«Η Ρωσική αγορά αποτελούσε σημαντικό μέρος των αφίξεων στην περιοχή μας», σημειώνει ο κύριος Καραβούλης στη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα “ITN Ελληνικός Τουρισμός“. «Η τουριστική κίνηση έχει ανακάμψει, αλλά όχι πλήρως», συμπληρώνει

«Οι προσδοκίες για τη φετινή σεζόν δεν ήταν εφικτό έως τώρα να γίνουν πραγματικότητα, κυριότερα λόγω της αποσταθεροποίησης του τουρισμού εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας», περιγράφει ο πρόεδρος του LTO Σπύρος Καραβούλης, τονίζοντας πάντως πως υπάρχει ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης φέτος, αλλά όχι πλήρως. Αναλυτικά η συνέντευξη του κυρίου Καραβούλη έχει ως εξής:

Κύριε Καραβούλη είναι χαρά μας που σας φιλοξενούμε στην «itn Ελληνικός Τουρισμός». Πείτε μας πώς πάει η τουριστική κίνηση φέτος στην περιοχή σας, έπειτα από τα δύο δύσκολα χρόνια της πανδημίας;

Η τουριστική κίνηση στο Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας & Αγίων Θεοδώρων έχει ανακάμψει σημαντικά, αλλά όχι πλήρως. Οι προσδοκίες για τη φετινή σεζόν δεν ήταν εφικτό έως τώρα να γίνουν πραγματικότητα, κυριότερα λόγω της αποσταθεροποίησης του τουρισμού εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Η Ρωσική αγορά αποτελούσε σημαντικό μέρος των αφίξεων στην περιοχή μας και η απουσία των Ρώσων επισκεπτών έχει γίνει αισθητή στην τοπική οικονομία. Ωστόσο, η Γαλλική αλλά και η Ισραηλινή αγορά παραμένει το κύριο τμήμα των αφίξεων στο Δήμο μας  και η σταθερή της εμπιστοσύνη στο τουριστικό μας προϊόν έχει υπάρξει καταλυτική και στη μετά Covid εποχή. Επιπρόσθετα, για να καλύψουμε μέρος του κενού της Ρωσικής αγοράς, στοχεύσαμε στον εγχώριο τουρισμό αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της τοποθεσίας μας κοντά στην Αθήνα.

Η αγορά συνολικά πώς πηγαίνει στο Λουτράκι και ευρύτερα στον δήμο; Απορροφώνται  οι κραδασμοί από τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος;

Η αγορά κινείται συνολικά με τους ίδιους κραδασμούς που βιώνει μακροοικονομικά η Ευρώπη. Εκτιμούμε ότι πολύ λίγοι προορισμοί μπορούν να εξαιρεθούν από αυτή την πραγματικότητα. Το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων έχει συρρικνωθεί, το ίδιο και η αγοραστική τους δυνατότητα. Ωστόσο, οι σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιούνται στην περιοχή από μεγάλους Ομίλους του εξωτερικού όπως η Comer Group στην Club Hotel Casino Loutraki και στο Wyndham Poseidon, της Brown Hotels στο Isla Brown και σε City Hotels του Λουτρακίου, το ξενοδοχείο PEFKAKI από τον Ομιλο Κυπριώτη, η επαναλειτουργία του εμφιαλωτηρίου της PEPSI και άλλα, δίνουν μια σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στον προορισμό.

Θα υπάρξει ανάγκη για στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων;

Η στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και η παροχή αναπτυξιακών κινήτρων είναι μονόδρομος για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν σε αυτό τον πρωτοφανή συνδυασμό προκλήσεων που πλήττει αλλεπάλληλα την αγορά. Αναμένουμε την εξειδίκευση της διάθεσης κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και τον Αναπτυξιακό νόμο για τον Τουρισμό.

Το Λουτράκι έχει πολλά πλεονεκτήματα και αξιοθέατα. Υπάρχει σχεδιασμός για την τουριστική προβολή της περιοχής και με ποιους στόχους;

Ο Δήμος Λουτρακίου, Περαχώρας & Αγίων Θεοδώρων μέσα από την συνεργασία του με τον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λουτρακίου, λαμβάνει ένα πρότυπο και πλήρες Σχέδιο Δράσεων Τουριστικής Προβολής, που έχει σαν στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει προβολή σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, διαδικτυακές διαφημιστικές καμπάνες σε μηχανές αναζήτησης, αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, outdoor διαφήμιση, συμμετοχή σε τουριστικές b2b εκθέσεις και workshops, δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, αξιοποίηση τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας, fam trips, influencer marketing collaborations και αξιοποίηση στρατηγικών σημείων προβολής και πληροφόρησης τουριστών.

