Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στελεχών της εταιρείας DerbySoft φιλοξένησε το Skift, μία από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες των ΗΠΑ, αλλά και του κόσμου που αφορά τον τουρισμό. Τα δύο στελέχη ο Charles BeeBee επικεφαλής διεθνώς του τμήματος μάρκετινγκ και πωλήσεων και ο Ken Nishizu πρόεδρος της εταιρείας προβλέπουν ότι η ταξιδιωτική κίνηση το 2021 θα εξελιχθεί σε τρεις ξεχωριστές φάσεις, ενώ παράλληλα περιγράφουν τα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ξενοδοχεία για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Όπως περιέγραψαν αυτή τη στιγμή είμαστε στην πρώτη φάση με τα ταξίδια αναψυχής να διεξάγονται σε τοπικό και εσωτερικό επίπεδο όσον αφορά τις ΗΠΑ. Αυτή θα είναι η εικόνα και στα τέλη της άνοιξης στην Ευρώπη με την χώρα μας να υποδέχεται τουρίστες από τις 14 Μαΐου. Έπειτα από τις μεγάλες περιόδους περιορισμών εκτιμάται πως πολλοί άνθρωποι θα θελήσουν να αποδράσουν έστω και για ολιγοήμερες διακοπές, αμέσως μόλις αρχίσουν να αίρονται οι απαγορεύσεις στα ταξίδια. Στη δεύτερη φάση – που ουσιαστικά για εμάς θα μαζί με την πρώτη- θα εκτυλιχθεί από τα τέλη της άνοιξης και δεν μπορούν να υπάρξουν ασφαλείς προβλέψεις αυτή τη στιγμή. Τα δύο στελέχη δηλώνουν όμως με βεβαιότητα πως από τα μέσα του καλοκαιριού και μετά στην τρίτη φάση ο τουρισμός θα έχει πολύ μεγάλη άνοδο, αν και όχι στα επίπεδα του 2019.
Τα ξενοδοχεία που έχουν προετοιμαστεί, που έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό ψηφιακό προφίλ, είναι βέβαιο πως θα βρεθούν σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Θα μπορούν να συγκεντρώνουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και ξεδιπλώνουν την στρατηγική τους ανάλογα με το πώς εξελίσσονται τα πράγματα στην ταξιδιωτική κίνηση. «Κλειδί» σε αυτή την προσπάθεια θα είναι η χρήση έξυπνων τεχνολογιών που παρεμβαίνουν στις μηχανές αναζήτησης για τα ξενοδοχεία και σήμερα μπορούν να προσαρμόζονται και να προσπαθούν για καλύτερα αποτελέσματα χωρίς καν να απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση.
Τα ξενοδοχεία ωστόσο, παντού και στη χώρα μας, βρίσκονται στο ναδίρ από πλευράς εσόδων και είναι τουλάχιστον εξωπραγματικό να συζητά κανείς για επενδύσεις, όμως υπάρχουν λύσεις στο διαδίκτυο που επιτρέπουν την ένταξη σε μηχανές αναζήτησης με καλούς όρους για τα ξενοδοχεία και με καθόλου ή χαμηλό κόστος. Σε όσες περισσότερες μηχανές συνδέεται ένα ξενοδοχείο τόσο καλύτερα αποτελέσματα αναμένεται να έχει.
Η προσφορά δωματίων και διαμονής μέσα από πολλά κανάλια θα επιτρέψει και την εισροή πολλών δεδομένων από πολλές πλευρές. Τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα είναι σημαντικό να γνωρίζουν το κοινό τους, να εντοπίζουν τα όμοια χαρακτηριστικά της πελατείας τους, ιδιαίτερα της ικανοποιημένης πελατείας. Αυτό επιτρέπει την δημιουργία πολιτικών, προσφορών που αφενός ισχυροποιεί το loyalty των πελατών, αλλά παράλληλα διευρύνει και την πελατειακή βάση
Βασική κίνηση κρίνεται η ένταξη στους Online Travel Agents, παρά τους επαχθείς όρους που έχουν ορισμένοι εξ’ αυτών. Η παρουσία έστω και με λιγότερα έσοδα, είναι προτιμότερη από τη μη παρουσία και με την πάροδο του χρόνου, τις σωστές κινήσεις και την ενημέρωση της πελατείας μπορεί ένα ξενοδοχείο να καταφέρει να έχει περισσότερες άμεσες κρατήσεις, αποφεύγοντας τους μεσάζοντες. Πρώτα όμως θα πρέπει να έχει αποκτήσει μια ισχυρή βάση, ιδεατά και από πολλές τουριστικές αγορές.
Θέλοντας να συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια και να βοηθήσει τους συνεργάτες της στο χώρο του τουρισμού, η Mact Media Group έχοντας εξασφαλίσει σημαντικές διεθνείς συνεργασίες, ιδιαίτερα με την ελληνοαμερικανική κοινότητα, προχωράει στην πλήρη αναμόρφωση της τουριστικής πλατφόρμας travelmagic.gr, με στόχο να δώσει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία και στα τουριστικά καταλύματα της χώρας να προβάλλονται στις διεθνείς αγορές με όρους που συμφέρουν και εξυπηρετούν το εγχώριο τουριστικό προϊόν. Επ’ αυτού θα επανέλθουμε πιο αναλυτικά το επόμενο διάστημα.