ΣOS εκπέμπουν τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη λόγω υπέρογκης αύξησης των τελών ελλιμενισμού και επικείμενης έξωσής τους από τη μαρίνα Αλίμου, υπογραμμίζουν 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με ερώτηση τους που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της Τομεάρχη Τουρισμού, Κ. Νοτοπούλου και του Τομεάρχη Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιού
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Στην μαρίνα αυτή ελλιμενίζονται περίπου, σε μόνιμη βάση, 800 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.
Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Αλίμου ολοκληρώθηκε με πλειοδότρια την «΄Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» και η σχετική σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη την 13-5-2020, ενώ το πρωτόκολλο παράδοσης- παραλαβής στις 30-12-2020. Με την σύμβαση αυτή δόθηκε για 40 χρόνια το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας στην εταιρεία «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ», θυγατρική της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, η οποία και ανέλαβε να αναδιαμορφώσει και να αναπλάσει τη χερσαία και θαλάσσια ζώνη, για τη δημιουργία μιας υπερσύγχρονης, φιλόξενης και άρτιας μαρίνας που θα αποτελέσει τοπόσημο για την ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας συνολικά στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Οι όροι της παραχώρησης παρέμειναν μέχρι και την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής εκτός δημοσιότητας. Σημειωτέων, ότι σε σχετική από 13-10-2020 ερώτησή μας και αίτημα κατάθεσης εγγράφων, στα πλαίσια άσκησης του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα της ερώτησης την «Ανάγκη ενημέρωσης για την εξέλιξη της αξιοποίησης της Μαρινας Αλίμου», τα συναρμόδια ερωτηθέντα Υπουργεία τεχνηέντως απέφυγαν να ενημερώσουν επί της ουσίας.
Η έλλειψη ενημέρωσης για τους όρους αυτούς έφερε προ δυσάρεστης έκπληξης, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση, τον κλάδο των επαγγελματιών τουριστικών σκαφών αναψυχής – γιώτινγκ, τα οποία ελλιμενίζονταν για δεκαετίες στο θαλάσσιο χώρο της μαρίνας, οι οποίοι καλούνται πλέον να αναζητήσουν καινούργια «στέγη». Η σύμβαση προβλέπει σταδιακή, εντός τριετίας, μείωση των δεσμευμένων θέσεων ελλιμενισμού, και πλήρη κατάργησή τους μετά το πέρας αυτής.
Ταυτόχρονα οι επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι εκπροσωπούνται από τον ΣΙΤΕΣΑΠ «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΕΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ – ΣΙΤΕΣΑΠ» και την Ε.Π.Ε.Σ.Τ «ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» , κλήθηκαν από τον Παραχωρησιούχο να του καταβάλουν τέλη ελλιμενισμού και υπηρεσιών επιβαρυμένα με αυξήσεις που αγγίζουν ή ξεπερνούν τα 200%, ενώ την ίδια στιγμή ο Παραχωρησιούχος για τα 5 πρώτα χρόνια παραχώρησης της Μαρίνας καταβάλλει μειωμένη σταθερή ετήσια αμοιβή παραχώρησης ύψους 210.000 ευρώ, αναπροσαρμοζόμενη σε ετήσια βάση σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ΔΤΚ στην Ελλάδα.
Η απόφαση αυτή του Παραχωρησιούχου έρχεται μέσα σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης, μετά ένα έτος επαγγελματικής απραξίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, και με το 2021 να προδιαγράφεται κάθε άλλο από ευνοϊκό για τον κλάδο, οι δε επαγγελματίες βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς η μη συμμόρφωση προς την νέα τιμολογιακή πολιτική του Παραχωρησιούχου τους οδηγεί εκτός μαρίνας, ανεξαρτήτως δεσμευμένων η μη θέσεων.
Επειδή, η Μαρίνα Αλίμου είναι η κύρια μαρίνα ελλιμενισμού των μικρών επαγγελματικών σκαφών. Σήμερα δε, που άλλες διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού δεν υπάρχουν στην Αττική, η απομάκρυνση των σκαφών αυτών χωρίς να έχει εξασφαλισθεί άλλος χώρος μετεγκατάστασης και ελλιμενισμού τους καθιστά τους επαγγελματίες του κλάδου έρμαια στην εκάστοτε τιμολογιακή πολιτική του παραχωρησιούχου
Επειδή, η αναζήτηση χώρου ελλιμενισμού για τα σκάφη αυτά είναι ζωτικής σημασίας και θα πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα για την Κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς από αυτό εξαρτάται η επιβίωση του κλάδου και η διατήρηση των θέσεων εργασίας σ αυτόν.
