Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022, γράφει ο Γιάννης Αποστολόπουλος για την τον ρόλο του μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή.

Ψηφιακά εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν καταλυτικά στην προβολή των ξενοδοχείων και να οδηγήσουν σε άνοδο τις άμεσες κρατήσεις

Όταν συζητάμε για το μάρκετινγκ των ξενοδοχείων, η τεχνολογία πλέον στις μέρες μας διαδραματίζει εξέχοντα ρόλο. Ωστόσο, αρκετοί δεν γνωρίζουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντα μάρκετινγκ του ξενοδοχείου τους.

Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να υιοθετήσετε τις νέες τάσεις της ξενοδοχειακής τεχνολογίας για να βελτιώσετε το μάρκετινγκ σας.

Μάρκετινγκ μέσω SMS

Οι άνθρωποι δεν φαίνεται να αρέσκονται στις τηλεφωνικές κλήσεις όσο παλιά. Για τον ξενοδοχειακό κλάδο, αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι τεράστια.

Πολλοί από τους επισκέπτες θα εκτιμήσουν την ευκαιρία να σας στείλουν μήνυμα αντί να καλέσουν τη ρεσεψιόν. Και μπορείτε να οικοδομήσετε ισχυρότερες σχέσεις με τους επισκέπτες μέσω του προτιμώμενου καναλιού επικοινωνίας τους.

Τα οφέλη των γραπτών μηνυμάτων δεν τελειώνουν εδώ. Τα ποσοστά μετατροπής μπορούν να αυξηθούν πάνω από 100% μέσω γραπτών μηνυμάτων με εξειδικευμένους πελάτες. Αυτό μπορεί να σημαίνει για τα ξενοδοχεία ότι φέρνουν περισσότερους επισκέπτες πίσω απευθείας μέσω προσφορών μέσω γραπτών μηνυμάτων.

Έτσι, υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για εσάς να προσεγγίσετε απευθείας τους επισκέπτες.

Ένας εύκολος τρόπος για να εφαρμόσετε αυτή τη στρατηγική είναι μέσω της λειτουργίας SMS Campaigns και μπορείτε να αποχαιρετήσετε τις ημέρες των μη ανοιχτών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Κρατήσεις σε κινητά τηλέφωνα

Αν βρισκόσασταν σε ένα νέο και άγνωστο μέρος, θα μπορούσατε να τα καταφέρετε χωρίς το smartphone σας; Κι αν χρειαστεί να κάνετε κράτηση ξενοδοχείου την τελευταία στιγμή;

Τα smartphones έχουν γίνει ένα τεράστιο μέρος του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τον κόσμο και η ευκολία τους τα καθιστά ακόμη πιο δημοφιλή από τους υπολογιστές σε πολλά σενάρια.

Ένας εύκολος στην πλοήγηση ιστότοπος για κινητά τηλέφωνα μπορεί να καταφέρει περισσότερες άμεσες κρατήσεις. Μια απρόσκοπτη εμπειρία κράτησης μέσω κινητού τηλεφώνου μπορεί ακόμη και να ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών, καθώς οι άνθρωποι θα θυμούνται τις καλές εμπειρίες. Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής καταγράφονται επίσης κατά κύριο λόγο από τα κινητά, οπότε οι κουρασμένοι ταξιδιώτες θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν γρήγορα και εύκολα τον ιστότοπό σας στο τηλέφωνό τους και να κάνουν κράτηση.

Φωνητική αναζήτηση

Ένα άλλο κανάλι κρατήσεων για το οποίο πρέπει να βελτιστοποιήσετε είναι η φωνητική αναζήτηση. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν βοηθούς αναζήτησης με φωνητική ενεργοποίηση. Πρόκειται για μία από τις πιο εξέχουσες τάσεις της ξενοδοχειακής τεχνολογίας.

Δεδομένου ότι οι φωνητικές αναζητήσεις χρησιμοποιούν περισσότερο φυσική γλώσσα και μοτίβα ομιλίας από ό,τι οι πληκτρολογημένες αναζητήσεις, στρατηγικές όπως η δημιουργία περιεχομένου με μια πιο ομιλητική φωνή και η απάντηση σε συχνές ερωτήσεις στον ιστότοπό σας μπορούν να βοηθήσουν το ξενοδοχείο σας να γίνει πιο εύκολα ανακαλύψιμο μέσω της φωνητικής αναζήτησης. Εάν οι άνθρωποι μπορούν να βρουν εύκολα τον ιστότοπό σας, θα είναι πολύ πιο πιθανό να κάνουν κράτηση μαζί σας.

Βίντεο 360 μοιρών

Η εικονική πραγματικότητα είναι μια προσομοίωση του πραγματικού κόσμου με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Μια περιήγηση με βίντεο εικονικής πραγματικότητας στο ξενοδοχείο σας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε στους υποψήφιους επισκέπτες τι θα βιώσουν από μια άποψη πρώτου προσώπου και να τους μετακινήσετε πιο κάτω στη χοάνη λήψης αποφάσεων.

Η παροχή μιας παρουσίασης του ξενοδοχείου σας σε 360 μοίρες επιτρέπει στους υποψήφιους επισκέπτες να αποκτήσουν μια καλύτερη αίσθηση του χώρου και να κάνουν με σιγουριά τις κρατήσεις τους.

Κρατήσεις μέσω metasearch

Οι ιστότοποι μετα-αναζήτησης συγκεντρώνουν πληροφορίες σχετικά με διαφορετικά ξενοδοχεία και τα συγκρίνουν όλα σε ένα μέρος. Ιστοσελίδες όπως οι Google Hotel Ads, το TripAdvisor, η Trivago είναι όλα παραδείγματα μηχανών μετα-αναζήτησης.

Οι ιστότοποι αυτοί οδηγούν σε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα. Τα περισσότερα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν ιστότοπους μετα-αναζήτησης για να ερευνήσουν σχετικά με τα ανταγωνιστικά τους ξενοδοχεία. Ενώ, τα περισσότερα από αυτά έτσι εκμεταλλευόμενα τη διαφήμιση σε αυτές τις πλατφόρμες μπορούν να οδηγήσουν πολύ περισσότερες άμεσες κρατήσεις.

Chatbots

Τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μια ποικιλία διαφορετικών εφαρμογών, και η προώθηση άμεσων κρατήσεων είναι μία από αυτές. Βασίζονται σε κανόνες ή βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη και μπορούν να απαντούν γρήγορα σε ερωτήσεις απευθείας στον ιστότοπό σας.

Με τη δυνατότητα να απαντούν σε ερωτήματα 24 ώρες το 24ωρο, τα chatbots είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε μια ζωντανή μορφή επικοινωνίας. Ενθαρρύνουν τους υποψήφιους επισκέπτες να κάνουν απευθείας κράτηση.

Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής καταγράφονται επίσης κατά κύριο λόγο από τα κινητά, οπότε οι κουρασμένοι ταξιδιώτες θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν γρήγορα και εύκολα τον ιστότοπό σας στο τηλέφωνό τους και να κάνουν κράτηση

Οι OTA δυσκολεύονται…

Η Expedia και η Booking έχουν δεχτεί αρκετά μεγάλα πλήγματα τους τελευταίους μήνες. Οι μετοχές της Expedia έκλεισαν το 2019 με πτώση 4%, μια μικρή πτώση αλλά σημαντική σε σύγκριση με τον S&P 500, ο οποίος επέστρεψε 29%. Η μετοχή της Booking.com έκλεισε με πτώση 11% τον Ιανουάριο του 2020 (εν μέρει λόγω του COVID-19).

Γιατί η βουτιά στην τιμή της μετοχής; Υπάρχουν δύο παράγοντες εκτός του κοροναϊού που επηρεάζουν τους OTA. Πρώτον, τα ξενοδοχεία γίνονται όλο και καλύτερα στο να καταγράφουν απευθείας κρατήσεις. Η ξενοδοχειακή τεχνολογία, όπως οι πλατφόρμες άμεσων κρατήσεων, οι διαχειριστές διαφημίσεων metasearch και οι ενσωματώσεις μηνυμάτων, βοηθούν τα καταλύματα να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπό τους και να μετατρέπουν περισσότερες άμεσες κρατήσεις, παρακάμπτοντας τις υψηλές προμήθειες των OTA κατά τη διαδικασία. Τα εργαλεία άμεσων κρατήσεων που συνδέουν το PMS ενός ξενοδοχείου, την ισοτιμία, τα δεδομένα συμπεριφοράς και τα δημογραφικά δεδομένα σε ολόκληρο το ταξίδι της κράτησης έχουν θέσει τα ξενοδοχεία σε ισότιμη θέση με τους OTA, όταν πρόκειται για κερδισμένες κρατήσεις.

Δεύτερον, η Google έχει εισέλθει στην ταξιδιωτική αγορά σε μεγάλο βαθμό. Η Google έχει επεκταθεί από το παραδοσιακό AdWords για να συμπεριλάβει ξενοδοχεία παντού μέσω του προϊόντος Hotel Ads. Η Google ήταν ιστορικά η πηγή για μεγάλο μέρος της εισερχόμενης ζήτησης των OTA και τώρα που η πλατφόρμα είναι άμεσος ανταγωνιστής, οι OTA είναι ευάλωτοι, εκτός αν πληρώνουν δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο στην Google για να εξασφαλίσουν ότι εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης και ότι λαμβάνουν κλικ από τους ταξιδιωτικούς σχεδιαστές. Η δωρεάν κίνηση «συρρικνώνεται συνεχώς», εξήγησε στους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος της Expedia, Mark Okerstrom.

18 19 FAKELOS HITECH 1