Η ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα θα φανεί από το β’ εξάμηνο του 2021, δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος σε σημερινή συνέντευξη τύπου. Όπως είπε, αυτή τη στιγμή, ο ελληνικός τουρισμός δίνει αγώνα επιβίωσης, την ώρα που έχει ουσιαστικά χαθεί το 80% των εσόδων. 

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ υπογράμμισε ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2020 και το πρώτο του 2021 είναι εντελώς χαμένα και θα χρειαστεί επέκταση των μέτρων μέχρι το Μάρτιο του 2021. 

Στο καλό σενάριο, τόνισε, η ανάκαμψη δεν θα έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 και ως εκ τούτου, η αγορά εργασίας και όλοι οι κλάδοι, καθώς ο τουρισμός έχει μεγάλη διασύνδεση στην παραγωγή, θα χρειαστούν στήριξη όλο το πρώτο εξάμηνο. Έκρινε δε απαραίτητη την επέκταση των υφιστάμενων μέτρων εν όψει του δεύτερου κύματος κορωνοϊού. 

Επιπλέον, υπογράμμισε την ανάγκη μείωση του ΦΠΑ σε όλο το τουριστικό πακέτο όταν ανοίξει η αγορά και ο ανταγωνισμός θα κορυφωθεί, ώστε να υπάρχει για την Ελλάδα το πλεονέκτημα της ανταγωνιστικότητας. Εκτός από την ανταγωνιστικότητα, είπε, η Ελλάδα πρέπει να δείξει ότι είναι ένας προορισμός που ξέρει να διαχειρίζεται πρωτόκολλα και να λειτουργεί με ασφάλεια.

Για το πότε θα έρθει η ανάκαμψη του τουρισμού, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ υπογράμμισε ότι οι εκτιμήσεις αυτή την ώρα είναι δύσκολες, όμως τα στοιχεία από την βιομηχανία αερομεταφορών, από την οποία εξαρτάται το μεγαλύτερο κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, δείχνουν ότι ακόμα κι αν οι πτήσεις λειτουργήσουν κανονικά, δε θα μπορούσαν παρά να ανακτήσουν το 60% της δυνατότητας που είχαν το 2019.

Η Ελλάδα είναι στους προορισμούς που ενδείκνυνται για τη νέα τάση ταξιδίων, τα ταξίδια για εξ αποστάσεως εργασία, και αυτό φαίνεται ότι θα ισχύσει και μελλοντικά, δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, ενώ και η Marketing Greece θα στοχεύσει σε αυτού του είδους ταξιδίων μέσω ειδικής καμπάνιας. 

Ελπίζουμε, είπε, η ΕΕ να τηρήσει ενιαία πολιτική στον τουρισμό, γιατί αλλιώς δεν θα υπάρξει ανάκαμψη. Προέβλεψε ότι θα υπάρξει πίεση από τις μεγάλες τουριστικές αγορές της Ευρώπης (Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία) ενώ, επειδή τα ταξίδια δεν αφορούν μόνο τον τουρισμό αλλά και άλλους κλάδους, όπως οι μεταφορές, το πλήγμα αφορά όλη την οικονομία.