Το τμήμα μελετών του ΕΒΕΠ σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής & Νήσων πραγματοποίησε για λογαριασμό του ΠΕΣ Αττικής την εβδομάδα από Δευτέρα 18 Ιανουαρίου έως και Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021, έρευνα για την αγοραστική κίνηση την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων σε 23 περιοχές της Περιφέρειας Αττικής. Αναλυτικά, τα ενδεικτικά στοιχεία της έρευνας του Π.Ε.Σ. Αττικής για την επαναλειτουργία και έναρξη των εκπτώσεων, καταλήγουν στα εξής συμπεράσματα:* Τα επίπεδα των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, κινήθηκαν ικανοποιητικά σε ποσοστό 35%, πολύ χαμηλότερα για το 33%, στα ίδια επίπεδα για το 15%, ενώ το 17% δεν απάντησε.* Τα ποσοστά των εκπτώσεων στο 70% των καταστημάτων λιανικής κυμαίνονται μεταξύ 30-50%, στο 13% κυμαίνονται μεταξύ 10-30% και στο 17% των εμπορικών καταστημάτων άνω του 50%.* Η ημερήσια είσπραξη σε σχέση με τις αντίστοιχες μέρες των εκπτώσεων πέρυσι εκτιμάται για το 16% άνω του 80%, για το 55% μεταξύ 50-70%, για το 38% μεταξύ 30-50% και για το 11% λιγότερο του 30%.* Τα είδη που κινούνται περισσότερο κατά σειρά προτίμησης των καταναλωτών είναι η ένδυση με 88%, η υπόδηση με 83%, τα καλλυντικά με 27%, τα είδη σπιτιού-έπιπλα με 22%, τα αθλητικά είδη με 17% και τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά με 11%.* Το 100% δήλωσαν πως είναι διατεθειμένοι να διαφυλάξουν και να διατηρήσουν ανοικτά τα καταστήματα τους σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων, ενώ χαρακτηριστικά επισήμαναν πως εντός των μικρών καταστημάτων τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα προστασίας.Σύμφωνα με τα στοιχεία από Εμπορικούς Συλλόγους και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Αττικής στην έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που διαχρονικά καταγράφεται η μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση, ήταν σχετικά ικανοποιητική. Η πληροφόρηση που προκύπτει από επιχειρήσεις λιανικής σε κεντρικές αγορές κυρίως στην Αθήνα, Πειραιά, Γλυφάδα, Κηφισιά, Μαρούσι, Χαλάνδρι, Διόνυσο, Παλαιό Φάληρο, Νέα Σμύρνη, Ηλιούπολη, Καλλιθέα, Μοσχάτο, Νίκαια, Κορυδαλλό, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα, Περιστέρι, Αιγάλεω, Ίλιον, Νέα Ιωνία, Γαλάτσι και Μέγαρα, είναι ενδιαφέρουσα, αφού όλοι παρά την αδυναμία αναπλήρωσης του χαμένου χρόνου και τζίρου, δήλωσαν πως παρά τις χαμηλότερες πωλήσεις, συγκριτικά ικανοποιημένοι από τις πρώτες μέρες λειτουργίας της αγοράς. Αντιθέτως, επισημαίνεται μια δυσκολότερη κατάσταση στα νησιά του Αργοσαρωνικού, όπως στην Αίγινα, Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες και Κύθηρα, ενώ η Σαλαμίνα κινήθηκε στα ίδια επίπεδα των αγορών του Λεκανοπεδίου. Υπενθυμίζεται βεβαίως πως κάποιες περιοχές της Δυτικής Αττικής βρίσκονται επιδημιολογικά στο «κόκκινο» με αποτέλεσμα τα εμπορικά καταστήματα στον Ασπρόπυργο, Βίλια και Μάνδρα να υπολειτουργούν μόνο με τη μέθοδο του click away. Αναφορικά με τις επιλογές αγορών διαπιστώνεται ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Αυτό επιβεβαιώνεται και φέτος, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν και βρήκαν σε πολλά καταστήματα εκπτώσεις πάνω από 50% στις γνωστές φίρμες και δημοφιλείς μάρκες. Στον κλάδο της ένδυσης και φέτος στις χειμερινές εκπτώσεις καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός από τις ουρές και τσάντες που δείχνουν μια χαρακτηριστική προτίμηση σε 5-6 γνωστές αλυσίδες ρούχων, εκ των οποίων οι 3-4 μάλιστα ανήκουν στον ίδιο πολυεθνικό όμιλο. Από τη μέση αξία των αποδείξεων, παρατηρείται πως η πεντάδα που είχε τη μεγαλύτερη μείωση τον μισό Δεκέμβριο λειτουργίας της αγοράς στις γιορτές με το click away, φαίνεται να εμφανίζονται πρώτοι στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις εκπτώσεις με ανοικτά καταστήματα. Συγκεκριμένα, ένδυση, υπόδηση, αθλητικά και δερμάτινα είδη προηγούνται στη λίστα των εκπτωτικών πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη της δοκιμής πριν την αγορά και τον λόγο των μεγάλων απωλειών στην ένδυση και υπόδηση κατά -66% σε ετήσια βάση.ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ ΕΚΤΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ. ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!