούσεις στο Ισραήλ, την Ουκρανία και το πιθανό ζήτημα Κίνας-Ταϊβάν είχαν επηρεάσει τα ταξιδιωτικά πρότυπα και τις τιμές των αγαθών. Επιπλέον, οι υψηλότερες τιμές της ενέργειας θα μπορούσαν να μείνουν εδώ για να μείνουν, ανέφερε, με το πραγματικό ενεργειακό κόστος τώρα να είναι 80% περισσότερο από ό,τι πριν από 25 χρόνια.

Ενημερώσεις προορισμού: Η Κίνα ήταν μια ξεχωριστή συζήτηση στο Discover Stage. Ο Adam Wu, CBN Travel Chief Operating Officer, δήλωσε ότι ο κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός μειώθηκε δραστικά από τα 155 εκατομμύρια του 2019 σε 40,4 εκατομμύρια το πρώτο εξάμηνο του 2023. Ωστόσο, είπε ότι εξακολουθεί να είναι ίσο με τον πληθυσμό της Ισπανίας, προσθέτοντας μόνο το 41,6% του διεθνούς πτήσεις από την Κίνα πραγματοποιούνταν σε σύγκριση με το 2019.

Όσοι Κινέζοι ταξίδευαν ξόδευαν 24% περισσότερα από το 2019, όταν δαπανήθηκαν συνολικά 254,6 δισεκατομμύρια δολάρια – τετραπλάσιο από το ποσό που ξόδεψαν οι εξερχόμενοι τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι Κινέζοι ήταν πλέον λιγότερο διατεθειμένοι να ταξιδεύουν σε ομάδες και ήθελαν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία, είπε.

Ο Wu πρόσθεσε: «Υπάρχουν 1,4 δισεκατομμύρια Κινέζοι και 380 εκατομμύρια μεσαία τάξη, έχουμε 300 εκατομμύρια που ασχολούνται με τα θαλάσσια σπορ. Απλά να είσαι προετοιμασμένος για τους Κινέζους».

Συμβούλεψε τα έθνη που θέλουν να προσελκύσουν Κινέζους επισκέπτες: «Απλώς καταργήστε τις απαιτήσεις βίζας, γιατί οι Κινέζοι γενικά θα πάνε εκεί που υπάρχουν λιγότερα εμπόδια».

Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν το κλειδί, είπε, με το Douyin, την κινεζική έκδοση του Tik Tok, να είναι ένα ισχυρό κανάλι.

Η Visit Maldives έχει ξεκινήσει ένα νέο τμήμα στον ιστότοπό της για να παρουσιάσει τις διαφορετικές ατόλλες του προορισμού και την καταλληλότητά τους σε διαφορετικούς τύπους πελατών, όπως οικογένειες ή όσους αναζητούν διακοπές στη φύση. Μπορείτε να το βρείτε στο atolls.visitmaldives.com.

Τα σχέδια για έναν νέο πολυτελή ορεινό προορισμό, το Soudah Peaks, αποκαλύφθηκαν στον κόσμο στο WTM. Μέσα σε ένα φυσικό πάρκο στα νοτιοδυτικά της Σαουδικής Αραβίας, ο προορισμός είναι 3.015 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το υψηλότερο σημείο της χώρας. Η πρώτη φάση θα δει την κατασκευή εννέα χαμηλών ξενοδοχείων boutique και πέντε αστέρων και το θέρετρο θα προσφέρει επίσης εμπειρίες περιπέτειας και καταφύγια ευεξίας, όλα σε ένα καθηλωτικό πολιτιστικό περιβάλλον.

Η Σρι Λάνκα ανακάμπτει από την πρόσφατη πολιτική και οικονομική αναταραχή του περασμένου έτους, με περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο τουρίστες να αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους, από 719.000 το 2022. «Είμαστε ένας ανθεκτικός προορισμός. έχουμε ξεφύγει από αυτό», δήλωσε ο Harin Fernando, υπουργός Τουρισμού και Κτηματολογίου, ο οποίος μοιράστηκε επίσης ότι ο προορισμός ενδιαφέρεται από μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους και βρίσκεται σε συζητήσεις με το Bollywood σχετικά με τις τοποθεσίες γυρισμάτων. 

Η χώρα χρησιμοποίησε επίσης το WTM για να αναδείξει τη νέα παγκόσμια καμπάνια μάρκετινγκ. Το σύνθημά του, You’ll Come Back for More, αναφέρεται στο 33% των ταξιδιωτών που είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες στον προορισμό. 

Ο Fernando αποκάλυψε επίσης ότι ο τουρισμός περιπέτειας θα ήταν το «επόμενο μεγάλο πράγμα» για τη Σρι Λάνκα, με μια καμπάνια επιρροής που έχει ήδη προγραμματιστεί. 

Η Sarawak αποκάλυψε σήμερα δύο διαφημιστικές συνδέσεις που θα φέρουν το πλούσιο σε φύση μαλαισιανό κράτος στο νησί του Βόρνεο σε ένα ευρύτερο κοινό. Μια συνεργασία με το National Geographic Traveler θα περιλαμβάνει μια σειρά από οκτώ άρθρα και έξι βίντεο ενός λεπτού για τον ιστότοπό του. Εν τω μεταξύ, μέχρι τον Απρίλιο του 2024, οι χρήστες του Tripadvisor θα έχουν μια αποκλειστική σελίδα προορισμού Sarawak για να απλοποιήσουν τη διαδικασία κράτησης εμπειριών στον προορισμό. 

Οι υπουργοί Τουρισμού της Βραζιλίας και της Νότιας Αφρικής, Celso Sabino και Patricia de Lille, υπέγραψαν κοινή συμφωνία μάρκετινγκ στο WTM London για την προώθηση του τουρισμού μεταξύ των δύο προορισμών.

Υπεύθυνος τουρισμός: Προχωρήστε τώρα στους επικείμενους κανονισμούς της ΕΕ για την περιβαλλοντική αναφορά είναι το μήνυμα του The Travel Foundation, το οποίο παρουσίασε σήμερα μια έκθεση καθοδήγησης για τις επιχειρήσεις σε συνεργασία με το ισπανικό τουριστικό γραφείο TurEspana. Η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αναφορά Εταιρικής Αειφορίας (CSRD) θα ισχύει πρώτα για τις μεγάλες εταιρείες, οι οποίες θα υποβάλλουν εκθέσεις από το 2025 και αργότερα για τις ΜΜΕ.

Θα επηρεαστούν οι τουριστικοί πράκτορες, αλλά και προμηθευτές όπως ξεναγοί και εταιρείες δραστηριοτήτων. Η Ειδική Αειφόρου Τουρισμού του Travel Foundation Rebecca Armstrong τόνισε ότι ακόμη και χωρίς τους κανονισμούς, η διαδικασία θα μπορούσε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προστατευτούν στο μέλλον, διαφοροποιώντας τα προϊόντα τους και κοινοποιώντας τις καλές πρακτικές τους στους συνεργάτες και τους πελάτες τους. 

Συμβούλεψε τους ταξιδιωτικούς προμηθευτές: «Τον επόμενο χρόνο θα πρότεινα να συνεργαστείτε με τουριστικούς πράκτορες. ποιες είναι οι απαιτήσεις τους; Τι θα σου ζητήσουν; Πώς μπορείτε να αρχίσετε να συλλέγετε αυτά τα δεδομένα με τον πιο χρήσιμο τρόπο;»

Το Just a Drop γιόρτασε την 25η επέτειό του ανακοινώνοντας δύο νέες πρωτοβουλίες. Πρώτον, ζητά από ξενοδοχεία, θέρετρα και χώρους φιλοξενίας να εγγραφούν στο «Νερό Βρύσης για Όλους», όπου οι επισκέπτες θα έχουν την επιλογή να προσθέσουν μια δωρεά £ 1 στον λογαριασμό τους όταν επιλέγουν νερό βρύσης με το γεύμα τους. Δεύτερον, η Just a Drop ανακοίνωσε μια συνεργασία με τη Sustainable Hospitality Alliance, με την ονομασία «Better Futures for All», στην οποία θα συνεργαστούν για να προσφέρουν μια ολιστική πορεία για την έξοδο από τη φτώχεια.

Η WTM London έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας σε κοινοτικές πρωτοβουλίες στη Νότια Αφρική και την Ινδία για να παρουσιάσει επιτυχημένες πολιτικές και συνεργασίες υπεύθυνου τουρισμού.

