Έπειτα από 20 χρόνια καθυστερήσεων, γραφειοκρατικών και όχι μόνο, τα υδατοδρόμια φαίνεται πως παίρνουν τελικά τον δρόμο τους και σύντομα θα έχουν παρουσία στις μεταφορές της χώρας. Η προσπάθεια για την ίδρυση των υδατοδρομίων ξεκίνησε από τις αρχές της δεκαετίας 2000 επί κυβέρνησης Σημίτη. Ουσιαστικά, όμως οι ενέργειες για να προχωρήσει το όλο project εντάθηκαν τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο 2021 για να είναι πλέον ορατή η ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες που είναι στο επίκεντρο των προσπαθειών για τα υδατοδρόμια την Hellenic Seaplanes και την Ελληνικά Υδατοδρόμια, οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης  βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σε όλη τη χώρα.

Η λειτουργία των υδατοδρομίων φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, με την δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στην χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων (άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130 εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων μεταξύ άλλων. Από πλευράς περιοχών πρωτοπόρος εμφανίζεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπου είναι να λειτουργήσουν 30 υδατοδρόμια, δίνοντας νέες επιλογές μετακίνησης ιδιαίτερα στα μικρά νησιά.

Ωστόσο προσπάθειες γίνονται σε όλη τη χώρα, όπως στην Κρήτη όπου θα λειτουργήσουν 7 υδατοδρόμια, ενώ 8 είναι να λειτουργήσουν στο Ιόνιο με τα τρία σε Κέρκυρα, Πάτρα και Παξούς να είναι ήδη αδειοδοτημένα και κατασκευασμένα. Υδατοδρόμιο θα ιδρυθεί και στη λίμνη των Ιωαννίνων, στη λίμνη Παμβώτιδα, αλλά και στην Κυλλήνη, ενώ πέντε υδατοδρόμια είναι προς αδειοδότηση στην Εύβοια. Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκονται και υδατοδρόμια στο Βόρειο Αιγαίο.

Να σημειωθεί πως Τα υδροπλάνα χωρίζονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Οι βασικότερες είναι τα ευθεία floatplanes, τα οποία βρίσκονται πάνω σε πλωτήρες και τα αμφίβια floatplanes, τα οποία έχουν ανασυρόμενους τροχούς που βοηθούν στην προσγείωση σε αεροδρόμια. Η δεύτερη κατηγορία υδροπλάνων μπορεί να αποτελέσει πόλο – έλξης για τους τουρίστες, καθώς θα μπορούν να παραλαμβάνουν τουρίστες από συμβατικά αεροδρόμια και να τους μεταφέρουν απευθείας στο νησί που επιθυμούν.

Συνολικά τα υδατοδρόμια κρίνονται ως εξαιρετικά σημαντική επένδυση, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα των κατοίκων στα νησιά και το τουριστικό προϊόν της χώρας.