Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022, γράφει ο Γιάννης Αποστολόπουλος για το Delivery και το διαδίκτυο σαν έναν κρίσιμο συνδυασμό.

Οι νέες επιλογές παράδοσης γευμάτων στο επίκεντρο, όπως και η ανάγκη για την ψηφιακή αναβάθμιση και τη διαδικτυακή παρουσία των επιχειρήσεων εστίασης

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις τάσεις στην εστίαση του 2022 εξερευνούμε τις επιλογές που εξετάζουν και πρέπει να εξετάζουν τα εστιατόρια για το delivery, προκειμένου να αποφύγουν τις χρεώσεις τρίτων υπηρεσιών, την ανάγκη για την ενίσχυση της διαδικτυακής τους παρουσίας, αλλά και ψηφιακής αναβάθμισης. Ειδικά στο θέμα του delivery αναμένεται πως θα υπάρξουν αρκετές αλλαγές στο πώς διαχειρίζονται το θέμα τα εστιατόρια, ακόμη και αν συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μια τρίτη εταιρεία για την παράδοση των γευμάτων. Ας δούμε όμως αναλυτικά πως έχουν αυτές οι τάσεις:

Επιλογές delivery

Το delivery έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία δύο χρόνια. Έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ την παραγγελία σε μια τεμπέλικη βραδιά. Αυτό που αλλάζει στις τάσεις εστιατορίων του 2022 είναι το πώς οι μικρές επιχειρήσεις εξετάζουν πλέον τις επιλογές που έχουν μπροστά τους. Υπάρχουν επιχειρήσεις εστίασης που διαχειρίζονται εδώ και καιρό τις υπηρεσίες παράδοσης ανεξάρτητα. Ωστόσο, οι περισσότεροι νέοι «παίκτες» στο παιχνίδι επιλέγουν ως επί το πλείστον μια τρίτη εταιρεία παράδοσης να χειριστεί τις παραγγελίες τους.

Την ίδια ώρα όμως τα μικρά εστιατόρια έμαθαν γρήγορα ότι οι όροι των υπηρεσιών παράδοσης τρίτων είναι παράλογοι. Άλλα ζητήματα που αναγκάζουν τα εστιατόρια να εγκαταλείψουν τις υπηρεσίες παράδοσης τρίτων περιλαμβάνουν:

– Παράπονα για την εξυπηρέτηση πελατών σχετικά με τους οδηγούς και το προσωπικό παράδοσης.

– Έλλειψη επείγοντος στην παράδοση, καθώς ο οδηγός έχει περιορισμένη ευθύνη έναντι του εστιατορίου.

– Χαμένες ευκαιρίες για αντίκτυπο στον πελάτη, όπως η ύπαρξη καρυκευμάτων ή χαρτοπετσέτες στο χέρι.

– Η υπηρεσία παράδοσης παίρνει την αναγνώριση με αποτέλεσμα το εστιατόριο να χάνει την αξία και τη φήμη του.

Αυτές οι τάσεις των πελατών θα αναγκάσουν τα εστιατόρια να κάνουν αλλαγές για να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση. Στο παρελθόν, αυτές οι τάσεις περιλάμβαναν την επιλογή συγκεκριμένων προμηθευτών, συγκεκριμένες πρακτικές καθαριότητας ή ακόμη και τη λειτουργία ως τοποθεσία “χωρίς κράτηση”. Ωστόσο, οι τρέχουσες τάσεις στον κλάδο της εστίασης είναι λιγότερο τρομακτικές από τις παρελθοντικές μόδες. Αυτές οι τάσεις είναι πιθανότατα κάτι πάνω στο οποίο τα εστιατόρια εργάζονται ήδη ούτως ή άλλως για να αυξήσουν την ικανοποίηση των πελατών.

Υπάρχουν επιχειρήσεις εστίασης που διαχειρίζονται εδώ και καιρό τις υπηρεσίες παράδοσης ανεξάρτητα. Την ίδια ώρα όμως τα μικρά εστιατόρια έμαθαν γρήγορα ότι οι όροι των υπηρεσιών παράδοσης τρίτων είναι παράλογοι

Ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας

Η τάση αυτή είναι γεγονός πως αποτελεί ένα μικρό σοκ για πολλές επιχειρήσεις, επειδή φαίνεται κάποιες ψηφιακές εφαρμογές και άλλα διαδικτυακά φόρουμ κριτικών έχουν μειώσει τη δημοτικότητά τους.

Ήρθε λοιπόν η ώρα τα εστιατόρια να υιοθετήσουν μια διαφορετική προσέγγιση στη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης. Αυτά τα εστιατόρια δεν πρέπει μόνο να είναι σε επιφυλακή για παράπονα που πρέπει να αντιμετωπίσουν, αλλά, πρέπει επίσης να διευκολύνουν τους επισκέπτες να κάνουν παραγγελίες online και να αναθεωρούν τα μενού τους.

Η δημιουργία ιστοτόπων εστιατορίων με πιασάρικο σχεδιασμό είναι μια μακροπρόθεσμη λύση, αν και αποτελεί σημαντική επένδυση για πολλές εταιρείες. Παράλληλα πάντως δεν θα πρέπει να αγνοούνται ψηφιακές εφαρμογές, που διευκολύνουν τους καταναλωτές να βρουν το κατάλληλο εστιατόριο, να κάνουν κράτηση, να πάρουν οδηγίες και να εξετάσουν το μενού. Αυτές μπορούν να βοηθήσουν τα εστιατόρια να ενισχύσουν τη διαδικτυακή τους παρουσία και να βοηθήσουν στο μάρκετινγκ τους.

Αυτοεξυπηρέτηση και χρήση αυτοματισμών

Εταιρείες στο εξωτερικό έχουν επιλέξει να αναπτύξουν νέα προπαρασκευασμένα είδη που τα πωλούν είτε μέσω αυτόματων πωλητών, είτε σε μπαρ αυτοεξυπηρέτησης για να μειώσουν τις ουρές και να μειώσουν το κόστος λειτουργίας, ενώ ταυτόχρονα επωφελούνται από την αυξημένη ζήτηση για έτοιμα γεύματα.

Μετά τη σεισμική αλλαγή που προκάλεσε στην αγορά εργασίας η πανδημία, πολλές επιχειρήσεις επανεξετάζουν τον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν πριν από την πανδημία: όταν η απασχόληση βρισκόταν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, γινόταν όλο και πιο δύσκολο να βρεθεί και να διατηρηθεί καλό προσωπικό, γεγονός που οδηγούσε πολλούς ιδιοκτήτες να στραφούν στην αυτοματοποίηση ως εναλλακτική λύση.

Από τις μεγάλες διεθνείς αλυσίδες η McDonald’s βρίσκεται στην πρώτη γραμμή εδώ και λίγο καιρό όσον αφορά την αυτοματοποίηση, με τα κιόσκια και τα μηχανήματα αυτοεξυπηρέτησης ποτών της να πρωτοστατούν στις αυτοματοποιημένες λύσεις στον κλάδο της εστίασης.

Η δημιουργία ιστοτόπων εστιατορίων με πιασάρικο σχεδιασμό είναι μια μακροπρόθεσμη λύση, αν και αποτελεί σημαντική επένδυση για πολλές εταιρείες

Η συμμετοχή στις ανερχόμενες τάσεις των εστιατορίων μπορεί να βοηθήσει να περάσουν περισσότεροι άνθρωποι την πόρτα του καταστήματός σας, αλλά στη συνέχεια το εστιατόριο και το προσωπικό του πρέπει να κάνουν τους επισκέπτες να θέλουν να επιστρέψουν. Φυσικά, η ποιότητα της εξυπηρέτησης και του φαγητού είναι απαραίτητα για την οικοδόμηση μακροχρόνιας αφοσίωσης των πελατών. Για να εξισορροπήσουν την υψηλή ποιότητα, τη συνέπεια και τις μεταβαλλόμενες τάσεις, τα εστιατόρια χρειάζονται λογισμικό που μπορεί να τους δώσει ένα πλεονέκτημα και να τους βοηθήσει να συμβαδίζουν με τις κορυφαίες τάσεις των εστιατορίων.

Ένα λογισμικό POS για την καφετέρια, το εστιατόριο ή τον φούρνο μπορεί να βοηθήσει ένα εστιατόριο να κάνει εύκολα αλλαγές στο μενού, να μειώσει το κόστος και να ελέγξει τα οικονομικά. Η μεγιστοποίηση του κέρδους και η διατήρηση της επίγνωσης των τάσεων που επικρατούν στον κλάδο της εστίασης είναι αμφότερα ζωτικής σημασίας για τον προγραμματισμό της επιτυχίας του εστιατορίου.

Προσέξτε τις τάσεις: Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσετε

Η ανάκαμψη από την επιβράδυνση το 2021 θα απαιτήσει από τους εστιάτορες να επανεξετάσουν όλες τις επιχειρηματικές πτυχές και να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές τόσο σε επίπεδο στρατηγικής όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Ο εντοπισμός των τάσεων του κλάδου της εστίασης που είναι πιθανό να επηρεάσουν το επιχειρηματικό μοντέλο και η προσαρμογή του εστιατορίου σας σύμφωνα με το διαρκώς εξελισσόμενο οικονομικό και κοινωνικό τοπίο είναι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσετε στον κλάδο.

26 27 FAKELOS ESTIASH 2022