Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022, γράφει η Σταυρούλα Στούμπου για τις νέες στρατηγικές μάρκετινγκ στα σιδηροδρομικά ταξίδια της Ευρώπης το 2021.
Οι νικητές για τις καλύτερες καμπάνιες μάρκετινγκ στα σιδηροδρομικά ταξίδια της Ευρώπης για το 2021 (Best European Rail Tourism Campaign Awards) ανακοινώθηκαν στη τελετή που διοργάνωσαν ο Ελβετικός Τουρισμός, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και η Eurail.
Τα βραβεία καθιερώθηκαν πέρυσι, με στόχο να αναγνωρίσουν τις εκστρατείες μάρκετινγκ που προώθησαν καλύτερα τα σιδηροδρομικά ταξίδια ως μοντέλο βιώσιμου τουρισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Αυτή η νέα πρωτοβουλία σχεδιάστηκε για να θέσει σταθερά τους σιδηροδρόμους στο επίκεντρο καθ’ όλη τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων (EYR 2021), να ενθαρρύνει τη χρήση των σιδηροδρόμων από πολίτες, ταξιδιώτες και επιχειρήσεις και να συμβάλει στον στόχο της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ να γίνει κλιματικά ουδέτερη.
Η ETC και η Eurail έλαβαν συμμετοχές από εθνικές και τοπικές τουριστικές αρχές, σιδηροδρομικούς οργανισμούς, γραφεία μάρκετινγκ και άλλους φορείς με σημαντικές δραστηριότητες στον ευρωπαϊκό τουριστικό τομέα.
Οι νικητές επιλέχθηκαν από ειδική κριτική επιτροπή αποτελούμενη από επαγγελματίες από τους τομείς του τουρισμού, των σιδηροδρόμων και του μάρκετινγκ. Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Συνάντησης του ETC στο Engelberg της Ελβετίας.
Η εκδήλωση συγκέντρωσε τους Διευθυντές Έρευνας και Μάρκετινγκ των εθνικών τουριστικών αρχών από όλη την Ευρώπη. Δίνοντας την ευκαιρία για την ανταλλαγή των τελευταίων τάσεων, γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών στον τουρισμό.
Η φετινή συνάντηση επικεντρώθηκε επίσης στην ανάπτυξη μιας στρατηγικής ατζέντας ETC για το 2030, επισημαίνοντας τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός μπορεί να συμβάλει σε μια βιώσιμη μετάβαση του τουρισμού στην Ευρώπη.
«Καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, είναι επιτακτική ανάγκη η Ευρώπη να παρουσιάσει τις σιδηροδρομικές της προσφορές», δήλωσε ο Luís Araújo, Πρόεδρος της ETC.
«Η ETC είναι περήφανη για το έργο που αναλαμβάνουν οι τομείς των ταξιδιών και του τουρισμού για την προώθηση του σιδηροδρομικού τουρισμού ως φιλικού προς το περιβάλλον και επιθυμητού τρόπου ταξιδιού».
Σχολιάζοντας τα βραβεία, ο Carlo Boselli, Γενικός Διευθυντής της Eurail, δήλωσε ότι «οι νικητές των βραβείων έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην προώθηση του σιδηροδρομικού ταξιδιού ως μοναδικής και βιώσιμης ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Οι δημιουργικές καμπάνιες σίγουρα θα εμπνεύσουν ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο να πάνε ένα βήμα παραπέρα και να εξερευνήσουν την Ευρώπη με τρένο».
Κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής, η ETC και η Eurail ανακοίνωσαν ότι τα βραβεία θα διεξαχθούν και φέτος με λεπτομέρειες που θα ανακοινωθούν σε εύθετο χρόνο.
Οι νικητές των βραβείων Best European
Rail Tourism Campaign Awards 2021
Βραβείο «Καλύτερη Νέα Προωθητική Πρωτοβουλία 2021»
Η καινοτόμος εφαρμογή WunderlineGO ανακηρύχθηκε «Καλύτερη Νέα Προωθητική Πρωτοβουλία 2021». Η καινοτόμος εφαρμογή σχεδιάστηκε για να ευαισθητοποιήσει το Wunderline, μια βελτιωμένη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Βόρειας Ολλανδίας και της Βόρειας Γερμανίας.
Η εφαρμογή WunderlineGO συνδυάζει την κινητικότητα, τις δημόσιες συγκοινωνίες και τη βιωσιμότητα για να διευκολύνει τους ταξιδιώτες να εξερευνούν και να διασκεδάζουν σε όλη την Ολλανδία και τη Γερμανία.
Εκτός από την προώθηση του τρένου ως βιώσιμου μέσου μεταφοράς, η εφαρμογή επισημαίνει τις στάσεις κατά μήκος της διαδρομής ως συναρπαστικούς τουριστικούς προορισμούς και προσκαλεί τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν την περιοχή.
Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από την ικανότητα της να προωθεί μια τοπική γραμμή τρένου ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να εξερευνήσουν λιγότερο γνωστούς προορισμούς στην περιοχή.
Η Ostfriesland Tourismus GmbH και η επαρχία του Groningen βραβεύτηκαν με την «Καλύτερη Νέα Πρωτοβουλία Προώθησης», για την εφαρμογή WunderlineGO.
