Νέα έρευνα που κυκλοφόρησε από το Euronews δίνει μια νότα αισιοδοξίας για τον ταξιδιωτικό κλάδο, καθώς επτά στους 10 Ευρωπαίους στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία (70%) δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν είτε εσωτερικά (39%), είτε διεθνώς (21%) ή και διεθνώς και εσωτερικά (10%) για διακοπές φέτος.
Η έρευνα, που διεξήχθη σε 6.000 Ευρωπαίους από την Redfield και Wilton Strategies, εξέτασε τις απόψεις των Ευρωπαίων σχετικά τόσο με το ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά το Brexit τόσο και σε μια πανδημική Ευρώπη.
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι άνθρωποι στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία προτίθενται να ταξιδέψουν με ασφάλεια – τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους (το 80%) δηλώνουν ότι θα ήταν πρόθυμοι να έχουν μαζί τους διαβατήρια εμβολίων για διεθνή ταξίδια.
Η έρευνα ανατέθηκε από το Euronews στο πλαίσιο της εκστρατείας “Feel Connected to Europe” και αποκάλυψε επίσης:
Το Λονδίνο ψηφίστηκε ως το καλύτερο “αξιοθέατο” του Ην. Βασιλείου για τους Ευρωπαίους τουρίστες και στις τέσσερις προαναφερόμενες χώρες.
Το δεύτερο καλύτερο “αξιοθέατο” του Ηνωμένου Βασιλείου ποικίλλει ανά χώρα, με τη βρετανική ύπαιθρο να έρχεται δεύτερη στη Γερμανία (33%), τη βασιλική οικογένεια τόσο στη Γαλλία (42%) όσο και στην Ιταλία (44%) και τα μουσεία και τα θέατρα (50%) σε Ισπανία.
Ως πλέον αρνητικές πτυχές ενός ταξιδιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρεται η ακρίβεια (51%) και ο καιρός (49%).
Η έρευνα εξέτασε επίσης τις ευρωπαϊκές στάσεις απέναντι στο ταξίδι μετά το Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πέντε χρόνια μετά το δημοψήφισμα για το Brexit, πάνω από δύο στα πέντε άτομα (το 44%) στα τέσσερα ευρωπαϊκά κράτη (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία) πιστεύουν ότι οι Βρετανοί πρέπει να υπόκεινται σε πρόσθετους φόρους ή χρεώσεις κατά την αγορά εξοχικών κατοικιών στην ΕΕ.
Φαίνεται ότι το Brexit δεν απέτρεψε τους ανθρώπους να έρχονται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η πλειοψηφία όλων των ερωτηθέντων (63%) δήλωσε ότι “δεν ήταν ούτε λιγότερο πιθανό” ή “πιο πιθανό” να ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά το Brexit.
Μόνο το 25% απάντησε ότι θα ήταν “λιγότερο πιθανό” να το πράξουν. Ίδιο ποσοστό (63%) πιστεύει ότι θα ήταν “πιο ευπρόσδεκτοι” ή “όχι περισσότερο ούτε λιγότερο ευπρόσδεκτοι” στη Βρετανία, αφού έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, με μόνο το 24% να λέει ότι θα αισθανόταν “λιγότερο ευπρόσδεκτοι”.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Euronews, Michael Peters, λέει:
“Το να μένεις συνδεδεμένος με την Ευρώπη δεν είναι το να είσαι απλά μέλος της ΕΕ, αλλά αφορά σε μια κοινή κατανόηση μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και των πλησιέστερων γεωγραφικών, οικονομικών και πολιτιστικών γειτόνων του. Όταν αναθέσαμε αυτήν την έρευνα, γνωρίζαμε πόσο μεγάλο μέρος της συζήτησης στα ΜΜΕ επικεντρώθηκε στην εμπειρία του Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολύ λίγη κατανόηση του πως ο τρόπος που η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ επηρεάζει τη στάση του έθνους απέναντι στους Ευρωπαίους.
Με αυτήν την εκστρατεία, θέλουμε το κοινό του Ηνωμένου Βασιλείου να σκεφτεί με κριτική σκέψη τις ειδήσεις που λαμβάνει και τα πιθανά οφέλη του, να κοιτάξουμε πέρα από την άμεση εθνική ατζέντα και να ‘αγκαλιάσουμε’ ευρωπαϊκά και παγκόσμια θέματα. Ως κορυφαίο διεθνές ΜΜΕ της Ευρώπης, αποστολή μας είναι να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους να διαμορφώσουν τη δική τους γνώμη, προσφέροντας μια ποικιλία απόψεων.
Η τηλεόραση και οι ψηφιακές πλατφόρμες του Euronews παρέχουν στο κοινό του Ηνωμένου Βασιλείου μια εναλλακτική πηγή ειδήσεων και πληροφοριών που τους βοηθά να παραμείνουν συνδεδεμένοι με το Ηνωμένο Βασίλειο, με την Ευρώπη και τον κόσμο”.