Tην 31-12-2019 εγκρίθηκε από τον κ. Υπουργό Τουρισμού ο Αναλυτικός Προϋπολογισμός του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), οικονομικού έτους 2020. Από την σύγκριση του προϋπολογισμού του για το 2020 σε σχέση με αυτόν το 2019 προκύπτει πολύ σημαντική μείωση του τακτικού προϋπολογισμού. Αντίστοιχα, όσον αφορά το ΠΔΕ, η μικρή αύξηση των πιστώσεων  του 2020 για διαφήμιση & προβολή των τουριστικών προγραμμάτων δεν αντισταθμίζει τις αντίστοιχες προβλεπόμενες μειώσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού. Πιο συγκεκριμένα, εμφανίζεται:

1. μείωση των εξόδων διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων, δηλαδή  μείωση των δαπανών προβολής από τον τακτικό προύπολογισμό κατά 72%!

2.  μείωση της μισθοδοσίας του προσωπικού της τάξης του 20%,

3.  μείωση των εξόδων λειτουργίας των γραφείων εξωτερικού του ΕΟΤ κατά 17%, που ΠΙΘΑΝΑ  να σημαίνει τη μείωση παρουσίας του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

   Με δεδομένο το εντεινόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό στο τουριστικό περιβάλλον και γνωρίζοντας ότι η πορεία του ελληνικού τουρισμού και των σχετικών εσόδων από αυτόν εξαρτάται άμεσα από το εάν το κράτος επενδύσει, με πρόσθετους πόρους μέσω και του ΕΟΤ, στην σχεδίαση, ανάπτυξη και προβολή, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στα καινούρια δεδομένα, αντί να βλέπουμε αύξηση των κονδυλίων για τον ΕΟΤ, ή έστω προσπάθεια διατήρησης στα επίπεδα του 2019, παρουσιάζεται μείωση των ποσών που διατίθενται για την λειτουργία του και το έργο του.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

 1.Με δεδομένο προσωπικές σας αναφορές από το Βήμα της Βουλής κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2020, αλλά και με πρόσφατο δελτίο τύπου, καθώς και συνεντεύξεις, ότι η καμπάνια  διαφήμισης και προβολής της χώρας για το 2020 ξεκίνησε στις 15 Ιανουαρίου 2020, ποιες είναι οι σχετικές συμβάσεις προβολής και διαφήμισης που έχουν υπογραφεί από τον ΕΟΤ μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία ώστε να έχουν ξεκινήσει οι σχετικές καμπάνιες, και ποιες δράσεις πραγματοποιήθηκαν από τις 15 Ιανουαρίου και μέχρι σήμερα που συνιστούν προβολή της Ελλάδας από τα συγκεκριμένα μέσα στο εξωτερικό με βάση τις ανωτέρω συμβάσεις;

2.Που οφείλεται η καθυστέρηση στην  ίδρυση και λειτουργία των 8 περιφερειακών γραφείων ΕΟΤ εσωτερικού που προβλέπει το οργανόγραμμα του, τα οποία προορίζονται για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων προβολής με τις περιφέρειες, αλλά και την συλλογή του υλικού από τις περιφέρειες προς την κεντρική υπηρεσία; Ισχύει ή όχι ότι εξετάζονται τρόποι να  ανατεθεί η κεντρική διαφήμιση και προβολή της χώρας στον ιδιωτικό τομέα, με τον οποίο ο ΕΟΤ θα συμπράττει; και αν ναι σε τι θα συνίσταται η συμμετοχή του καθενός;

H ερωτώσα βουλευτής

Νοτοπούλου Κατερίνα