Εκτός συστημάτων κρατήσεων έθεσε την ελληνική αεροπορική εταιρεία η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών. Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για την αεροπορική εταιρεία.

Εκτός αγοράς έθεσε, επί της ουσίας, την ελληνική αεροπορική εταιρεία Astra Airlines η Διεθνής Ένωση Aερομεταφορών (IATA).

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες to Euro2day.gr, η ΙΑΤΑ ενημέρωσε λίγο μετά τις 18:30 χθες (14/11/2019) τα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία που είναι μέλη της και διαθέτουν τις σχετικές άδειες για να πραγματοποιούν κρατήσεις και να εκδίδουν εισιτήρια για λογαριασμό των αεροπορικών εταιρειών- μελών της, να διακόψουν “αμέσως” κάθε δραστηριότητα που συνδέεται με την Astra Airlines, να μην δέχονται κρατήσεις, να μην εκδίδουν εισιτήρια και να αφαιρέσουν από τα συστήματά τους,  τους κωδικούς που χρησιμοποιούσε η Astra Αrirlines.

Η σχετική ενημέρωση στάλθηκε από το παγκόσμιο κέντρο διανομής της της Διεθνούς Ένωσης (IATA Global Delivery Center) και είχε αποδέκτες τα ταξιδιωτικά γραφεία που ανήκουν στο γραφείο BSP Ελλάδας της ΙΑΤΑ. 

Το BSP είναι ο φορέας που αποτελεί το άτυπο κοινό ταμείο των αεροπορικών εισιτηρίων και λειτουργεί παραρτήματα στις επιμέρους χώρες/ αεροπορικές αγορές. Τα γραφεία ταξιδίων καταβάλλουν στο BSP της χώρας τους τα χρήματα που αντιστοιχούν στα αεροπορικά εισιτήρια που έχουν εκδώσει κι εκείνο τα αποδίδει στις αεροπορικές εταιρείες.

Οπως εξηγούσαν στο Euro2day.gr παράγοντες της ελληνικής ταξιδιωτικής και αεροπορικής αγοράς, μετά την ενημέρωση της IATA, η Astra Airlines δεν μπορεί πρακτικά να εκδίδει εισιτήρια ενώ, ακόμα και αν κατάφερνε να μείνει ” ζωντανή” θα ήταν υποχρεωμένη να ξεκινήσει από το μηδέν τις διαδικασίες για να επανασυνδεθεί με την ΙΑΤΑ. 

Υπενθυμίζεται πως η Astra Airlines είχε προσδιορίσει, με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου ως απώτερη ημερομηνία κατά την οποία θα ενημέρωνε επιβάτες σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με τις αποζημιώσεις που  διεκδικούν εξαιτίας πτήσεων που ακυρώθηκαν τις προηγούμενες μέρες.

ΠΗΓΗ

ifandis@euro2day.gr