Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022, γράφει ο Γιάννης Αποστολόπουλος για τις τεχνολογικές τάσεις στα ξενοδοχεία.
Έξυπνα δωμάτια, λογισμικά διαχείρισης, ψηφιακές λειτουργίες εξυπηρέτησης είναι ανάμεσα στις τάσεις που αξίζει να τους δώσετε τη δέουσα προσοχή
Η τεχνολογία στα ξενοδοχεία στις μέρες μας ξεπερνά κατά πολύ τις τηλεοράσεις και τα τηλέφωνα των δωματίων. Η τεχνολογία των ξενοδοχείων σήμερα περιλαμβάνει γρήγορο WiFi στα δωμάτια και τους κοινόχρηστους χώρους, έξυπνες κλειδαριές στις πόρτες που μπορούν να ξεκλειδωθούν με ένα smartphone, τεχνολογία για ανέπαφες πληρωμές, κιόσκια ή εφαρμογές για κινητά για ψηφιακό check-in, συστήματα τηλεδιάσκεψης στις αίθουσες συνεδριάσεων, ακόμη και ρομπότ που παραδίδουν την υπηρεσία δωματίου.
Τα έξυπνα δωμάτια ξενοδοχείων χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να επιτρέπουν στους επισκέπτες να εξατομικεύουν τις εμπειρίες διαμονής τους. Η έξυπνη ξενοδοχειακή τεχνολογία περιλαμβάνει ψηφιακές εφαρμογές για τον έλεγχο του φωτισμού και της θερμοκρασίας, επιλογές ψυχαγωγίας διαθέσιμες για ροή σε οποιαδήποτε συσκευή και αισθητήρες που μειώνουν τη χρήση ενέργειας κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων ωρών ή όταν ο επισκέπτης δεν βρίσκεται στο δωμάτιο.
Τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες, να βελτιώνουν την επικοινωνία, να επιτρέπουν στους επισκέπτες να εξατομικεύουν τις εμπειρίες τους και να προσφέρουν πιο βολικές διαδικασίες, όπως το check in ή η πιο εύκολη παραγγελία room service. Επιπλέον, οι επισκέπτες αναμένουν ότι η τεχνολογία, όπως το WiFi και η ψυχαγωγία στο δωμάτιο να είναι στάνταρ, οπότε τα ξενοδοχεία πρέπει να προσφέρουν αυτές τις ανέσεις για να είναι ανταγωνιστικά.
Η τεχνολογία γίνεται όλο και πιο σημαντική για τη λειτουργία των ξενοδοχείων, επειδή μπορεί να προσφέρει όλο και μεγαλύτερη αξία για τους ξενοδόχους και τους επισκέπτες. Για τους διευθυντές ξενοδοχείων, η τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη διαχείριση των ξενοδοχειακών λειτουργιών, των κρατήσεων, της καθαριότητας και άλλων μπορεί να επιτρέψει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και λιγότερα ανθρώπινα λάθη. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία μπορεί να ξεκλειδώσει πιο βολικές και εξατομικευμένες εμπειρίες διαμονής για τους επισκέπτες.
Το πιο σημαντικό λογισμικό στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι το σύστημα διαχείρισης μέσα από το οποίο περνάνε όλες οι ξενοδοχειακές λειτουργίες. Οι ξενοδόχοι χρησιμοποιούν ένα PMS για τη διαχείριση των κρατήσεων, τον έλεγχο των επισκεπτών κατά την είσοδο και την έξοδο και τη διεκπεραίωση της τιμολόγησης. Επιπλέον, το λογισμικό διαχείρισης ροών συνδέει τα ξενοδοχεία με τα κανάλια διανομής, τα συστήματα διαχείρισης εσόδων βοηθούν στον καθορισμό στρατηγικών τιμολόγησης και τα συστήματα CRM διατηρούν τις σχέσεις με τους επισκέπτες.
Οι νέες τεχνολογίες παρουσιάζουν και νέες επιλογές για τους ξενοδόχους ώστε να βελτιώσουν τις προσφορές τους. Αυτές οι νέες καινοτομίες σημαίνουν επίσης ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να επικεντρωθούν στην ασφάλεια των δεδομένων και στη συνεχή εκπαίδευση κατά την εφαρμογή της τεχνολογίας που περιμένουν οι επισκέπτες.
Για όσους παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις στα ξενοδοχεία, ίσως είναι δύσκολο κάποιες φορές να ξεχωρίσουν ποιες από αυτές θα αποκτήσουν μόνιμα χαρακτηριστικά και ποιες είναι παροδικές. Σίγουρα δεν μπορεί κανείς να προβλέψει τι ακριβώς θα συμβεί στο μέλλον, αλλά υπάρχουν κάποιες τάσεις που αξίζει να τους δώσετε τη δέουσα προσοχή. Παρακάτω παρουσιάζουμε μια λίστα με τις σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις του 2022 που αφορούν τα ξενοδοχεία.
