Σε πλήρη, αμφίπλευρη κυκλοφορία παραδόθηκαν σήμερα τα πρώτα 14,26χλμ του Νότιου Τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65. Τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου πραγματοποιήθηκαν παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή, του Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνη Γεωργιάδη, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη και του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνη Σπανού.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»- Κεντρική Οδός, το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

· 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

· 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

· Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

· Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων:

Ø 3 Γέφυρες

Ø 9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις

Ø 48 Κιβωτοειδείς Οχετοί, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας

Ø 2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου) & 2 Ημικόμβους

Ø 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή

Ø 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)

Ø 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής: α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα. β) οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.

Το Νότιο Τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. και η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του ξεπερνά ήδη το 70,3%. Με την ολοκλήρωσή του θα συνδεθεί με το εν λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας.

Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκινά από Α/Κ Τρικάλων και φθάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών. Το συνολικό του μήκος είναι 70,5 χλμ. και έχει προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 36 μήνες , εκτιμάται ότι θα τονώσουν την απασχόληση με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Σημαντική μείωση των αποστάσεων

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 είναι ένα έργο κομβικής σημασίας καθώς θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας αλλά και της Δυτικής Μακεδονίας ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα ΤΕΝ. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και τις οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.

Σταϊκούρας: Κομβικής σημασίας οδική υποδομή

Για έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας που αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την κοινωνική και οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα, σε όλη την Ελλάδα έκανε λόγο ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τον χαιρετισμό του.

Όπως επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας, ο Ε65 θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για τη γεωργική και την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μεταποίηση, τη βιομηχανική παραγωγή και τις υπηρεσίες. Θα δημιουργήσει πολλές νέες, άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, τόσο κατά την κατασκευή του όσο, κυρίως, κατά τη λειτουργία του.

Καραμανλής: Στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ιστορικό του αυτοκινητόδρομου Ε65 και το πώς εξελίχθηκε εν μέσω κρίσης, υπογράμμισε δε ότι το τελευταίο διάστημα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες και στο νότιο τμήμα και προανήγγειλε ιδιαίτερα μεγάλη πρόοδο των εργασιών στο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που είναι το μοναδικό τμήμα που απομένει για να ενωθούν ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών – Θεσσαλονίκης με τα Τρίκαλα. Σημείωσε επίσης πως «ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα ολοκληρωθεί με το βόρειο τμήμα για το οποίο εξασφαλίστηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προωθήθηκε η αναθεώρηση των συμβάσεων οι οποίες κυρώθηκαν και από τη Βουλή και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στον προκάτοχό του κ. Σπίρτζη τονίζοντας ότι «στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν» καθώς, όπως είπε, «άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο».

Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε μικρότερα έργα τα οποία θα προωθηθούν μέσα στο 2021, έργα τα οποία αφορούν τη σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το δρόμο Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο αλλά και οδικούς άξονες της Εύβοιας. Τέλος τόνισε πως «με την ολοκλήρωση των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων πέφτει πλέον το βάρος στο σιδηροδρομικό δίκτυο» και προανήγγειλε διάθεση πιστώσεων 3,2 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του και τη σύνδεσή του με την Ευρώπη.

Προηγουμένως γγ Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου και στον τρόπο με τον οποίο αίρεται η απομόνωση της Δυτικής Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο τμήμα είναι προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα τόνισε ότι μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65 το οποίο ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, με χρονική διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες.