Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022, γράφει ο Γιώργος Τζιάλλας για την πραγματικότητα που θα επικρατήσει στα ταξίδια το 2022.

Παρόλο που ο τουρισμός αναμφίβολα έχει δεχθεί τεράστιο πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, υπάρχουν ακόμα πολλοί άνθρωποι που ταξιδεύουν. Καθώς ο κόσμος σταδιακά ανακάμπτει από τον COVID-19 και τα σύνορα αρχίζουν σιγά σιγά να ανοίγουν, οι ειδικοί προβλέπουν ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα αρχίσουν να ταξιδεύουν καθώς προχωρά η χρονιά.

Βέβαια, τα ταξίδια δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια – τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. Με τις αλλαγές στους κανόνες που διέπουν πλέον τα ταξίδια, την ευαισθητοποίηση για την υγεία και τις μόνιμες επιπτώσεις μιας παγκόσμιας πανδημίας στους ταξιδιώτες, οι τουριστικοί πράκτορες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική και τα εργαλεία τους για να ανακτήσουν το πελατολόγιό τους.

Αυτή η νέα πραγματικότητα φέρνει μαζί της συναρπαστικές ευκαιρίες για καινοτομία και προσαρμογή. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες πιθανότατα θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν την έκθεσή τους στον COVID.

Τι μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε για τα ταξίδια από το 2022 και μετά;

Η νέα πραγματικότητα φέρνει μαζί της συναρπαστικές ευκαιρίες για καινοτομία και προσαρμογή. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες πιθανότατα θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν την έκθεσή τους στον COVID.

Κοινωνικά αποστασιοποιημένα ταξίδια

Πριν από τον COVID-19, η προοπτική να εξερευνήσουν οι τουρίστες μια πολυσύχναστη πόλη ήταν συναρπαστική και ενθαρρυντική. Δυστυχώς, ως αποτέλεσμα της πανδημίας, οι περισσότεροι ταξιδιώτες έχουν πλέον ταλαιπωρηθεί από την προοπτική να βρεθούν σε πολυσύχναστες πόλεις, ή σε city break προορισμούς.

Ως εκ τούτου, οι τουριστικοί πράκτορες πρέπει να γίνουν δημιουργικοί για να επαναφέρουν τους τουρίστες. Πρέπει να σχεδιάσουν νέα τουριστικά πακέτα, νέα δρομολόγια που θα αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τις πολυσύχναστες περιοχές, καθώς οι πελάτες θα περιμένουν μια πιο μελετημένη  και προσωπική ταξιδιωτική εμπειρία.

Οι περιηγήσεις των τουριστών θα χρειαστεί να επικεντρωθούν σε πιο απομακρυσμένες περιοχές ή να επικεντρωθούν σε πιο εξειδικευμένες δραστηριότητες, όπως περιηγήσεις με ποδήλατο, περιηγήσεις παρατήρησης πουλιών, πεζοπορία και άλλες δραστηριότητες στη φύση, όπου οι ταξιδιώτες είναι λιγότερο πιθανό να έρθουν σε επαφή με πολλούς ανθρώπους.

Οι τουριστικοί πράκτορες πρέπει να γίνουν δημιουργικοί για να επαναφέρουν τους τουρίστες. Πρέπει να σχεδιάσουν νέα τουριστικά πακέτα, νέα δρομολόγια που θα αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τις πολυσύχναστες περιοχές.

edgar chaparro 7HDi EkG11I unsplash

Λεπτομερής και έγκαιρη ανταλλαγή πληροφοριών

Δυστυχώς, η πλήρης έξοδος από την πανδημία προς το παρόν αποκλείεται, και οι ταξιδιώτες πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς για τις πιο πρόσφατες ταξιδιωτικές οδηγίες.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες που είναι σε θέση να παρέχουν έγκαιρες και έγκυρες πληροφορίες θα είναι στο μυαλό των ταξιδιωτών και, ως εκ τούτου, είναι πιο πιθανό να κάνουν την επιλογή τους με βάση την πιο σωστή πληροφόρηση.

Λιγότερα ομαδικά ταξίδια

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες με έμφαση στα ομαδικά ταξίδια θα πρέπει να προσαρμόσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στα νέα δεδομένα για να εξασφαλίσουν ασφαλή και επιτυχημένα ταξίδια. Μια επιλογή είναι να μετατοπίσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο σε ένα πιο ευέλικτο, το οποίο να περιλαμβάνει ταξίδια χωρίς συνοδούς ή πιο ευέλικτη σύνθεση στη δομή των ταξιδιωτικών πακέτων.

