Η HERCA – Ελληνική Ένωση Ενοικίασης Εξοπλισμού Εκδηλώσεων, το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου διεξήγαγε έρευνα στις εταιρίες του κλάδου για τις επιπτώσεις που υπέστησαν από την αρχή της πανδημίας του ιού Covid-19.
Στην έρευνα, που συμμετείχαν 42 εταιρίες, αναδεικνύονται πέρα από τις οικονομικές συνέπειες και οι κυριότερες ανησυχίες των επιχειρηματιών του κλάδου, καθώς και οι προβλέψεις της αγοράς για την επιστροφή στην κανονικότητα.
Πιο αναλυτικά, το 2020 εξελίχθηκε σε μια ολέθρια χρονιά για τις εταιρίες που νοικιάζουν εξοπλισμό για εκδηλώσεις, καθώς το 61% των εταιριών που συμμετείχαν στην έρευνα παρουσίασε μείωση στον κύκλο εργασιών άνω του 60%, ενώ από το υπόλοιπο 39%, το 22% δήλωσε 50% μείωση κατά μέσο όρο. (EIK. 1A & 1B)
Ίδια εικόνα με το 2020 παρουσιάζεται και κατά τη σύγκριση της εκτίμησης τζίρου για όλο το 2021 σε σχέση με το 2019. Παρά το γεγονός ότι το 73.8% των συμμετεχόντων εκτίμησε ότι το 2021 θα έχει αύξηση σε σχέση με το 2020, φάνηκε πως η αύξηση αυτή σε ποσοστιαία βάση μεσοσταθμικά δεν έφερε σημαντικές αλλαγές στα αποτελέσματα της σύγκρισης 2019 και 2021. Κατά τη σύγκριση, μάλιστα, των πραγματικών αποτελεσμάτων του Α’ εξαμήνου 2021 με το αντίστοιχο του 2019, το 67.6% των συμμετεχόντων δήλωσε μείωση μεγαλύτερη του 60%. (EIK. 2A & 2B)
Συγκρίνοντας δύο πολύ κακές χρονιές μεταξύ τους, λίγο περισσότερες από τις μισές εταιρίες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι παρουσίασε αύξηση στον κύκλο εργασιών του Α’ εξαμήνου του 2021 σε σχέση με αυτό του 2020. Από αυτές το 73.8% δήλωσε ότι η αύξηση αυτή δεν ξεπέρασε το 40%. (EIK. 3A & 3B)
Σχετικά με την παρούσα χρονική περίοδο, η ισχυρή πλειοψηφία των εταιριών του κλάδου εμφανίζει δυσκολία στο να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρέωσεις της επιχείρησης και θεωρεί ότι η διακοπή των μέτρων ανακούφισης από την πολιτεία υπήρξε πρώιμη. (EIK. 4A & 4B)
Απαισιοδοξία και ανησυχία αποτυπώνεται, επίσης, στις απαντήσεις σχετικά με την επόμενη μέρα. Στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχοντες αποκομίζουν ότι η εικόνα της αγοράς δείχνει το πιο μακρινό σενάριο που προβλέπει ανάκαμψη το 2023 και μετά. (EIK. 5) Παράλληλα, το 64.3% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα έχει παρατηρήσει καθυστερήσεις στις προς είσπραξη οφειλές, εκ των οποίων οι μισοί δηλώνουν ότι οι καθυστερήσεις αυτές φτάνουν ή και ξεπερνούν τους 3 μήνες.Το 33.3% αυτών που έχουν παρατηρήσει καθυστερήσεις πιστεύει ότι δεν θα μετατραπούν σε ανείσπρακτες, όμως το υπόλοιπο 66.7% πιστεύει ότι μέρος των οφειλών δεν θα εισπραχθεί. (EIK.6A, 6B, 6Γ)
Η έρευνα αυτή από τη HERCA έρχεται να επιβεβαιώσει τη δυσχερή κατάσταση των εταιριών που ασχολούνται με τη διοργάνωση εκδηλώσεων στην Ελλάδα – από μεγάλα φεστιβάλ και συναυλίες, διεθνή συνέδρια και εταιρικά events, μέχρι κοινωνικές εκδηλώσεις, εκθέσεις και παραγωγές θεατρικές, τηλεοπτικές και διαφημιστικές -, η οποία μέχρι το 2019 είχε αναπτύξει μεγάλη δυναμική, έχοντας κατακτήσει ιδιαίτερη θέση στη διεθνή αγορά θεματικού τουρισμού.
