Πρόκειται για μια μικρή (0,60m πλάτος) γραμμή τρένου, με τον Βόλο ως σημείο αναχώρησης και τις Μηλιές ως τον τερματικό σταθμό (απόσταση 28km), με ενδιάμεσους σταθμούς και στάσεις στα πιο σημαντικά χωριά της διαδρομής. Η διαδρομή περιλαμβάνει τεχνικά έργα αρκετά μεγάλα για την εποχή τους, όπως γέφυρες, σήραγγες, τείχη συγκράτησης κ.λπ., ενσωματωμένα στο πλούσιο φυσικό περιβάλλον του Πηλίου. Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί έχουν μεγάλο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον και το τροχαίο υλικό (το οποίο διατηρείται σε άριστη κατάσταση μέχρι σήμερα) είναι μοναδικό για την Ελλάδα. Η κατασκευή της γραμμής ξεκίνησε το 1881. Το πρώτο κομμάτι από το Βόλο στη Λεχώνια παραδόθηκε το 1896 και το υπόλοιπο μέχρι τις Μηλιές το 1903. Ο σχεδιαστής και κατασκευαστής του έργου ήταν ο Ιταλός μηχανικός Ernesto de Chirico, πατέρας του διάσημου ζωγράφου Giorgio ντε Κίρικο.

Η λειτουργία του τρένου είχε καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη των οικισμών που εξυπηρετούσε. Ωστόσο, το 1971 σταμάτησε να λειτουργεί. Η προσπάθεια επαναφοράς της αμαξοστοιχίας ξεκίνησε το 1985. Η γραμμή της αμαξοστοιχίας χρειάστηκε επισκευή του τροχαίου υλικού (ήδη ολοκληρωμένη) και συντήρηση των γραμμών και των κτιρίων που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.

Το 1985 ανακηρύχθηκε ιστορικό μνημείο. Μονάδα εξυπηρέτησης: Υπηρεσία σύγχρονων μνημείων και τεχνικών έργων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Το τρένο λειτουργεί σήμερα μεταξύ Άνω Λεχώνια και Μηλιές. Οι ημερομηνίες των διαδρομών ποικίλλουν ανάλογα με την εποχή.

Τηλέφωνο: 24210 39723

Δρομολόγια: www.trainose.gr