Λαμβάνοντας υπόψη ότι το διαδίκτυο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία των ταξιδιωτών που αναζητούν ενεργά για έναν προορισμό καθώς και για τη διαμονή τους, έχει ιδιαίτερη σημασία να παρακολουθήσουμε πώς διαμορφώνονται οι τάσεις χρονολογικά αλλά και ανά χώρα προέλευσης της  τουριστικής ζήτησης μέσω διαδικτύου για την περιοχή της Αθήνας.

Μελετώντας και αναλύοντας τα δεδομένα της τουριστικής ζήτησης μέσω διαδικτύου από την αρχή του 2020 και για όλο το 2021, εξάγονται χρήσιμα στοιχεία.

Επισημάνσεις σχετικά με τις τάσεις ταξιδιωτικής ζήτησης μέσω διαδικτύου για την Αθήνα [Επικαιροποιημένα στοιχεία Δεκεμβρίου 2021]:

  • To 2021, η κατάταξη των χωρών που αναζήτησαν στην πλατφόρμα της Google για διαμονή στην Αθήνα ήταν η εξής:
    • ΗΠΑ
    • Ηνωμένο Βασίλειο
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • Ιταλία
    • Κύπρος
    • Ισραήλ
    • Καναδάς
    • Ολλανδία
    • Ελβετία
  • Το ενδιαφέρον 10 επιλεγμένων χωρών βάσει αναζητήσεων σχετικά με διαμονή στην Αθήνα από το 2019 μέχρι το 2021 κινήθηκε ως εξής:
    • Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο παρέμειναν σταθερά στην κορυφή της κατάταξης.
    • Η Γαλλία και η Γερμανία δείχνουν να είναι οι αμέσως επόμενες σημαντικότερες αγορές, και ισχυροποιούν την θέση τους το 2020 και το 2021.
    • Αμέσως επόμενες χώρες που δείχνουν σημαντικό ενδιαφέρον είναι η Ιταλία και η Κύπρος.
    • Αυστραλία και Ισπανία που φαίνονταν να είναι δυνατές αγορές το 2019, το 2020 και 2021 είναι εκτός 10αδας. Την θέση τους έχουν πάρει Ελβετία και Ολλανδία.
  • Συγκριτικά με το 2020, το 2021όλες οι παραπάνω χώρες που παρουσίασαν συνολικά αυξημένο ενδιαφέρον, με εντονότερες αυξήσεις αυτές από ΗΠΑ 59%, Ισραήλ 42% και Κύπρο 32%. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι αναζητήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο που μειώθηκαν κατά 9% και από τον Καναδά που μειώθηκαν κατά 3%.
  • Χρονολογικά, στις αρχές του 2021 παρατηρήθηκε μειωμένο ενδιαφέρον (Ιανουάριος – Απρίλιος) και οι περισσότερες αναζητήσεις προήλθαν από τις ΗΠΑ, με δεύτερη το Ηνωμένο Βασίλειο και τρίτη τη Γαλλία. Με την άρση των μέτρων της καραντίνας και την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου οι αναζητήσεις παρουσίασαν μεγάλη αύξηση με εντονότερη αυτή από ΗΠΑ και Γαλλία. Εκείνη την περίοδο, οι ΗΠΑ παρέμειναν στην κορυφή των αναζητήσεων και η Γαλλία ξεπέρασε το Ηνωμένο Βασίλειο που έμεινε πιο στάσιμο αλλά παρουσίασε επίσης μικρή αύξηση. Μετά το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου οι αναζητήσεις μειώθηκαν από σχεδόν όλες τις χώρες που επιλέχθηκαν στην έρευνα.

Σχετικά με την έρευνα:

Αποτελεί μέρος του εγχειρήματος Tourix Analytics, από την ομάδα της Tourix, με σκοπό την αξιοποίηση των εξειδικευμένων εργαλείων της, του ανθρώπινου δυναμικού της και των πολύτιμων δεδομένων που παρέχει η Google, για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με την τουριστική ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς. Η έρευνα βασίζεται στον όγκο αναζητήσεων που συλλέχθηκε χρησιμοποιώντας 1917 όρους αναζητήσεων που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την διαμονή στην Αθήνα.

Δείτε αναλυτικότερα στοιχεία για την Τουριστική Ζήτηση μέσω διαδικτύου σε σχέση με διαμονή για τον προορισμό της Αθήνας: https://analytics.tourix.gr/athens/