Μετά από 16 μήνες αδράνειας στον τομέα της τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, η Διοίκηση της Περιφέρειας με τις προτάσεις που κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο επιβεβαίωσε, δυστυχώς, την πλήρη έλλειψη Ολοκληρωμένου Σχεδίου, και μάλιστα σήμερα, περίοδο πανδημίας που δοκιμάζει σκληρά και τον Τουρισμό, με 100 χιλιάδες εργαζόμενους και 700 περίπου ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Αττικής, τις επιχειρήσεις εστίασης, αλλά και εμμέσως πολλές άλλες εμπορικές δραστηριότητες.

Η Διοίκηση δεν αξιοποιεί την πολύτιμη παρακαταθήκη που άφησε πίσω της η Διοίκηση της Δύναμης Ζωής, εδραιώνοντας την σύγχρονη τουριστική ταυτότητα (brand) του μητροπολιτικού προορισμού της Αττικής στο διεθνές κοινό ως προορισμό ολιγοήμερων διακοπών και παραδίδοντας σοβαρό απόθεμα δράσεων, υλικού και προγράμματος, προς χρήση από την επόμενη διοίκηση. Η σημερινή Περιφερειακή Αρχή επέλεξε να μην αξιοποιήσει τίποτε από αυτά, αποσιωπώντας τα.

Ουραγός στις εξειδικευμένες δράσεις στον Τουρισμό εξαιτίας της έλλειψης πολιτικής βούλησης, η Διοίκηση με τις επιλογές της για έναν μη ρεαλιστικό προϋπολογισμό ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ και με δράσεις χωρίς καμία συνοχή, δημιουργεί περισσότερες ανησυχίες, προβληματισμούς και ερωτήματα παρά δίνει λύσεις.

Ενδεικτικά 8 ερωτήματα :

1.      Τι συμβαίνει με το Film Office; Σε τι συνίστανται οι δαπάνες της χαρτογράφησης του, που αναφέρονται στον Προϋπολογισμό της σημερινής Περιφερειακής Αρχής; Αφού ήδη γνωρίζουμε ότι η προηγούμενη Διοίκηση της Δύναμης Ζωής είχε εξασφαλίσει την απαιτούμενη τεχνογνωσία που θα την παρείχε για όλες τις Περιφέρειες, το ΕΚΟΜΕ.

2.      Σε τι συνίσταται η ανάπτυξη και ενίσχυση ειδικών μορφών τουρισμού στην Αττική; Γιατί δεν ορίζονται οι επιμέρους ενέργειες και οι κατηγορίες δαπανών;

3.      Πως είναι δυνατόν να διαχωρίζονται και να χρεώνονται ξεχωριστά η swot analysis στον «Οδικό Χάρτη Ανάπτυξης Θεματικών Μορφών Τουρισμού» από τον βασικό κορμό μιας μελέτης ενώ είναι προϋπόθεση της;

4.      Πώς είναι δυνατόν να προβλέπονται ταξίδια εξοικείωσης για δημοσιογράφους και τουριστικούς επαγγελματίες (fam–press trips) που προϋποθέτουν φυσική παρουσία στην Αττική, ετήσιου (για φέτος) ποσού 156.000 ευρώ και συνολικού ποσού τριετίας 812.000 ευρώ (!), ενώ είμαστε εν μέσω του δεύτερου κύματος πανδημίας;

5.      Γιατί δεν προβλέπεται τίποτα κυρίως για την ανάγκη εφαρμογής πρωτοκόλλων ασφαλείας των επισκεπτών στην Αττική που έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία;

6.      Γιατί δίνονται χρήματα από την Περιφέρεια για την Έρευνα Ικανοποίησης τουριστών ενώ διενεργείται ήδη η ίδια έρευνα σε ετήσια βάση από την Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής, Αργοσαρωνικού;

7.      Γιατί προβλέπεται η δημιουργία εντύπων προϋπολογισμού 359.000 ευρώ για τρία χρόνια από τη στιγμή που το έντυπο πλέον θεωρείται παρωχημένο και εκτός της μοντέρνας πρακτικής marketing;

8.      Πως εξηγείται αυτή η εμμονή σε αναχρονιστικές διαφημιστικές ενέργειες, όπως είναι οι καταχωρήσεις σε έντυπα μέσα, οι οποίες έχουν συνδεθεί με πρακτικές διασπάθισης δημόσιου χρήματος προς φιλικά ΜΜΕ;

Παρότι η Δύναμη Ζωής είχε καταθέσει προτάσεις ανάταξης της τουριστικής προβολής προς όφελος των ανθρώπων του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας, η Διοίκηση έχει επιλέξει να υποβαθμίζει την τουριστική προβολή της Αττικής.