Βραβείο «Καλύτερης Ολοκληρωμένης Προώθησης Σιδηροδρομικού Τουρισμού»
Οι Σιδηρόδρομοι της Σλοβακικής Δημοκρατίας Železnicná spolocnost Slovensko (ZSSK), βραβεύτηκαν στην κατηγορία «Καλύτερης Ολοκληρωμένης Προώθησης Σιδηροδρομικού Τουρισμού» για την καμπάνια τους με τίτλο We Go by Train (Ideme Vlakom).
Στο επίκεντρο της διαφημιστικής εκστρατείας ήταν ένα συναρπαστικό τραγούδι που χρησιμοποιούσε χιούμορ για να αντικατοπτρίζει τα οφέλη και την πραγματικότητα των σιδηροδρομικών ταξιδιών στη Σλοβακία.
Η καμπάνια σχεδιάστηκε για να παρουσιάσει το rebrand της ZSSK, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις προσπάθειες βελτίωσης των μετακινήσεων με τρένο σε όλη τη χώρα.
Λίγο μετά την έναρξη της καμπάνιας, το τραγούδι έγινε το δεύτερο πιο δημοφιλές βίντεο που παίχτηκε στο σλοβακικό YouTube. Αυτή η επιτυχία έκανε τις σιδηροδρομικές μεταφορές να γίνουν θέμα συζήτησης σε όλη τη χώρα.
Το πιο σημαντικό, η εκστρατεία χρησίμευσε για να πείσει τους Σλοβάκους ότι το σιδηροδρομικό ταξίδι μπορεί να είναι μια χαλαρωτική εμπειρία γεμάτη περιπέτειες, καλό φαγητό και ποιοτικές υπηρεσίες.
Η κριτική επιτροπή συνεχάρη τη ZSSK που χρησιμοποίησε την καμπάνια για να δημιουργήσει ένα κίνημα που έφτασε στη συνείδηση του σλοβακικού κοινού, βελτιώνοντας με επιτυχία τη στάση απέναντι στα σιδηροδρομικά ταξίδια.
Οι καμπάνιες με επίκεντρο τη νεολαία προσελκύουν την προσοχή της κριτικής επιτροπής
Για την κατηγορία των πιο υποσχόμενων καμπανιών, η κριτική επιτροπή είχε την αποστολή να επιλέξει τρέχουσες καμπάνιες ή ακόμα όσες βρίσκονται στη φάση σχεδιασμού, οι οποίες παρουσίαζαν μεγάλες δυνατότητες.
Δύο συμμετοχές, σχεδιασμένες και οι δύο για να εμπνεύσουν τους νέους να αγκαλιάσουν τους σιδηροδρόμους και να καλλιεργήσουν βιώσιμες ταξιδιωτικές πρακτικές μακροπρόθεσμα, εντυπωσίασαν περισσότερο την κριτική επιτροπή. Αυτές οι δύο συμμετοχές, είναι:
Το KILROY, ένα σκανδιναβικό ταξιδιωτικό γραφείο που ειδικεύεται στη δημιουργία ατομικών ταξιδιωτικών εμπειριών για νέους ταξιδιώτες κέρδισε το βραβείο για την καμπάνια Impact Challenge.
Το Impact Challenge είναι ένας αργός αγώνας ταξιδιού για τον περιπετειώδη, περίεργο και καθημερινό ταξιδιώτη, που προσκαλεί 12 ομάδες να ταξιδέψουν σιδηροδρομικά στην ανεξερεύνητη Ευρώπη. Ταυτόχρονα οι ταξιδιώτες θα συγκεντρώνουν πόντους με στόχο να κερδίσουν το μεγάλο έπαθλο στη γραμμή τερματισμού.
Η ιδέα γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 ως ένας νέος και εναλλακτικός τρόπος για να ταξίδια σε έναν νέο κόσμο και πυροδότησε ένα κίνημα εντυπωσιακών ταξιδιωτών στη διαδικασία.
Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από το ανταγωνιστικό στοιχείο της καμπάνιας, καθώς και από την ικανότητα της να αιχμαλωτίζει τη φαντασία των νεαρών ταξιδιωτών σε όλη την Ευρώπη.
Το Europe’s Famous Hostels, μια ένωση ανεξάρτητων ξενώνων σε όλη την Ευρώπη και το Ισραήλ, κέρδισε το δεύτερο βραβείο πιο υποσχόμενης καμπάνιας για την εκστρατεία Eco Wanderer.
Η καινοτόμος εκστρατεία του που θα ξεκινήσει το 2022 προωθεί ένα πρόγραμμα πίστης και ένα σύστημα ανταμοιβής που βασίζεται σε έναν υπολογιστή εξοικονόμησης εκπομπών CO2. Και μετατρέπει την εξοικονόμηση πόρων από τους χρήστες των τρένων σε πόντους που μπορούν να εξαργυρωθούν στους ξενώνες της ένωσης σε όλη την Ευρώπη.
Η εκστρατεία στοχεύει να εκπαιδεύσει, να εμπνεύσει και να επιβραβεύσει θετικές συμπεριφορές προς τη βιωσιμότητα, καθώς και να δώσει προβολή σε βιώσιμες επιχειρήσεις.
Η κριτική επιτροπή συνεχάρη την Europe’s Famous Hostels για την ανάπτυξη μιας καμπάνιας που θα μπορούσε να προωθήσει τη μακροπρόθεσμη αλλαγή συμπεριφοράς και να δημιουργήσει μια γενιά βιώσιμων ταξιδιωτών.