Aν και ανοίγει ο Τουρισμός επίσημα στις 15 Μαΐου, εν τούτοις δεν έχουν καθοριστεί πρωτόκολλα λειτουργίας και επανεκκίνησης του συνεδριακού τουρισμού (ελληνικού και διεθνή- ιατρικού κ.ά.), όπως επίσης και άλλων μεγάλων Εκδηλώσεων και Events, κρατώντας ανενεργά όλα τα Επαγγέλματα της Βιομηχανίας του MICE (Meetings, Incentives,Congresses & Events Industry) .

Ο ΗAPCO έχει καταθέσει, από τις 23/3, στο Υπουργείο Τουρισμού, πρωτόκολλα λειτουργίας του Συνεδριακού Τουρισμού  στο Υπουργείο Τουρισμού, αλλά δεν έχουν εγκριθεί, γεγονός,  που ακόμη και τα εγχώρια Συνέδρια και κυρίως τα Ιατρικά , να μην γνωρίζουν, πώς και πότε θα πραγματοποιηθούν.

·         Τα πλεονεκτήματα του συνεδριακού τουρισμού

  •  Οι συμμετέχοντες ενός συνεδρίου ξοδεύουν χρήματα ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Ο Σύνεδρος ξοδεύει 50%-70% περισσότερο από τον απλό τουρίστα. Είναι πελάτης υψηλού εισοδήματος και επιπέδου και μπορεί να αποτελέσει τον καλύτερο Αmbassador (πρεσβευτή) της χώρας μας στο εξωτερικό.
  • Αποτελεί πηγή εσόδων από άμεσους και έμμεσους φόρους για το κράτος και τις τοπικές αρχές.
  • Η συνεδριακή  δραστηριότητα συμβάλει στην οικονομία με την κατασκευή ή/και ανακαίνιση συνεδριακών χώρων και ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων,  ενισχύει την απασχόληση και διαφημίζει την χώρα διεθνώς.
  • Συμβάλλει στην αύξηση θέσεων εργασίας, αφού στην οργάνωση συνεδρίων εμπλέκονται 50 τουλάχιστον επαγγέλματα.
  • Τα συνέδρια δημιουργούν  και  αυξάνουν την ζήτηση ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών (διαμονές, διακινήσεις, ξεναγήσεις, εκδρομές, δείπνα,  γεύματα κλπ.) ενισχύοντας την εθνική οικονομία.
  •  Επέκταση της τουριστικής περιόδου και καταπολέμηση της εποχικότητας του Ελληνικού Τουρισμού.
  • Η χώρα αποκτά μεγάλη προβολή και φήμη σε ένα υψηλού επιπέδου κοινό και κατακτά σημαντική θέση στον παγκόσμιο τουριστικό και συνεδριακό χάρτη.
  • Ο Επαγγελματικός & Συνεδριακός Τουρισμός αποτελεί μοχλό ανάπτυξης από την κρίση, αλλά και ανάπτυξης και είναι η ώρα αυτό να αναγνωριστεί και να αξιοποιηθεί επιτέλους!

 
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στον συνεδριακό τουρισμό

  • 80%  των συνεδρίων/εκδηλώσεων με φυσική παρουσία ακυρώθηκαν (Ελληνικά και Διεθνή) και δεν θα πραγματοποιηθούν για το 2021 ούτε και για το 2022,  διότι πολλά από αυτά είναι διετή ή /και τριετή
  • 15% των συνεδρίων/εκδηλώσεων μετατράπηκαν σε Διαδικτυακά, χωρίς κανένα σημαντικό κέρδος για το Κράτος, παρά  το ΦΠΑ , πάνω στο ελάχιστο διαδικτυακό κόστος
  • 5% των συνεδρίων/εκδηλώσεων μετατέθηκαν για το 2022, 2023 ή /και αργότερα , γεγονός που δεν δίνει καμία ασφάλεια για την υλοποίηση  τους.

 
Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού για τα συνέδρια και της εκδηλώσεις (MICE)

  • Η Στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού πρέπει να είναι μακροχρόνια και βασισμένη σε σταθερά πρωτόκολλα και διαδικασίες, καλύπτοντας όλο το φάσμα του  Τουρισμού και παράλληλα όλες τις μορφές του.
  • Επίσης πρέπει να υπάρχει κοινή στρατηγική με όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία , για τα επόμενα βήματα και κοινή προβολή της χώρας μας, με όλους τους Φορείς (Περιφέρειες, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού κ.α.) όχι μόνο προβάλλοντας τον Τουρισμό αλλά και όλες τις πτυχές και μορφές τους, με κοινό video, το οποίο θα έχει παραρτήματα για τις ιδιαιτερότητες και της μορφές του Τουρισμού.
  • Αναβάθμιση των εκθεσιακών περιπτέρων του ΕΟΤ, σε όλες  τις Παγκόσμιες Τουριστικές Εκθέσεις  , με δωρεάν χώρους όλων των Συνδέσμων του Τουρισμού & οργάνωση special events, στις Εκθέσεις.

Πώς θα κερδηθεί το χαμένο έδαφος του συνεδριακού τουρισμού

  • Θα πρέπει να ανακοινωθούν άμεσα τα πρωτόκολλα , με ισχύ τουλάχιστον ενός έτους, για να μπορέσει η Ελλάδα να προσελκύσει Συνέδρια και Εκδηλώσεις ( μεγάλων Εταιρειών , ή Παγκόσμιες Εμπορικές, Πολιτιστικές ή/και  Επιστημονικές,  από Ανταγωνιστικές χώρες, όπως Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία , Τουρκία κλπ.)
  • Μείωση του ΦΠΑ για το 2021 σε όλες τις υπηρεσίες
  • Δωρεάν self-test , 1 κάθε εβδομάδα, στους Έλληνες ή/και ξένους , ανεξάρτητα του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή/και μοριακού τεστ κατά την άφιξη τους, ή/και την συμμετοχή τους σε Συνέδριο ή Εκδήλωση.
  • Καθαρές οδηγίες , στα αγγλικά για την μετακίνηση των Συμμετεχόντων , εντός της πόλης που θα διαμένουν κατά την συμμετοχή τους σε Συνέδριο ή εκδήλωση.
  • Προβολή- Προβολή της Χώρας μας, παγκοσμίως
  • Συμμετοχή σε εκθέσεις και προετοιμασία Ambassadors Programs , Πρεσβευτών της Ελλάδος ανά τον κόσμο, ώστε να συμμετέχουν σε καλά προετοιμασμένα ταξίδια στην χώρα μας, για να είναι οι Παγκόσμιοι Αγγελιοφόροι –  Πρεσβευτές,  για την προσέλκυση Συνεδρίων ή άλλων μεγάλων εκδηλώσεων στη χώρα μας.

Κοινό μέλημα για όλους τους Επαγγελματίες του Τουρισμού είναι να διαφυλαχθεί η  αξιοπιστία της Χώρας, περισσότερο από ποτέ, λόγω του υψηλού ανταγωνισμού, ενώ πρέπει να υπάρξει από την Πολιτεία, άμεσος  προγραμματισμός  για όλο το 2021, με στόχο την προετοιμασία της χώρας και για το 2022 και τις επόμενες χρονιές.


Γράφει η Ειρήνη Τόλη, Πρόεδρος του HAPCO και Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA.