Διψήφια ποσοστά θα αγγίξουν φέτος οι κρατήσεις από αγορές κύριου ενδιαφέροντος όπως Ρωσία, Γερμανία, Αγγλία, Πολωνία και τις ΗΠΑ εκτιμά η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ), από τις συμμετοχές της στις διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι και τα μηνύματα από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, την Αμερική. “Οι Αμερικανοί τουρίστες επιστρέφουν στην χώρα μας εμφανίζοντας αύξηση στις κρατήσεις σε σχέση με πέρυσι μεγαλύτερη του 20%, ενώ παρατηρείται και περαιτέρω αναβάθμιση του ποιοτικού προφίλ των τουριστών από τη συγκεκριμένη αγορά καθώς πωλούνται πακέτα «πολυτελείας», υψηλού κόστους και υπηρεσιών που περιλαμβάνουν πλήθος δραστηριοτήτων, island hopping και περιήγηση στην ενδοχώρα”, τονίζει μεταξύ άλλων η Ομοσπονδία.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι και τα μηνύματα από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, την Αμερική. “Οι Αμερικανοί τουρίστες επιστρέφουν στην χώρα μας εμφανίζοντας αύξηση στις κρατήσεις σε σχέση με πέρυσι μεγαλύτερη του 20%, ενώ παρατηρείται και περαιτέρω αναβάθμιση του ποιοτικού προφίλ των τουριστών από τη συγκεκριμένη αγορά καθώς πωλούνται πακέτα «πολυτελείας», υψηλού κόστους και υπηρεσιών που περιλαμβάνουν πλήθος δραστηριοτήτων, island hopping και περιήγηση στην ενδοχώρα”, τονίζει μεταξύ άλλων η Ομοσπονδία.
Το αισιόδοξο κλίμα της ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ στηρίζεται στο ότι οι θερινές κρατήσεις των Γερμανών στην Ελλάδα έως τα τέλη Ιανουαρίου ήταν κατά 67% υψηλότερες σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και η χώρα έχει πλέον αντικαταστήσει την Τουρκία ως ο δεύτερος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά τις Βαλεαρίδες Νήσους, σύμφωνα με στοιχεία από ταξιδιωτικά πρακτορεία και διαδικτυακές πύλες.
Όσον αφορά στην εικόνα των τοπικών προορισμών στην τουριστικκή κίνηση, η ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ εκτιμά ως “εξαιρετικά τα ποσοστά κρατήσεων στα Ιόνια νησιά και ιδιαίτερα στην Κέρκυρα, η οποία προσεγγίζει τα όρια της δυναμικότητάς της, όπως και η Ρόδος, η Κως και η Κρήτη. Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες να κατανεμηθούν οι τουρίστες σε όλους τους μήνες της τουριστικής περιόδου, ώστε να καταστεί εφικτή η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή τους. Δυναμικές αυξητικές τάσεις καταγράφονται και για την Μακεδονία – Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική – ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχει δημιουργηθεί για τα πρώτα κοινά συνδυαστικά πακέτα της χώρας μας με όμορες βαλκανικές χώρες με αρκετές κρατήσεις από τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Τέλος, η Αθήνα συνεχίζει ακάθεκτη την ανοδική της πορεία και πλέον καθίσταται δημοφιλής προορισμός, πολιτιστικού, γαστρονομικού και lifestyle τουρισμού”.
Από πλευράς Υπουργείου Τουρισμού γίνεται προσπάθεια σε συνεννόηση με μεγάλους tour operators να μεταφερθεί το μεγαλύτερο μέρος της μη εξυπηρετούμενης ζήτησης σε αναπτυσσόμενους τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως η Κάρπαθος, η Πελοπόννησος, η Θάσος, οι Σποράδες, οι Μικρές Κυκλάδες και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που επλήγησαν πέρυσι από την προσφυγική κρίση.
Αναφορικά με την Πολωνική αγορά, η συμμετοχή της ΓΕΠΟΕΤ ως μόνος συνεκθέτης του ΕΟΤ στην τουριστική έκθεση Tour Salon στο Πόζναν της Πολωνίας επιβεβαίωσε την εξαιρετική εικόνα που έχει η τουριστική αγορά της Πολωνίας για τηn χώρα μας και τηn δημοφιλία του τουριστικού μας προϊόντος. Τα πρώτα στοιχεία για την Πολωνική αγορά δείχνουν αύξηση μεγαλύτερη του 20% και ενδεχομένως προσέγγιση του 1 εκατ. Πολωνών επισκεπτών.
Όσον αφορά στην εικόνα των τοπικών προορισμών στην τουριστικκή κίνηση, η ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ εκτιμά ως “εξαιρετικά τα ποσοστά κρατήσεων στα Ιόνια νησιά και ιδιαίτερα στην Κέρκυρα, η οποία προσεγγίζει τα όρια της δυναμικότητάς της, όπως και η Ρόδος, η Κως και η Κρήτη. Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες να κατανεμηθούν οι τουρίστες σε όλους τους μήνες της τουριστικής περιόδου, ώστε να καταστεί εφικτή η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή τους. Δυναμικές αυξητικές τάσεις καταγράφονται και για την Μακεδονία – Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική – ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχει δημιουργηθεί για τα πρώτα κοινά συνδυαστικά πακέτα της χώρας μας με όμορες βαλκανικές χώρες με αρκετές κρατήσεις από τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Τέλος, η Αθήνα συνεχίζει ακάθεκτη την ανοδική της πορεία και πλέον καθίσταται δημοφιλής προορισμός, πολιτιστικού, γαστρονομικού και lifestyle τουρισμού”.
Από πλευράς Υπουργείου Τουρισμού γίνεται προσπάθεια σε συνεννόηση με μεγάλους tour operators να μεταφερθεί το μεγαλύτερο μέρος της μη εξυπηρετούμενης ζήτησης σε αναπτυσσόμενους τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως η Κάρπαθος, η Πελοπόννησος, η Θάσος, οι Σποράδες, οι Μικρές Κυκλάδες και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που επλήγησαν πέρυσι από την προσφυγική κρίση.
Αναφορικά με την Πολωνική αγορά, η συμμετοχή της ΓΕΠΟΕΤ ως μόνος συνεκθέτης του ΕΟΤ στην τουριστική έκθεση Tour Salon στο Πόζναν της Πολωνίας επιβεβαίωσε την εξαιρετική εικόνα που έχει η τουριστική αγορά της Πολωνίας για τηn χώρα μας και τηn δημοφιλία του τουριστικού μας προϊόντος. Τα πρώτα στοιχεία για την Πολωνική αγορά δείχνουν αύξηση μεγαλύτερη του 20% και ενδεχομένως προσέγγιση του 1 εκατ. Πολωνών επισκεπτών.