Ο γίγαντας των ταξιδιωτικών κρατήσεων στο διαδίκτυο, Booking.com, φαίνεται ότι κάνει ένα βήμα πίσω στην προσφορά ταξιδιωτικών εμπειριών, προκαλώντας σύγχυση στην αγορά ταξιδιωτικών γραφείων ανά τον κόσμο. 

Εκπρόσωποι της πλατφόρμας ειδοποιούν με επιστολές τους προς τους τουρ οπερέιτορ και συνεργάτες τους ότι η πλατφόρμα δεν θα προσθέσει νέες εμπειρίες στο προϊόν της.

Οι εμπειρίες της Booking.com θα συνεχίζουν να είναι διαθέσιμες προς κράτηση στις σελίδες της όμως το online τουριστικό γραφείο δεν θα προσθέτει νέες, ενώ η εμπορική ομάδα του τμήματος θα αναδιαρθρωθεί.

Παρότι ο λόγος για την απόφαση αυτή δεν έχει γίνει γνωστός, υπάρχουν υποψίες στην αγορά ότι παρά την αύξηση των πωλήσεων Εμπειριών, το online τουριστικό γραφείο βρίσκεται πίσω στον ανταγωνισμό με άλλους παρόχους δραστηριοτήτων και τουρ.

Ωστόσο, η Booking.com διαψεύδει οτι υπάρχουν αλλαγές στο τμήμα Εμπειριών, τονίζοντς ότι παραμένει επενδυτική προτεραιότητα για τον οργανισμό.

Οι προσδοκίες από το τμήμα Εμπειριών παραμένουν υψηλές λόγω της επιτυχίας που σημειώνει η εταιρία στις πωλήσεις ταξιδίων στο διαδίκτυο. Η Booking Holdings είναι ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών φιλοξενίας σε ξενοδοχεία και η μεγαλύτερη online ταξιδιωτική εταιρία. 

Το τρίτο τρίμηνο, η εταιρία είχε έσοδα 5 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4% ενώ η Expedia έφτασε στα 3,6 δισ. δολάρια. Ωστόσο η μετοχή της έπεσε 8% στις αρχές Νοεμβρίου, με τους ανταγωνιστές της, Expedia και TripAdvisor να σημειώνουν επίσης διψήφιο ποσοστό απωλειών. 

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Booking, Glenn D. Fogel, δήλωσε ότι τα έσοδα τρίτου τριμήνου αποτελούν ένδειξη οτι η εταιρία πρέπει να είναι πιο συνεπής στην αναζήτηση εσωτερικών επενδύσεων. 

Οι εξελίξεις αυτές προκάλεσαν ανησυχία στους παρόχους ξεναγήσεων και δραστηριοτήτων. Ορισμένοι εκτιμούν ότι η Booking δεν θα απομακρυνθεί από την προσφορά εμπειριών αλλά ότι θα αξιοποιήσει την ομάδα πωλήσεων της FareHarbor ώστε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση το προϊόν.

Επίσης δεν είναι ξεκάθαρο τι θα γίνει με τα τουριστικά γραφεία τα οποία θα θελήσουν να καταχωρήσουν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα, καθώς και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στο FareHarbor, την εταιρία με το σύστημα κρατήσεων που απέκτησε η Booking το 2018.