Smart Rooms
Τα έξυπνα δωμάτια ξενοδοχείων επιτρέπουν στους επισκέπτες να προσαρμόζουν εύκολα το δωμάτιό τους στις ανάγκες τους. Η τεχνολογία στα δωμάτια του ξενοδοχείου επιτρέπει στον επισκέπτη να ρυθμίζει τη θερμοκρασία και τον φωτισμό του δωματίου, ενώ οι επισκέπτες μπορούν ακόμη και να μεταδίδουν τις αγαπημένες τους εκπομπές μέσω ενός τηλεχειριστηρίου ή των smartphones.
Τέτοια δωμάτια μπορούν επίσης να προγραμματιστούν ώστε να μειώνουν αυτόματα τη χρήση ενέργειας κατά τη διάρκεια ορισμένων ωρών της ημέρας. Εκτός αυτού, μπορούν να απενεργοποιούν τα πάντα σε ένα δωμάτιο όταν οι επισκέπτες δεν είναι παρόντες.
Ενώ αυτά τα δωμάτια αποτελούν τεράστιο πλεονέκτημα για την εμπειρία των επισκεπτών, είναι επίσης ωφέλιμα για τα ξενοδοχεία επειδή μπορούν να μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα που σχετίζονται με τη χρήση ενέργειας.
Τα έξυπνα δωμάτια ξενοδοχείων χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να επιτρέπουν στους επισκέπτες να εξατομικεύουν τις εμπειρίες διαμονής τους
Internet of Things
Το IoT (Internet of Things) είναι ένα από τα κορυφαία νέα τεχνολογικά trends στον κλάδο της φιλοξενίας. Επιτρέπει τη σύνδεση διαφόρων συσκευών μέσω του διαδικτύου και τον έλεγχό τους από μία κεντρική πηγή, όπως ένα τηλέφωνο ή ένα tablet. Παραδείγματα εφαρμογών IoT μπορεί να περιλαμβάνουν τα πάντα σε ένα έξυπνο δωμάτιο ξενοδοχείου, ψηφιακές κάρτες κλειδιών, ακόμη και φωνητικά ελεγχόμενη εξυπηρέτηση πελατών.
Το IoT επιτρέπει στους επισκέπτες να ελέγχουν εύκολα τα πάντα στο δωμάτιό τους και να το προσαρμόζουν στις ανάγκες τους. Είναι επίσης χρήσιμα στις λειτουργίες, κυρίως επειδή το IoT λειτουργεί ως μια έξυπνη τεχνολογία ξενοδοχείου που μπορεί να χρησιμοποιήσει δεδομένα για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση ζητημάτων πριν αυτά γίνουν μεγαλύτερα προβλήματα.
Big Data
Τα big data είναι μία από τις πιο πρακτικές τάσεις της ξενοδοχειακής τεχνολογίας. Για να οριστεί, τα big data είναι μια μεγάλη συλλογή δεδομένων που μπορούν να συλλέξουν οι επιχειρήσεις από τους καταναλωτές. Στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για την ανάλυση της συμπεριφοράς των πελατών και τη λήψη πιο τεκμηριωμένων και στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες για να προσαρμόσετε τις υπηρεσίες σας απευθείας στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των πελατών σας και να δημιουργήσετε μια εξατομικευμένη εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη.
Τεχνητή νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει τις λειτουργίες σε πολλούς κλάδους, και ο ξενοδοχειακός κλάδος δεν αποτελεί εξαίρεση. Έχει τη δυνατότητα να εξορθολογίζει τις λειτουργίες, αναλαμβάνοντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η απάντηση σε συχνές ερωτήσεις.
Αυτές οι τάσεις της ξενοδοχειακής τεχνολογίας μπορούν να απελευθερώσουν το χρόνο των υπαλλήλων σας, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν στις πιο υψηλές και εξατομικευμένες υπηρεσίες.
Αισθητήρες χώρου
Οι αισθητήρες χώρου ανήκουν στις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας στον κλάδο της φιλοξενίας. Αυτοί οι αισθητήρες είναι εξαιρετικοί για τη μείωση του ενεργειακού κόστους. Μπορεί να έχουν τη μορφή ανιχνευτών κίνησης ή θερμικών αισθητήρων, για να αναφέρουμε μερικούς.
Όταν αυτοί οι αισθητήρες διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει κανείς στο δωμάτιο, μπορούν να κλείνουν αυτόματα το ρεύμα στα δωμάτια αυτά. Με τον τρόπο αυτό, γλιτώνουν το ξενοδοχείο από τη σπατάλη ενέργειας και το σχετικό κόστος.