Ένα τεράστιο θέμα που απασχολεί διαχρονικά τον τουριστικό κλάδο είναι αυτό της εποχικότητας. Η τουριστική σεζόν στην Ελλάδα αφορά σχεδόν αποκλειστικά τους καλοκαιρινούς μήνες και ιδιαίτερα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Τόσο η Πολιτεία, όσο και οι φορείς του τουρισμού επαναλαμβάνουν συνεχώς το θέμα της εποχικότητας και την ανάγκη να δημιουργηθούν οι συνθήκες για την ανάπτυξη τουρισμού 365 μέρες το χρόνο, ωστόσο λίγα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Η τουριστική ανάδειξη των ορεινών όγκων είναι μία από τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα και να επεκταθεί χρονικά η τουριστική περίοδος της χώρας, αλλά και για να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο ο τουριστικός κλάδος της χώρας. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η Ελλάδα διαθέτει τεράστιες δυνατότητες στο κομμάτι του χειμερινού τουρισμού , με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Ο χειμερινός τουρισμός εκ των πραγμάτων μπορεί  και πρέπει να συνδυαστεί με εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Θα πρέπει όμως να γίνει καλύτερη διαφημιστική προβολή, να δοθεί ενθάρρυνση στους επαγγελματίες να αναπτύξουν αυτές τις δραστηριότητες και να γίνει ανάπτυξη των χειμερινών υποδομών.

Ειδικότερα ωστόσο η αδυναμίες που παρουσιάζει ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα, όπως το γεγονός ότι στη χώρα υπάρχουν 22 χιονοδρομικά κέντρα με απαρχαιωμένες υποδομές, όταν στη Βουλγαρία που είναι πιο βόρεια από εμάς υπάρχουν μόλις 6 και με ανταγωνιστικές τιμές. Επίσης δεν υπάρχουν κανόνες για τους χιονοδρόμους, δεν υπάρχει χιονοδρομική παιδεία και δεν υπάρχουν και σημαντικές επενδύσεις στο χώρο. Επιπλέον χρειάζονται πρωτοβουλίες για να λειτουργούν τα χιονοδρομικά κέντρα πέρα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με άλλες δραστηριότητες εκτός του σκι. Σε αυτό το κομμάτι εντάσσεται και η ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού που προαναφέρθηκε.

Ανάμεσα στις προτάσεις είναι να αναδειχθούν 4 με 5 χιονοδρομικά εθνικής σημασίας και ας συνεχίσουν να υπάρχουν σε περιφερειακό επίπεδο και τα υπόλοιπα, ωστόσο κάπου θα πρέπει να υπάρξει εστίαση, σύμφωνα με τους ανθρώπους του χώρου. Επίσης ένα αίτημα είναι να υπάρξει γραφείο στον ΕΟΤ που θα ασχολείται με τον χειμερινό τουρισμό και τον ορεινό όγκο και θα προάγει τους ορεινούς ελληνικούς προορισμούς στο εξωτερικό και στο εσωτερικό.

Από πλευράς των καταλυμάτων, πέρα από τις δραστηριότητες που πρέπει να αναπτυχθούν για να προσελκύουν επισκέπτες, χρειάζονται προγράμματα για την ενεργειακή τους αναβάθμιση, με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ώστε και όφελος για το περιβάλλον να υπάρξει και μείωση κόστους λειτουργίας, αλλά και σύμπνοια με τις σύγχρονες ταξιδιωτικές τάσεις που επιζητούν βιώσιμες πρακτικές από τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Το σημαντικό στοιχείο που αναδείχθηκε από τις συζητήσεις είναι και τα σοβαρά προβλήματα που είχε  προκαλέσει η πανδημία στον χειμερινό τουρισμό που ακόμα δεν έχουν ξεπεραστεί . Ο ορεινός όγκος είναι εμπειρία είναι το πιο γνήσιο πρόσωπο της ελληνικής φιλοξενίας που όλοι μας πρέπει να προσέξουμε με ιδιαίτερο βάρος.

ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

6951030019

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΚΑΙ ITNNEWS.GR

KAI ΙΤΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΚΑΙ ITN GREEK TOURISM