Γράφει ο Θοδωρής Βασιλείου – αναδημοσίευση από την itn Ελληνικός Τουρισμός

Οι ψηφιακοί προϋπολογισμοί των τουριστικών επιχειρήσεων αυξάνονται το 2021 και όλοι στηρίζουν τις ελπίδες τους στο μάρκετινγκ για να ανακάμψουν, έπειτα από μια δύσκολη χρονιά. Αυτό κάνει τους επιχειρηματίες να επανεξετάσουν τις συνήθεις στρατηγικές τους και να αναζητούν νέους τρόπους προβολής για να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα. Ένας στους τρεις επιχειρηματίες δηλώνουν ότι οι καμπάνιες τους εξαρτώνται από το Facebook, το Google και το Amazon. Μια παγκόσμια έρευνα σχετικά με αυτό το ζήτημα αποκάλυψε ότι το κορυφαίο πρόβλημα του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι η υπερβολική του εξάρτηση από το Facebook, το Google και το Amazon. Γιατί οι επιχειρηματίες επανεκτιμούν τις διαφημίσεις τους στα μεγαθήρια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πωλήσεων;

Ο κυριότερος λόγος είναι ότι οι διαφημιζόμενοι έχουν περιορισμένη ή καθόλου πρόσβαση στα δεδομένα και οι αναφορές αλληλεπίδρασης είναι σχετικά αδιαφανείς. Πρόσφατη έρευνα για την κατάσταση των κοινωνικών μέσων έδειξε ότι για όλες τις ηλικίες στις ΗΠΑ, τα ψεύτικα νέα και η παραπληροφόρηση αποτελούν σοβαρό λόγο ανησυχίας κατά τη χρήση κοινωνικών δικτύων. Τουλάχιστον το 40% ανησυχούσαν επίσης για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, τις απάτες και τους ιούς. Η έρευνα του OpenX για το 2020 διαπίστωσε επίσης ότι το 31% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν Facebook λιγότερο από ότι ένα χρόνο πριν.

Με τη διασπορά των διαφημιστικών δαπανών σε περισσότερα κανάλια, οι ψηφιακά διαφημιζόμενοι μπορούν να αντιμετωπίσουν τις παραπάνω ανησυχίες και να προσεγγίσουν τους καταναλωτές σε όλους τους ψηφιακούς τόπους, όπου περνούν το χρόνο τους. Κανείς δεν υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να εγκαταλείψουν τα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτά πρέπει να συνεχίσουν να αποτελούν μέρος του συνδυασμού μάρκετινγκ – αν και μικρότερο.

Η πανδημία έφερε περισσότερους ανθρώπους στο διαδίκτυο από ποτέ. Το 37% δηλώνει ότι χρησιμοποίησε το ανοικτό Διαδίκτυο περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Το ανοικτό διαδίκτυο θεωρείται πλέον περισσότερο αξιόπιστη πηγή περιεχομένου. Όταν το COVID-19 ανάγκασε τα φυσικά καταστήματα να κλείσουν, οι αγοραστές βρήκαν τους αγαπημένους τους λιανοπωλητές και τα νέα καταστήματα τους στο διαδίκτυο.

Η διαφήμιση σε ένα ασφαλές περιβάλλον επωνυμίας που δεν βασίζεται σε cookie τρίτων είναι ένα μπόνους. Έτσι οι διαφημίσεις τοποθετούνται στον ιστότοπο ή την εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου ενός αξιόπιστου λιανοπωλητή. Μια καλή ιδέα επίσης είναι να βελτιστοποιήσετε την εμπειρία χρήστη του ιστοτόπου και της εφαρμογής σας για κινητά, τώρα που το κινητό έχει πλέον πολύ μεγαλύτερο μερίδιο συναλλαγών (το 51% των παγκόσμιων συναλλαγών πραγματοποιούνται τώρα μέσω κινητού). Ένας ανερχόμενος διαφημιστικός χώρος είναι οι διαφημίσεις CTV. Αυτές εμφανίζονται σε συσκευές CTV ή OTT, οι οποίες είναι τηλεοράσεις ή συσκευές που επιτρέπουν τη ροή περιεχομένου βίντεο.

Οι χρήστες αναπαράγουν περιεχόμενο βίντεο σε έξυπνες τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα ή μέσω συσκευών όπως το Roku και το AppleTV σε μεγαλύτερο αριθμό από ποτέ. Οι διαφημίσεις CTV είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσετε δυνητικούς πελάτες. Όλο και περισσότεροι ξοδεύουν σημαντικό χρονικό διάστημα σε αυτά τα νέα μέσα. Στην πραγματικότητα, μια δημοσκόπηση της IAB αποκάλυψε ότι το 60% των διαφημιζόμενων στις ΗΠΑ σχεδιάζει να μετατοπίσει τον προϋπολογισμό από τη γραμμική τηλεόραση σε CTV ή OTT το 2021.

Εν κατακλείδι οι αλλαγές πολιτικής στο ψηφιακό μάρκετινγκ εάν συνδυαστούν με τις γνωστές καλές πρακτικές παροχής πλήρως αναστρέψιμων κρατήσεων και υγειονομικά ασφαλούς περιβάλλοντος διαμονής, θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις καλύτερης τοποθέτησης σας στο έντονα ανταγωνιστικό τουριστικό περιβάλλον που διανύουμε σήμερα.

Πηγές: ΙΑΒ, criteo.com, thetotalbusiness.com, openx.com κ.α.