Τα ομαδικά ταξίδια μπορεί πλέον να προσφέρονται μόνο σε ομάδες τουριστών που ήδη γνωρίζουν και εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον και έχουν τακτική αλληλεπίδραση.

Αλλαγή στις προσδοκίες των μεταφορών

Αντί να επιλέγουν μειωμένες τιμές μεταφοράς, οι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να επιλέξουν μεταφορές που έχουν αυστηρά πρότυπα υγιεινής, πιο ασφαλή αεροπορικά ταξίδια με αυστηρά πρωτόκολλα και ιδιωτικά μέσα μεταφοράς κατά την άφιξη στον προορισμό τους ή επιλογές business class.

Αλλαγή στη δημοτικότητα των προορισμών

Δημοφιλείς ταξιδιωτικοί προορισμοί μπορεί να γίνουν αυτοί που διαχειρίζονται με επιτυχία την πανδημία του κορωνοϊού. Ποιες προφυλάξεις υπάρχουν; Πόσο καλά χειρίστηκαν το αρχικό ξέσπασμα; Εάν οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις είναι θετικές, οι ταξιδιώτες μπορεί να είναι πιο διατεθειμένοι να επιλέξουν αυτούς τους προορισμούς.

hanson lu FT2WwbS1LJQ unsplash

Δημοφιλή τα «ταξίδια επανένωσης» (reunion travel)

Δεδομένου ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν μπόρεσαν να δουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, οι ταξιδιώτες θα θελήσουν να απευθυνθούν στις υπηρεσίες ενός τουριστικού γραφείου για να συντονίσουν τη «διαδικασία της επανένωσης», με την παροχή υπηρεσιών ταξιδιού, μεταφοράς και διαμονής από και προς τον προορισμό της «επανένωσης».

Η επιρροή των social media στους ταξιδιώτες

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες δεν βασίζονται πλέον σε παραδοσιακές μεθόδους, όπως βιβλία, χάρτες, τουριστικούς οδηγούς, αλλά αναζητούν τη γνώμη άλλων τουριστών για να αποφασίσουν αν θα ετοιμάσουν τις βαλίτσες τους για τον ένα ή τον άλλο προορισμό.

Η συντριπτική πλειονότητα των νέων σε ηλικία ταξιδιωτών κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους με βάση προτάσεις που βρίσκουν στο Facebook, το Twitter, το Trip Advisor, ή το Instagram, βάσει σχολίων από άτομα που θεωρούν έγκυρη την άποψή τους.

Δεν επηρεάζονται βέβαια μόνο οι πολύ νέοι, αλλά ένα σημαντικό ποσοστό μεταξύ 30% και 40% των τουριστών παραδέχονται ότι άλλαξαν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια αφού διάβασαν αρνητικά σχόλια.

Σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς ομίλου Antevenio, μία από τις απαντήσεις των επιχειρήσεων σε αυτή την αυξανόμενη επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον τουρισμό είναι αναμφίβολα να «ακολουθήσουν την τάση» εκμεταλλευόμενοι τα hashtags, που μοιράζονται πληροφορίες και κάνουν τους τουρίστες να διαφημίζονται καλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι τουρίστες αγοράζουν στο διαδίκτυο, πολύ συχνότερα απ’ ότι στο παρελθόν, ταξίδια, κάνουν κράτηση σε ξενοδοχεία, ακόμη και σε εστιατόρια. Σχεδόν το 80% πλέον στρέφεται στις κύριες διαδικτυακές υπηρεσίες (δηλαδή OTAs (Online Travel Agents) Booking, Expedia και άλλες), ενώ μόνο το 20% χρησιμοποιεί παραδοσιακά κανάλια ή απευθύνεται σε ταξιδιωτικά γραφεία.

Η σημασία της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Τι μπορούν, λοιπόν, να κάνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι οργανισμοί για να επικοινωνήσουν με επιτυχία σ’ αυτή τη, με νέους όρους και υπό διαφορετικές συνθήκες, επανεκκίνηση των ταξιδιών και του τουρισμού; Αξιοποίηση βεβαίως του δυναμικού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και παρακολούθηση αναφορών, την εισαγωγή εικόνων και τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου που προωθεί την αλληλεπίδραση.

Με πολύ ενδιαφέρον, είναι αλήθεια, περιμένουμε όλοι μας, ταξιδιώτες και επαγγελματίες του τουρισμού, τους επόμενους μήνες, την ερχόμενη τουριστική σεζόν, σε ένα βεβαίως άγνωστο, αλλά αρκετά αισιόδοξο 2022 για τα ταξίδια στην Ελλάδα και διεθνώς.

20 21 tziallas
https://itnnews.gr/wp-content/uploads/2022/01/ITN_27012022.pdf