To τμήμα εμπειριών της Tripadvisor, Tripadvisor Experiences, ανεβάζει τις προμήθειες και εισάγει την ελάχιστη προμήθεια ανάλογα με το είδος του τουρ οπερείτορ και του προορισμού, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας σε ενημερωτικό email προς τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Η ανακοίνωση αναφέρει ότι η Tripadvisor Experiences θα «προσαρμόσει τις τιμές λιανικού εμπορίου των προϊόντων της ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις νέες προμήθειες στον [εκάστοτε] προορισμό», παρότι η επιχειρησιακή μονάδα αναφέρει ότι η νέα πολιτική δεν θα έχει αντίκτυπο στις αποζημιώσεις που λαμβάνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις για τις κρατήσεις.
Με αυτόν τον τρόπο ελπίζουμε να δημιουργήσουμε μια πιο ισορροπημένη αγορά, με τον ορισμό της ελάχιστης προμήθειας για όλους τους συνεργάτες ίδιου είδους στον προορισμό, αναφέρει η ανακοίνωση.
Η ισορροπημένη αγορά θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να δίνουν έμφαση στην ποιότητα και μοναδικότητα της εμπειρίας, επισημαίνεται.
Ο όρος «εξισορρόπηση της αγοράς» ερμηνεύεται από πολλούς ως το κωδικοποιημένο μήνυμα για την αύξηση τιμών. Η νέα πολιτική έχει ως αποτέλεσμα οι τελικές τιμές να παρουσιάζονται αυξημένες, εξαιτίας της πολιτικής διαφάνειας που οφείλει να ακολουθεί η πλατφόρμα. Οι συζητήσεις στις επιχειρήσεις που προσφέρουν εμπειρίες έχουν ανάψει καθώς η ανακοίνωση αυτή μπερδεύει τα δεδομένα. Οι επιχειρήσεις ανησυχούν ότι οι πελάτες τους ενδέχεται να εξαγριωθούν εάν κάνουν κράτηση στην Tripadvisor ή στη Viator και διαπιστώσουν ότι η σελίδα του συνεργάτη-παρόχου υπηρεσιών, έχει χαμηλότερες τιμές.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν δε ότι η χρονική συγκυρία εφαρμογής της αλλαγής αυτής είναι ατυχής λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού και σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών για εμπειρίες, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των κρατήσεων στην πλατφόρμα.
Πάντως, σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της Tripadvisor, Laurel Greatrix, η νέα πολιτική φέρνει σταθερότητα στις τιμές και εξισορροπεί την αγορά, ενώ όπως αναφέρει η ίδια, οι αλλαγές βρίσκονται σε εξέλιξη και η εταιρία είναι στη διαδικασία να τις γνωστοποιήσει στους συνεργάτες της σε όλο τον κόσμο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η αγορά αναρωτιέται τα εξής…
1. Πραγματικά επιθυμούν να δημιουργήσουν διαφορές στις τιμές για την ίδια εμπειρία βάσει του τρόπου με τον οποίο θα κάνει κράτηση ο ταξιδιώτης; Αυτό, όπως εκτιμούν, θα οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να προβαίνουν σε περισσότερες αναζητήσεις προκειμένου να επιτύχουν καλύτερη τιμή και μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην ανάγκη ενός ενδιάμεσου επιπέδου metasearch μεταξύ των καταναλωτών και των παρόχων υπηρεσιών.
Επισημαίνεται δε ότι οι Tripadvisor/Viator ανακινούν το θέμα τιμολογιακής πολιτικής την ώρα που αναγνωρίζουν αδυναμίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, στο κομμάτι των εμπειριών.
2. Μπορούν να έχουν διαφοροποίηση τιμής χωρίς να αφαιρεθεί η δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης; Οι πελάτες θα μπορούν να ακυρώνουν και να κάνουν εκ νέου κράτηση σε χαμηλότερη τιμή εάν διαπιστώσουν ότι άλλος πάροχος προσφέρει το ίδιο προϊόν σε χαμηλότερη τιμή. Προς το παρόν οι ακυρώσεις γίνονται με πλήρη επιστροφή χρημάτων, όμως τα ξενοδοχεία και οι πτήσεις όχι, επομένως χρειάζεται να προσαρμόσουν τις τιμές τους και οι πελάτες που έχουν κάνει ήδη κράτηση είναι «δεσμευμένοι».
Έτσι, εάν αυτό συνεχιστεί, οι πάροχοι εμπειριών έχουν δύο επιλογές…
-Να αλλάξουν το προϊόν τους για τους πελάτες της Tripadvisor, που σημαίνει ότι θα τιμολογούν το προϊόν αυτό ξεχωριστά, για να αποφύγουν την αυτόματη σύγκριση.
-Να εισάγουν τεχνολογία διαχείρισης εσόδων. Όπως οι πάροχοι προτείνουν τιμές στην Tripadvisor, μπορούν να προσαρμόζουν ποιες υπηρεσίες προσφέρουν στην πλατφόρμα ώστε να την καταστήσουν πιο ακριβή σε σύγκριση με άλλα κανάλια, ή να εφαρμόσουν τις τιμές της Tripadvisor στη δική τους πολιτική τιμολόγησης.