Ποιες μορφές θεματικού τουρισμού γνωρίζουν ανάπτυξη στην περιοχή;

Ο Δήμος Λουτρακίου, Περαχώρας και Αγίων Θεοδώρων είναι ένας προορισμός με μεγάλο πλούτο επιλογών για τους επισκέπτες ενός ευρύτατου δημογραφικού φάσματος. Ωστόσο, το dna του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας, είναι εγγενώς συνδεδεμένο με τον Τουρισμό Υγείας και Ευεξίας καθώς και τον Αθλητικό Τουρισμό. Έχει καταφέρει μάλιστα να καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού και της αγοράς και με τις δύο μορφές θεματικού τουρισμού που προαναφέρθηκαν. Το εξαιρετικό κλίμα, οι ιαματικές πηγές, οι αθλητικές εγκαταστάσεις και η εύκολη πρόσβαση στην περιοχή έχουν συμβάλει καταλυτικά στην ανάπτυξή τους. Πέραν αυτών όμως ο θρησκευτικός, ο αρχαιολογικός, το καζίνο, η γαστρονομία, αποτελούν σημαντικούς πόλους έλξης τουριστών και επισκεπτών.

Αξιοποιούνται επαρκώς οι ιαματικές πηγές;

Οι ιαματικές πηγές δικαίως καταλαμβάνουν καίρια θέση στην προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Ωστόσο το περιθώριο αξιοποίησής τους παραμένει ακόμη μεγάλο. Αναμένουμε την υλοποίηση του σχεδίου ιδιωτικοποίησής τους από το Δήμο για την περαιτέρω ανάπτυξή τους

Τα τοπικά προϊόντα και η γαστρονομία αποτελούν βασικό πλεονέκτημα για το τουριστικό προϊόν μιας περιοχής. Έχετε αναλάβει δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση;

Η Γαστρονομία, αποτελεί για εμάς Κεντρικό Άξονα της Τουριστικής Εμπειρίας του επισκέπτη. Ο Δήμος Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων και η ευρύτερη περιοχή, φημίζονται για την εκλεκτή γαστρονομία με εστιατόρια, ταβέρνες, ουζερί με θαλασσινούς μεζέδες, τοπικά παραδοσιακά γλυκά, εργαστήρια παρασκευής διαφόρων εδεσμάτων όπως λουκούμια, σοκολάτα, μελοκάρυδο, παγωτό, αλλά και υψηλής ποιότητας μέλι, ελαιόλαδο, παραδοσιακά ζυμαρικά και βιολογικά προϊόντα, συνοδευόμενα πάντα με το φημισμένο νερό Λουτρακίου.

Στο πλαίσιο αυτό διοργανώσαμε ένα μίνι γαστρονομικό φεστιβάλ το 2021 το οποίο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό τόσο από τις τοπικές επιχειρήσεις όσο και από το κοινό. Σε συνέχεια αυτού και με την προοπτική να δημιουργηθεί ένας ετήσιος θεσμός, προχωρούμε με τη διοργάνωση τριήμερου γαστρονομικού φεστιβάλ τον Σεπτέμβριο του 2022 με την συμμετοχή τοπικών επιχειρήσεων. Το τριήμερο αυτό θα υλοποιηθούν δράσεις όπως Γευσιγνωσίες, Οινογνωσίες, Θεματικές Γαστρονομικές Διαδρομές μέσα στην πόλη, Έκθεση Τοπικών Προϊόντων, Θεματικά Αφιερώματα σε Τοπικά Εδέσματα & Ποτά, Διαγωνισμοί με Δωροθεσίες, Βιωματικά Παιχνίδια.

Εξαιρετικά σημαντική θα είναι και η προβολή που θα λάβει το Φεστιβάλ Γαστρονομίας καθώς θα προσκληθούν εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι, travel agents και influencers από την Ελλάδα και το εξωτερικό.