Τα ευρωπαϊκά τουριστικά γραφεία και οι tour operator καλούν την νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δουλέψει με στόχο μια ανταγωνιστική, διαφανή και αειφόρα τουριστική αγορά.
Τo Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε την νέα Επιτροπή Φον ντερ Λάιεν, η οποία θα ηγηθεί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έως το 2024. Όλοι οι Επίτροποι είναι πλέον έτοιμοι να αναλάβουν τις θέσεις τους. Η ECTAA, ο ευρωπαϊκός οργανισμός που εκπροσωπεί τα τουριστικά γραφεία και τους touroperator, έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τους επιτρόπους να κάνουν την τουριστική αγορά πιο ανταγωνιστική, με διαφάνεια και αειφορία.
Η νέα Επιτροπή «Φον ντερ Λάιεν» εγκρίθηκε από το
Ευρωκοινοβούλιο. Είναι η κατάλληλη στιγμή για την ECTAA να αποκαλύψει τις
κυριότερες προτεραιότητές για την περίοδο 2019-2024: Διαφάνεια στις
τιμές, ουδέτερα συστήματα διανομής, αειφορία και προστασία του καταναλωτή θα
πρέπει να θεμελιώνουν το στρατηγικό πλάνο της νέας Επιτροπής. Σύμφωνα με
τον ευρωπαϊκό οργανισμό (ECTAA), αυτές οι αρχές βρίσκονται σε πλήρη σύμπνοια με
τις φιλοδοξίες που παρουσίασε η Πρόεδρος Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν: «H
ευρωπαϊκή οικονομία θα έπρεπε να είναι περισσότερο αειφόρα, προσαρμοσμένη στην
ψηφιακή εποχή και λειτουργική για τους πολίτες».
«Τα τουριστικά γραφεία και οι tour operator μπορούν να συμβάλλουν στο πρόγραμμα
της Επιτροπής και, ασφαλώς, στην μελλοντική Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία», δήλωσε
ο Pawel Niewiadomski, Πρόεδρος της ECTAA. «Επηρεάζουν με ζωτικό τρόπο
κάθε αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά και στις τάσεις των ταξιδιωτών προς
πιο υπεύθυνες μορφές τουρισμού. Συμβάλλουν επίσης στην προσφορά
περισσότερο αειφόρων τουριστικών προϊόντων, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα
υψηλούς δείκτες περιβαλλοντικής και κοινωνικής επίδοσης κατά την επιλογή των
προμηθευτών τους».
Κάθε χρόνο, τα ευρωπαϊκά τουριστικά γραφεία εκδίδουν 300 εκατομμύρια αεροπορικά
εισιτήρια σε προγραμματισμένες πτήσεις. Πωλούν περίπου 120 εκατομμύρια εκ
των προτέρων οργανωμένα και 90 εκατομμύρια δυναμικά ταξιδιωτικά πακέτα.
Είναι ένας από τους πρώτους κλάδους που εισήλθαν στην ψηφιακή εποχή. Μια
ολοένα αυξανόμενη αφθονία ταξιδιωτικών πληροφοριών και προσφορών δημιουργεί μία
αντίστοιχα αυξανόμενη ανάγκη για καθοδήγηση και συμβουλές. Για να
μπορέσουν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν τους καταναλωτές στην ανεύρεση της
καταλληλότερης προσφοράς, έτσι ώστε αυτοί να εξοικονομούν χρόνο και χρήμα και
να αποφεύγουν ασύμφορες επιλογές, η ευρωπαϊκή νομοθεσία θα πρέπει να διατηρήσει
τη δυνατότητα των τουριστικών γραφείων να έχουν πρόσβαση στις πιο επίκαιρες
πληροφορίες και να προσφέρουν ένα ουδέτερο τιμολογιακό περιβάλλον στους
καταναλωτές.
Οι καταναλωτές ζητούν προστασία και διαφάνεια. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρέχει
προστασία με την Οδηγία για τα Οργανωμένα Ταξίδια. Με την πτώχευση της
Thomas Cook έγιναν φανερά τα οφέλη της συγκεκριμένης νομοθεσίας για τους
καταναλωτές: επαναπατρίστηκαν και αποζημιώθηκαν. Η προσαρμογή της
νομοθεσίας για τη διανομή αεροπορικών εισιτηρίων στη νέα πραγματικότητα της
αγοράς είναι πλέον επείγουσα. Οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα να
συγκρίνουν ικανοποιητικά τις αεροπορικές προσφορές, γι’ αυτό η Επιτροπή θα
πρέπει να διασφαλίσει ένα πραγματικά ουδέτερο και αμερόληπτο περιβάλλον
παρουσίασης των τιμών που προσφέρονται, ανεξάρτητα από τον δίαυλο κράτησης.
«Δεσμευόμαστε πλήρως να συνεργαστούμε με την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο και να παρουσιάσουμε το θετικό μας όραμα ενός
ευρωπαϊκού προγράμματος για έναν καινοτόμο και αειφόρο τουριστικό κλάδο»,
καταλήγει ο Pawel Niewiadomski
Η διακήρυξη “Για μία ανταγωνιστική, διαφανή και βιώσιμη αγορά, οι
προτεραιότητες της ECTAA για τα θεσμικά όργανα της ΕΕ 2019-2024” είναι
διαθέσιμη ηλεκτρονικά: http://www.ectaa.org/files/cms/ectaa–manifesto-2019-2024.pdf
και https://www.flipsnack.com/ectaa/ectaa-manifesto-2019-2024-ft9sze4ap.html
Η ECTAA ενσωματώνει τους εθνικούς Συνδέσμους τουριστικών γραφείων και tour
operator 30 ευρωπαϊκών χωρών, εκ των οποίων οι 27 είναι εντός της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, και αντιπροσωπεύει περίπου 70.000 επιχειρήσεις. Έχει επίσης τέσσερα
διεθνή μέλη από το Ισραήλ, τη Μαλαισία, το Μαρόκο και την Τυνησία.