Η προοπτική εκτεταμένων εμβολιασμών σημαίνει ότι ο τομέας των αερομεταφορών μπορεί να σχεδιάσει ανάκαμψη έως το καλοκαίρι του 2021 με αισιοδοξία, σύμφωνα με το αφεντικό της Ryanair.

Ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος του κορυφαίου αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, δήλωσε στο WTM Virtual ότι οι ειδήσεις σχετικά με τα εμβόλια ήταν το «πρώτο πραγματικό σημάδι ηλιοφάνειας» για τις αεροπορικές εταιρείες και σήμαινε ότι υπάρχει «θετικός βαθμός θετικότητας» για το καλοκαίρι του 2021.

Μιλώντας στον WTM Aviation Expert, John Strickland της JLS Consultancy, είπε ότι αναμένει ένα «κύμα εμβολίων», που σημαίνει ότι η κυκλοφορία μπορεί να επιστρέψει στο 75-80% περίπου των επιπέδων του περασμένου έτους.

«Αυτός ο χειμώνας εχει διαγραφή. Το ζήτημα είναι αν σώσουμε κάποιο επίπεδο κυκλοφορίας για τα Χριστούγεννα, .

«Οι αεροπορικές εταιρείες που προσαρμόζονται γρήγορα θα βγουν από αυτό πολύ καλύτερα και θα ανακάμψουν».

Μακροπρόθεσμα, αναμένει ότι η Ryanair θα αυξηθεί από 150 εκατομμύρια επιβάτες το 2019 σε περίπου 200 εκατομμύρια έως το 2024.

Ο O’Leary ελπίζει ότι οι κυβερνήσεις θα υποστηρίξουν τη βραχυπρόθεσμη ανάκαμψη με την παραίτηση από φόρους όπως το Air Passenger Duty και την ανάπτυξη μαζικών δοκιμών.

«Οι δοκιμές αεροδρομίου είναι ένα χάσιμο χρόνου», είπε.

“Οι άνθρωποι πρέπει να έρθουν στα αεροδρόμια με αρνητικές δοκιμές, τότε μπορούμε να επιστρέψουμε στις πτήσεις με λογική ασφάλεια.”

Η Ryanair είναι σε καλύτερη θέση να ανακάμψει από τους αντιπάλους της, είπε, επειδή δεν έχει δανειστεί με «φουσκωμένα επιτόκια» και συνέχισε να κρατά τα αεροσκάφη και τα πληρώματά της.

«Μπορούμε να αναπηδήσουμε την ανάπτυξη. Είναι σημαντικό να ικανοποιηθεί το τεράστιο συμπληρωματικό αίτημα ταξιδιού », είπε στο Strickland.

«Θα υπάρξει εισβολή στις παραλίες. Πρέπει να είμαστε εκεί παρέχοντας ικανότητα σε χαμηλές τιμές. Μπορούμε να γεμίσουμε ξανά ξενοδοχεία και παραλίες. “

Προέβλεψε ότι ο γονέας IAG της British Airways θα βγει από την πανδημία ισχυρότερη καθώς «πέρασε τον πόνο» των περικοπών θέσεων εργασίας, σε αντίθεση με άλλες αεροπορικές ομάδες που έλαβαν κρατική ενίσχυση, αλλά εξακολουθούν να συνδέονται με δαπανηρές συμφωνίες εργατικού δυναμικού.

Άλλοι αερομεταφορείς μικρού κόστους, όπως η easyJet και η Wizz Air, θα εμφανιστούν ισχυρότεροι από την πανδημία, προέβλεψε.

Το Στάντστεντ παραμένει το αεροδρόμιο επιλογής του για το Λονδίνο, χάρη στο χαμηλό κόστος του και γίνονται περαιτέρω εξοικονομήσεις με την ανάπτυξη λογισμικού inhouse.