Τα αφεντικά του τουρισμού από την Κεράλα, το Madya Pradesh και η κυβέρνηση της Ινδίας μίλησαν για την ενδυνάμωση των τοπικών κοινοτήτων να αναπτύξουν βιώσιμα τουριστικά αξιοθέατα με τοπικά προϊόντα και αγροτικές κατοικίες.

Ο Glynn O’Leary, Διευθύνων Σύμβουλος της Transfrontier Parks Destinations στη Νότια Αφρική, πλαισιώθηκε στη σκηνή από τον Henrik Mathys από την κοινότητα Mier – τους συνιδιοκτήτες του !Xaus Lodge με την κοινότητα Khomani San – και τη Morena Montoeli Mota, Principal Traditional Leader του Batlokoa ba Mota Traditional Community, ιδιοκτήτες του Witsiehoek Mountain Lodge για να μιλήσουν για το πώς οι συνεργασίες τους τους βοήθησαν να ξεπεράσουν την πανδημία.

Η υπεύθυνη συζήτηση για τον τουρισμό εξέτασε επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκοί προορισμοί αντιμετωπίζουν τα προβλήματα του υπερτουρισμού.

Η στρατηγική της Βαρκελώνης στόχευε να μειώσει τους επισκέπτες των ελαφικών πάρτι εστιάζοντας περισσότερο σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενώ η Φλάνδρα συνεργάστηκε με κοινότητες στη Μπριζ για να αναπτύξει προσφορές ποδηλασίας και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το Εθνικό Πάρκο Cinque Terre στοχεύει επίσης να μειώσει την πίεση στα γραφικά χωριά του με έμφαση στον πολιτισμό και όχι στους ημερήσιους ταξιδιώτες.

Η τελευταία συνεδρία υπεύθυνου τουρισμού ακούστηκε από ειδικούς της αεροπορίας σχετικά με τις προόδους στην τεχνολογία υδρογόνου για να βοηθήσει τον κλάδο να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα.

Ομιλητές από την easyJet, το αεροδρόμιο του Μπρίστολ, την Airbus, το Cranfield και τη Rolls-Royce περιέγραψαν τις εξελίξεις με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, βιοκαύσιμα, μπαταρίες και υδρογόνο.

Η Jenny Kavanagh, Chief Strategy Officer της Cranfield Aerospace Solutions, δήλωσε: «Η πτήση μηδενικών εκπομπών είναι πολύ πιο κοντά από ό,τι νομίζετε».

Η Jane Ashton, Διευθύντρια Αειφορίας της easyJet, ήταν επίσης αισιόδοξη, προσθέτοντας: «Τώρα βλέπουμε δοκιμαστικές πτήσεις υδρογόνου. Γρήγορα γίνεται μια πιθανότητα».

Διάσκεψη κορυφής για τη διαφορετικότητα και την ένταξη: Η Kat Lee, Διευθύνων Σύμβουλος του Family Holiday Association, τόνισε την οικονομική αξία της ένταξης, επισημαίνοντας στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι το 16% των Βρετανών δεν έχουν κάνει διακοπές καθόλου – δηλαδή 11 εκατομμύρια άνθρωποι που θα μπορούσαν να είναι πελάτες ταξιδιού εταιρείες.

Προέτρεψε τις ταξιδιωτικές εταιρείες να παρέχουν «πραγματικά ολοκληρωμένες» πληροφορίες και υποστήριξη σε άτομα που δεν έχουν κάνει κράτηση για διακοπές στο παρελθόν, προσθέτοντας: «Θα προσεγγίσετε περισσότερους ανθρώπους, θα δημιουργήσετε περισσότερα έθιμα και θα έχετε μια πιο επιτυχημένη, μακροχρόνια επιχείρηση».

Η Briony Brookes, Παγκόσμια Επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων για τον Τουρισμό του Κέιπ Τάουν, είπε στους αντιπροσώπους για το έργο Limitless Cape Town που βοηθά ταξιδιώτες με διαφορετική ικανότητα και έχει εκπαιδεύσει τον πρώτο τυφλό ξεναγό της Αφρικής.

Η Courtney Maywald, Διευθύντρια στρατηγικής επωνυμίας, Booking.com, περιέγραψε την επιτυχημένη πρωτοβουλία Travel Proud του διαδικτυακού ταξιδιωτικού γραφείου, η οποία έχει εκπαιδεύσει 50.000 παρόχους καταλυμάτων ώστε να είναι πιο περιεκτικοί με τους ταξιδιώτες LGBTQ+ – και πώς χορηγεί εκδηλώσεις Pride στο Μάντσεστερ και το Άμστερνταμ.