Επειδή, μια τέτοια πολιτική απότομων αυξήσεων στα τέλη ελλιμενισμού, χωρίς να συνοδεύεται με την ανάλογη προσφορά παροχών και βελτίωση της μαρίνας , εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης, πλήττει το Δημόσιο συμφέρον και συγχρόνως καταστρέφει την επιχειρηματικότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη και καταστρέφει την ανάπτυξη του κλάδου.
Επειδή, ο διωγμός από την Μαρίνα Αλίμου των επαγγελματιών του ελληνικού γιώτινγκ που με την δραστηριότητά τους αυτή προσελκύουν και μεγάλο αριθμό τουριστών όλο το χρόνο και συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενίσχυση της Εθνικής μας Οικονομίας, δεν συνιστά αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
Επειδή, είναι αναγκαία η παρέμβαση του κράτους σε καταχρηστικές τιμολογιακές πρακτικές, ιδιαίτερα σε περιόδους σαν αυτή που διανύουμε, που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο από πλευράς των επαγγελματιών να ανταποκριθούν καθώς δεν είναι σε θέση να πληρώσουν την αύξηση αυτή.
Επειδή, υπάρχει ορατός κίνδυνος απώλειας εσόδων από το θαλάσσιο τουρισμό και αποδυνάμωσης της ελληνικής σημαίας. Σημειωτέων τα σκάφη αυτά τελούν ακόμα υπό ελληνική σημεία και υπόκεινται σε φόρους και τέλη που επιβάλλονται από την ελληνική νομοθεσία
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί Οικονομικών και Ανάπτυξης:
1. Προτίθεστε να παρέμβετε άμεσα στην καταχρηστική τιμολογιακή πολιτική του Παραχωρησιούχου, ώστε τα τέλη ελλιμενισμού να παραμείνουν, λόγω εκτάκτων συνθηκών, στα ίδια επίπεδα και να υπάρξει αντιστοιχία μεταξύ τελών και παρεχόμενων υπηρεσιών;
2. Εξετάζετε το θέμα της εύρεσης νέου χώρου ελλιμενισμού των σκαφών αυτών, και αν ναι σε ποιες ενέργειες σχεδιάζετε να προβείτε και σε βάθος τι χρόνου;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ. Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Θέμα : «Σ.Ο.Σ εκπέμπουν τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη λόγω υπέρογκης αύξησης των τελών ελλιμενισμού και επικείμενης έξωσής τους από τη μαρίνα Αλίμου»
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Στην μαρίνα αυτή ελλιμενίζονται περίπου, σε μόνιμη βάση, 800 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.
Ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Αλίμου ολοκληρώθηκε με πλειοδότρια την «΄Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» και η σχετική σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη την 13-5-2020, ενώ το πρωτόκολλο παράδοσης- παραλαβής στις 30-12-2020. Με την σύμβαση αυτή δόθηκε για 40 χρόνια το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας στην εταιρεία «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ», θυγατρική της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, η οποία και ανέλαβε να αναδιαμορφώσει και να αναπλάσει τη χερσαία και θαλάσσια ζώνη, για τη δημιουργία μιας υπερσύγχρονης, φιλόξενης και άρτιας μαρίνας που θα αποτελέσει τοπόσημο για την ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας συνολικά στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Οι όροι της παραχώρησης παρέμειναν μέχρι και την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής εκτός δημοσιότητας. Σημειωτέων, ότι σε σχετική από 13-10-2020 ερώτησή μας και αίτημα κατάθεσης εγγράφων, στα πλαίσια άσκησης του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα της ερώτησης την «Ανάγκη ενημέρωσης για την εξέλιξη της αξιοποίησης της Μαρινας Αλίμου», τα συναρμόδια ερωτηθέντα Υπουργεία τεχνηέντως απέφυγαν να ενημερώσουν επί της ουσίας.
Η έλλειψη ενημέρωσης για τους όρους αυτούς έφερε προ δυσάρεστης έκπληξης, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση, τον κλάδο των επαγγελματιών τουριστικών σκαφών αναψυχής – γιώτινγκ, τα οποία ελλιμενίζονταν για δεκαετίες στο θαλάσσιο χώρο της μαρίνας, οι οποίοι καλούνται πλέον να αναζητήσουν καινούργια «στέγη». Η σύμβαση προβλέπει σταδιακή, εντός τριετίας, μείωση των δεσμευμένων θέσεων ελλιμενισμού, και πλήρη κατάργησή τους μετά το πέρας αυτής.