Μέρος της δυναμικής αυτής, ο κλάδος της ενοικίασης εξοπλισμού εκδηλώσεων, έχοντας επενδύσει εκατομμύρια σε τεχνολογικό υλικό και σε υπηρεσίες που δίνουν προστιθέμενη αξία στον θεματικό τουρισμό, βρίσκεται εξαιτίας της πανδημίας μετέωρος σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο, έχοντας να αντιμετωπίσει μια νέα σφοδρή οικονομική κρίση.
—————————————————————————————————————————–
Λίγες πληροφορίες για την Ένωση:
Η Ελληνική Ένωση Εταιρειών Ενοικίασης Εξοπλισμού Εκδηλώσεων (HERCA) ιδρύθηκε το 2020 με τη φιλοδοξία να γίνει ο κοινός τόπος και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των εταιρειών ενοικίασης εξοπλισμού για events, συναυλίες, συνέδρια, τηλεοπτικές και γενικότερα στις παραγωγές στο χώρο του πολιτισμού, του θεάματος και των κοινωνικών εκδηλώσεων.
Ιδρύθηκε με σκοπό την προαγωγή με κάθε πρόσφορο και νόμιμο μέσο των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών της. Ειδικότερα, κύριο μέλημά της αποτελούν τόσο η ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών, όσο και η προώθηση – υποστήριξη των αιτημάτων τους στην Ελληνική Πολιτεία, με την εκπόνηση μελετών και την κατάθεση προτάσεων που σαν στόχο έχουν την προάσπιση των κοινών οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων. Ο δεύτερος άξονας της δραστηριότητάς της αφορά την προώθηση κανονισμών ασφάλειας, πιστοποίησης και προδιαγραφών κατά την ανάληψη έργων, καθώς και τη θέσπιση κανονισμών για τη στήριξη του υγιούς ανταγωνισμού.
Μέλη της Ένωσης μπορούν να γίνουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του θεάματος (συναυλίες, φεστιβάλ, κινηματογραφικές, θεατρικές, τηλεοπτικές και διαφημιστικές παραγωγές), στον τομέα των events (πολιτικές και κοινωνικές εκδηλώσεις), των συνεδρίων και γενικότερα στη βιομηχανία του πολιτισμού και του τουρισμού και παρέχουν υπηρεσίες με την ενοικίαση:
- μουσικών οργάνων
- εξοπλισμού ηχητικού, φωτιστικού, προβολικού
- συστημάτων στήριξης και ανάρτησης (μεταλλικά χωροδικτυώματα – μοτέρ ανύψωσης)
- εξεδρών, μεταλλικών ικριωμάτων, κερκίδων, κιγκλιδωμάτων, διαχωριστικών
- γεννητριών σταθερών και αυτοκινούμενων
- μηχανημάτων εφέ (laser, καπνού, ξηρού πάγου, εκτοξευτές CO2, κομφετί, φλόγας)
- τεντών, στεγάστρων
- επίπλων, τραπεζοκαθισμάτων, εξοπλισμού catering (πιάτα, ποτήρια, σκεύη μαγειρικής κ.α)
- φορητών μηχανημάτων θέρμανσης, ψύξης
- μοκετών, χαλιών, προστατευτικών χλοοταπήτων
- ηλεκτρολογικών πινάκων, καλωδίων, φωτιστικών για εκθέσεις
- συστημάτων σήμανσης και προβολής, αλουμινένιων και ξύλινων πάνελ και διαχωριστικών
- καμερών, βαν καταγραφής και μετάδοσης τηλεοπτικού και ηχητικού σήματος
- φορητών wc
- διαφημιστικών περιπτέρων και δομών
Εκτός από τους σκοπούς που έχει θέσει η Ένωση, όπου η επίτευξή τους αποτελεί εξ ορισμού κέρδος για όλα τα μέλη της, ακολουθούν και κάποιοι ακόμα λόγοι που ωφελούν τους συμμετέχοντες σε αυτή:
- τη δικτύωση με άλλους επαγγελματίες του κλάδου, τη συνεργασία και συμβουλή
- την προάσπιση και την προαγωγή των οικονομικών και επαγγελματικών τους συμφερόντων
- τη διαρκή ενημέρωσή τους μέσω κλειστών ομάδων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- συνεχής κατάρτιση και ενημέρωση για τις διεθνείς εξελίξεις του κλάδου
- νέες ευκαιρίες συνεργασιών μεταξύ των μελών και καθιέρωση του brand σε αντίστοιχες Ενώσεις χωρών της ΕΕ
- η καθιέρωση του logo σαν σήμα ποιότητας στην παροχή των υπηρεσιών θα αποτελέσει το διαβατήριο για τη συμμετοχή σε δημόσια και ιδιωτικά ποιοτικά events με πελάτες τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από το εξωτερικό