Ο Rafael Feliz Espanol, Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Karisma Hotels and Resorts, μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία του εξυπηρετεί οικογένειες με αυτιστικά παιδιά, εκπαιδεύοντας το προσωπικό και χρησιμοποιώντας «θυρωρούς αυτισμού» για επαφή με τους γονείς πριν από τις διακοπές.

Η σύνοδος κορυφής ακούστηκε επίσης από τον Ντάρεν Έντουαρντς, ο οποίος υπέστη τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη σε ένα ορειβατικό ατύχημα το 2016 – αλλά έκτοτε έχει λάβει μέρος σε αθλήματα με αναπηρικό αμαξίδιο και εκδηλώσεις όπως επτά μαραθώνιοι σε επτά ημέρες σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο.

Συμβούλεψε τις ταξιδιωτικές εταιρείες να χρησιμοποιούν πρότυπα για να ενδυναμώσουν άλλα άτομα με αναπηρία.

Οι ειδικοί σε θέματα διαφορετικότητας και ένταξης προέτρεψαν τους αντιπροσώπους να ξεκινήσουν τη βελτίωση της εκπροσώπησης διαφορετικών ομάδων μεταξύ του εργατικού τους δυναμικού.

Η Katie Brinsmead-Stockham, ιδρύτρια του Hotel Hussy, είπε ότι μια γρήγορη αλλαγή θα ήταν να προσθέσετε αντωνυμίες και την προφορά του ονόματός σας στην υπογραφή του email σας για «άμεση συμπερίληψη».

Η Thea Bardot, Διευθύνων Σύμβουλος της Lightning Recruitment, πρόσθεσε: «Μπορείτε να κερδίσετε τόσα πολλά χωρίς προϋπολογισμό μετρώντας τη γλώσσα σας στην επαγγελματική και προσωπική σας ζωή – κοιτάξτε λέξεις και φράσεις και γίνετε φιλόξενοι και χωρίς αποκλεισμούς».

Η Atlyn Forde, σύμβουλος διαφορετικότητας και ένταξης και ιδρύτρια της Communicate Inclusively, προειδοποίησε ότι ο φόβος μπορεί να είναι εμπόδιο, αλλά «είναι εντάξει να κάνεις λάθη» – η συμβουλή της ήταν να κάνει ερωτήσεις και να κάνει συζητήσεις.

Η αγορά queer ταξιδιών πρόκειται να φτάσει τα διπλάσια επίπεδα πριν από την πανδημία μέχρι το 2030, σύμφωνα με την Jenny Southan, ιδρύτρια της Globetrender.

Φιλοξενώντας μια συνεδρία για τα ταξίδια LGBTQ+, είπε ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες από queer άτομα έφτασαν τα 218 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και, μέχρι το 2030, προβλέπεται ότι θα φτάσουν τα 568,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, ο Janis Dzenis, Διευθυντής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων στο WayAway, προειδοποίησε ότι η ασφάλεια εξακολουθεί να είναι το κύριο μέλημα πολλών LGBTQ ταξιδιωτών, με την έρευνα να δείχνει ότι οι μισοί από αυτούς αλλάζουν τον τρόπο που συμπεριφέρονται στο εξωτερικό ή ντύνονται διαφορετικά από το πώς θα ντύνονται στο σπίτι.

Ο Uwern Jong, αρχισυντάκτης στο περιοδικό OutThere, είπε ότι οι ασφαλείς χώροι παίζουν «τεράστιο ρόλο» και επεσήμανε τις εξελίξεις όπως η διαπίστευση ξενοδοχείου που αναπτύχθηκε από την IGLTA (International Gay and Lesbian Travel Association).

Τόνισε επίσης προορισμούς που είναι ασφαλείς, φιλικοί και φιλόξενοι, όπως η Μάλτα, η Καλιφόρνια, η Ολλανδία, η Ελβετία και η Αυστραλία.

Η Aisha Shaibu-Lenoir, ιδρύτρια της Moonlight Experiences, μίλησε για το ότι είναι πρεσβευτής LGBTQIA+ για τη νεανική επωνυμία Contiki, συμβουλεύοντας για ομαδικές ταξιδιωτικές πολιτικές, χρήση αντωνυμιών και εκπαίδευση οδηγών και διευθυντών.