Workshop για τον Αθλητικό Τουρισμό πραγματοποίησε το ΙΙΕΚ Άλφα στο Stratos Vasilikos με ομιλητές τον αντιπρόεδρο της ΠΟΞ και γγ ΕΞΑΑΑ Ευγένιο Βασιλικό και τον διευθυντή της Mact Media Group Γιώργο Καραχρήστο.
Ένα σημαντικό workshop πραγματοποίησε σήμερα ο τομέας Τουρισμού του ΙΙΕΚ Άλφα στο ξενοδοχείο Stratos Vasilikos στην Αθήνα που αφορούσε τον Αθλητικό Τουρισμό. Συγκεκριμένα το workshop το οποίο παρακολούθησαν σπουδαστές του ΙΙΕΚ με τίτλο «Αθλητικός Τουρισμός και Mega Events στην μετα-covid εποχή», εστίασε στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας που πραγματοποιείται τον Νοέμβριο και συζητήθηκαν τα οφέλη που προκύπτουν τόσο από την συγκεκριμένη εκδήλωση, όσο και από ανάλογες διοργανώσεις.
Την εισήγηση πραγματοποίησε η υπεύθυνη του τομέα Τουρισμού του ΙΙΕΚ Άλφα κυρία Ελβίρα Ιγγλέση, η οποία έκανε μια ιστορική αναδρομή και υπογράμμισε τα θετικά στοιχεία που έχουν προκύψει από τον Μαραθώνιο στην Αθήνα.
Την κεντρική ομιλία και παρουσίαση του θέματος έκανε ο αντιπρόεδρος της ΠΟΞ και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού κύριος Ευγένιος Βασιλικός που τόνισε ότι ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας έχει συμβάλει σημαντικά στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στην πρωτεύουσα.
Σημείωσε πως προτού ξεσπάσει η πανδημία συγκέντρωνε κάθε χρόνο όλο και περισσότερους αθλητές και επισκέπτες. Ειδικότερα στην τελευταία προ covid διοργάνωση συμμετείχαν σε όλες τις διαδρομές του Μαραθωνίου 55.000 αθλητές. Φέτος η διοργάνωση δεν προσέλκυσε πολύ κόσμο. Συμμετείχαν κυρίως αθλητές από τον Ελλάδα και ελάχιστοι από το εξωτερικό με την πανδημία να αποτελεί την κύρια αιτία για την εξέλιξη αυτή.
Πάντως ο κύριος Βασιλικός υπογράμμισε ότι και το rebranding της εκδήλωσης (Αυθεντικός από Κλασικός) ενδεχομένως να μην βοήθησε, ενώ τόνισε πως υπήρχαν και σοβαρά οργανωτικά ζητήματα. Οι ημερομηνίες καθυστέρησαν να ανακοινωθούν και αυτό επίσης λειτούργησε ανασταλτικά, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά ο κύριος Βασιλικός «το να τρέξεις 42 χιλιόμετρα δεν είναι μια απόφαση που την παίρνεις μία, δύο εβδομάδες πριν.
Πρέπει να έχεις κάνει την κατάλληλη προετοιμασία». Έφερε σαν παράδειγμα τον Μαραθώνιο στο Παρίσι λέγοντας πως «ακριβώς την επόμενη μέρα από την ολοκλήρωση του Μαραθωνίου, είναι ανοιχτή η πλατφόρμα εγγραφών για τις συμμετοχές της επόμενης χρονιάς και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες».
Τέλος ο κύριος Βασιλικός επισήμανε πως για να έχει επιτυχία ένα event αθλητικού τουρισμού απαιτούνται συνέργειες. Χρειάζεται συνεργασία μεταξύ των αθλητικών και τουριστικών φορέων και με την Περιφέρεια και τον Δήμο. Σημαντικό είναι όμως να «αγκαλιάσει» την εκδήλωση και η τοπική κοινωνία.
Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο διευθυντής της Mact Media Group κύριος Γιώργος Καραχρήστος, ο οποίος εστίασε στα οφέλη που έχει ο Αθλητικός Τουρισμός για τους προορισμούς, την αύξηση της επισκεψιμότητας που μπορεί να αποφέρει τους μήνες εκτός υψηλής περιόδου.
«Ο Αθλητικός Τουρισμός είναι μία από τις σημαντικές μορφές θεματικού τουρισμού και για το λόγο αυτό θα διοργανώσουμε και εμείς ειδική εκδήλωση, όπως και άλλες μορφές θεματικού τουρισμού, στην έκθεση World Tourism Expo που θα πραγματοποιηθεί στις 1 με 3 Απριλίου», τόνισε ο κύριος Καραχρήστος. Παράλληλα επισήμανε τη συνεργασία που έχει η Mact Media Group με τους Olympians τον Σύλλογο Ολυμπιονικών Ελλάδας και τις εκδηλώσεις που θα συνδιοργανώσουν το επόμενο διάστημα με στόχο την ανάπτυξη δράσεων για τον αθλητισμό και τον αθλητικό τουρισμό.
Τέλος τόνισε ότι κάθε προορισμός θα πρέπει να προχωρήσει με βάση τα χαρακτηριστικά του σε διοργάνωση εκδηλώσεων που θα προσελκύσει επισκέπτες, ιδιαίτερα εκτός υψηλής περιόδου.