Ταυτόχρονα οι επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι εκπροσωπούνται από τον ΣΙΤΕΣΑΠ «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΕΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ – ΣΙΤΕΣΑΠ» και την Ε.Π.Ε.Σ.Τ «ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» , κλήθηκαν από τον Παραχωρησιούχο να του καταβάλουν τέλη ελλιμενισμού και υπηρεσιών επιβαρυμένα με αυξήσεις που αγγίζουν ή ξεπερνούν τα 200%, ενώ την ίδια στιγμή ο Παραχωρησιούχος για τα 5 πρώτα χρόνια παραχώρησης της Μαρίνας καταβάλλει μειωμένη σταθερή ετήσια αμοιβή παραχώρησης ύψους 210.000 ευρώ, αναπροσαρμοζόμενη σε ετήσια βάση σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ΔΤΚ στην Ελλάδα.
Η απόφαση αυτή του Παραχωρησιούχου έρχεται μέσα σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης, μετά ένα έτος επαγγελματικής απραξίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, και με το 2021 να προδιαγράφεται κάθε άλλο από ευνοϊκό για τον κλάδο, οι δε επαγγελματίες βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς η μη συμμόρφωση προς την νέα τιμολογιακή πολιτική του Παραχωρησιούχου τους οδηγεί εκτός μαρίνας, ανεξαρτήτως δεσμευμένων η μη θέσεων.
Επειδή, η Μαρίνα Αλίμου είναι η κύρια μαρίνα ελλιμενισμού των μικρών επαγγελματικών σκαφών. Σήμερα δε, που άλλες διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού δεν υπάρχουν στην Αττική, η απομάκρυνση των σκαφών αυτών χωρίς να έχει εξασφαλισθεί άλλος χώρος μετεγκατάστασης και ελλιμενισμού τους καθιστά τους επαγγελματίες του κλάδου έρμαια στην εκάστοτε τιμολογιακή πολιτική του παραχωρησιούχου
Επειδή, η αναζήτηση χώρου ελλιμενισμού για τα σκάφη αυτά είναι ζωτικής σημασίας και θα πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα για την Κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς από αυτό εξαρτάται η επιβίωση του κλάδου και η διατήρηση των θέσεων εργασίας σ αυτόν.
Επειδή, μια τέτοια πολιτική απότομων αυξήσεων στα τέλη ελλιμενισμού, χωρίς να συνοδεύεται με την ανάλογη προσφορά παροχών και βελτίωση της μαρίνας , εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης, πλήττει το Δημόσιο συμφέρον και συγχρόνως καταστρέφει την επιχειρηματικότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη και καταστρέφει την ανάπτυξη του κλάδου.
Επειδή, ο διωγμός από την Μαρίνα Αλίμου των επαγγελματιών του ελληνικού γιώτινγκ που με την δραστηριότητά τους αυτή προσελκύουν και μεγάλο αριθμό τουριστών όλο το χρόνο και συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενίσχυση της Εθνικής μας Οικονομίας, δεν συνιστά αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
Επειδή, είναι αναγκαία η παρέμβαση του κράτους σε καταχρηστικές τιμολογιακές πρακτικές, ιδιαίτερα σε περιόδους σαν αυτή που διανύουμε, που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο από πλευράς των επαγγελματιών να ανταποκριθούν καθώς δεν είναι σε θέση να πληρώσουν την αύξηση αυτή.
Επειδή, υπάρχει ορατός κίνδυνος απώλειας εσόδων από το θαλάσσιο τουρισμό και αποδυνάμωσης της ελληνικής σημαίας. Σημειωτέων τα σκάφη αυτά τελούν ακόμα υπό ελληνική σημεία και υπόκεινται σε φόρους και τέλη που επιβάλλονται από την ελληνική νομοθεσία
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1. Προτίθεστε να παρέμβετε άμεσα στην καταχρηστική τιμολογιακή πολιτική του Παραχωρησιούχου, ώστε τα τέλη ελλιμενισμού να παραμείνουν, λόγω εκτάκτων συνθηκών, στα ίδια επίπεδα και να υπάρξει αντιστοιχία μεταξύ τελών και παρεχόμενων υπηρεσιών;
2. Εξετάζετε το θέμα της εύρεσης νέου χώρου ελλιμενισμού των σκαφών αυτών, και αν ναι σε ποιες ενέργειες σχεδιάζετε να προβείτε και σε βάθος τι χρόνου;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Νοτοπούλου Κατερίνα
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Αναγνωστοπούλου Σία
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραϊτης Θάνος
Παππάς Νικόλαος
Πολάκης Παύλος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χριστίδου Ραλλία