Η τεχνητή νοημοσύνη είναι θετική για τα ταξίδια, σύμφωνα με μια συζήτηση που ολοκλήρωσε τη Σύνοδο Κορυφής Τεχνολογίας στη φετινή WTM London.
Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στα ταξίδια συζητήθηκε από δύο ομάδες των τριών ατόμων. Εκείνοι που συμφωνούσαν με την πρόταση – η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ο εχθρός των ταξιδιών – ήταν επικεφαλής του Stephen Joyce από την Protect Group, ενώ οι διαφωνούντες ήταν επικεφαλής του Christian Watts από την Magpie Travel.
Οι επιφυλάξεις σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν ότι δεν είναι ακριβής και επομένως δεν είναι αξιόπιστη. Όπως σημείωσε η Joyce, τα ταξίδια που επιμελείται η Τεχνητή Νοημοσύνη «αφαιρούν το μαγικό ανθρώπινο χάος του να βρίσκεσαι σε ένα καινούργιο μέρος».
Αντιθέτως, οι υποστηρικτές της Τεχνητής Νοημοσύνης επεσήμαναν ότι οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν ήδη την Τεχνητή Νοημοσύνη, παρά τα καλά τεκμηριωμένα σφάλματα. Η Τεχνητή Νοημοσύνη απελευθερώνει τους ανθρώπους που εργάζονται στον κλάδο από τη διαχείριση και μπορεί να βοηθήσει στην πρόταση εναλλακτικών προορισμών και στη βελτίωση της εμπειρίας στον προορισμό για τους ταξιδιώτες.
Η ψήφος με το σήκωμα των χεριών ήταν συντριπτικά υπέρ της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο Γουότς αστειεύτηκε ότι ήταν «μια δύσκολη μέρα για τους ανθρώπους», αλλά πρόσθεσε ότι η ανταπόκριση του κοινού πιθανότατα αντανακλούσε «όχι το πού βρίσκεται σήμερα, αλλά το πού θα βρίσκεται στο μέλλον».
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν ένα επαναλαμβανόμενο θέμα σε όλες τις συνεδρίες. Ο James Spalding από την Trip.com μοιράστηκε ότι η OTA διαθέτει μια παγκόσμια στρατηγική υποστήριξης πελατών με δυνατότητα Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία είναι προσαρμοσμένη σε διαφορετικές αγορές. Η Trip.com επιτρέπει την αυτονομία της Τεχνητής Νοημοσύνης της να απαντά σε βασικά ερωτήματα, αλλά η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι επίσης εκπαιδευμένη όχι μόνο να προσδιορίζει την πολυπλοκότητα του ερωτήματος, αλλά και να εμπλέκεται και να απαντά με τον σωστό τόνο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη γνωρίζει (ή έχει μάθει) πότε να παραδώσει το ερώτημα σε έναν άνθρωπο για να επιλύσει το πρόβλημα.
Αλλού, αποκαλύφθηκαν και άλλες προσεγγίσεις σχετικά με τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στα ταξίδια. Η Qais Amori από την Almosafer μίλησε για τις δυνατότητες ανίχνευσης απάτης της Τεχνητής Νοημοσύνης (όταν οι ίδιοι οι απατεώνες χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη). Η Melissa Skluzacek από την easyJet δήλωσε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε όλες τις εμπορικές και λειτουργικές λειτουργίες της και θεωρείται ως ένα επιπλέον ζευγάρι χεριών. Η Sally Bunnell από την NaviSavi εξήγησε πώς χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βοηθήσει στην επιμέλεια, την επισήμανση και την προβολή του περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες, με ενσωματωμένες επιλογές κράτησης, ώστε να είναι χρησιμοποιήσιμο από μάρκες που θέλουν να το αδειοδοτήσουν.
Η σύνοδος κορυφής ξεκίνησε με μια ευρύτερη επισκόπηση της εικόνας από τον Dave Goodger από την Tourism Economics. Κοινοποίησε δεδομένα από την Έκθεση Παγκόσμιων Τάσεων WTM 2025, τα οποία έδειξαν ότι τρεις στους δέκα ταξιδιώτες πιστεύουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αυξήσει τη μέση δαπάνη τους. Η εισαγωγή του τόνισε επίσης ότι το προφίλ ανάπτυξης των ταξιδιών είναι θετικό, δίνοντας στην Τεχνητή Νοημοσύνη την ευκαιρία να επηρεάσει θετικά ακόμη περισσότερους ταξιδιώτες και επιχειρήσεις.
Μία επιχείρηση που επωφελείται από την ανάπτυξη των ταξιδιών είναι η παγκόσμια εταιρεία παροχής eSIM, Holafly, επίσημος τεχνολογικός συνεργάτης της WTM London. Ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Pablo Gómez Fernandez-Quintanilla, σημείωσε ότι η σύγκλιση των τάσεων – περισσότερα διεθνή ταξίδια, η ανάγκη για διασύνδεση, η υβριδική εργασία, η απρόσκοπτη λειτουργία – οδηγούν την επιχείρηση προς τα εμπρός.
Επιστρέφοντας στην Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Filip Filipov από την OAG εντόπισε έναν πιθανό σημαντικό πονοκέφαλο που βρήκε απήχηση στο κοινό της τεχνολογίας ταξιδιών. Η τελευταία από την παρουσίασή του, διάρκειας 30 διαφανειών σε 300 δευτερόλεπτα, αφορούσε την αναλογία look-to-book. Οι OTA λαμβάνουν επί του παρόντος μία κράτηση για κάθε χίλιες προβολές, πρότεινε. Κοιτάζοντας μπροστά, τα μεγάλα μοντέλα εκμάθησης γλωσσών θα μπορούσαν να επιστρέψουν μια αναλογία look-to-book 60.000 προς 1. Όταν η τεχνητή νοημοσύνη γίνει mainstream, προειδοποίησε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ένα εκατομμύριο προς ένα.
Ενώ η Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν πάντα πιθανό να κυριαρχεί στις συνεδριάσεις, η εξατομίκευση ήταν ένα άλλο επαναλαμβανόμενο θέμα. Πολλοί ομιλητές ήταν πρόθυμοι να επισημάνουν τη διαφορά μεταξύ εξατομίκευσης και προσαρμογής σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο – την ιδέα ότι είναι εξίσου σημαντικό για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να γνωρίζουν γιατί κάποιος ταξιδεύει καθώς και ποιος είναι.
Η Σύνοδος Κορυφής για την Τεχνολογία διοργανώθηκε από τον Timothy O’Neil Dunne, σύμβουλο του τεχνολογικού συνεδρίου WTM London, από την εταιρεία συμβούλων T2Impact. Δήλωσε: «Τα ταξίδια έχουν πολλά να αντιμετωπίσουν – πόλεμο, ασθένειες, Τραμπ – την ίδια στιγμή που η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη ανατρέπει τον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε, σχεδιάζουμε και βιώνουμε τα ταξίδια, με την τεχνητή νοημοσύνη να βρίσκεται στο παρασκήνιο.»
«Η Σύνοδος Κορυφής εξέτασε πολλά από αυτά τα ζητήματα κατά μέτωπο. Το κύριο συμπέρασμα από όλους τους ομιλητές και τις συνεδρίες είναι ότι, ενώ η ανατρεπτική αλλαγή είναι αναπόφευκτη, η βιομηχανία τεχνολογίας ταξιδιών έχει δεσμευτεί να κάνει τα ταξίδια καλύτερα για τους πραγματικούς ανθρώπους.»












