Οι περιορισμοί καραντίνας θα χαλαρώσουν «μέχρι το τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου», σύμφωνα με τον επικεφαλής της Διεθνούς Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) Alexandre de Juniac.

Ο Alexandre de Juniac, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της IATA, δήλωσε στο Future of Hospitality Summit: «Η κατάσταση για την αεροπορία είναι καταστροφική. Η αεροπορική δραστηριότητα στο τέλος του έτους θα είναι περίπου στο 35% του 2019. Με τα μετρητά που “καίνε” οι αεροπορικές εταιρείες κάθε μήνα, αναμένουμε να χρειαστούν 70 έως 80 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2021. Υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες κοντά σε πτώχευση. Η πολύ χαμηλή κίνηση θα οδηγήσει σε πτωχεύσεις και ο κλάδος θα είναι μικρότερος και με λιγότερους παίκτες”. Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, «Το κύριο ζήτημα είναι οι κυβερνητικοί περιορισμοί των ταξιδιών. Η κυκλοφορία έχει σταματήσει – ειδικά η διεθνής κίνηση. Όταν υπάρχουν περιορισμοί καραντίνας, το επίπεδο των κρατήσεων μειώνεται 100%. Κανείς δεν είναι έτοιμος να πετάξει εάν υπάρχει κίνδυνος καραντίνας. Πρέπει λοιπόν να πείσουμε τις κυβερνήσεις να σταματήσουν  την καραντίνα. Αλλά επειδή υπάρχει ο κίνδυνος επανεισαγωγής του ιού, προτείνουμε ένα σύστημα για την εξέταση όλων των επιβατών πριν πετάξουν”. Ο de Juniac είπε στην διαδικτυακή σύνοδο κορυφής, που φιλοξενήθηκε από τη Σαουδική Αραβία: «Συνεργαζόμαστε διμερώς με κυβερνήσεις για να τις πείσουμε να εργαστούν με το ίδιο σύστημα. Δεν θα ξεκινήσουν όλοι αμέσως, αλλά βλέπουμε μεγάλο ενδιαφέρον από κυβερνήσεις που επιθυμούν να επανεκκινήσουν τις οικονομίες τους. Θα δούμε την καραντίνα να καταργείται μέχρι το τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου».

συνέχισε: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα εφαρμοστούν τα test. Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι για την εξέλιξη αυτή. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν γρήγορα test που κοστίζουν περίπου 6 $, με αξιόπιστα αποτελέσματα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι επιβάτες θα επιστρέψουν. Αυτό αποδεικνύεται από το παράδειγμα της Κίνας. Στην εγχώρια αγορά της Κίνας οι περιορισμοί έχουν σχεδόν καταργηθεί και η κυκλοφορία είναι 90% -95% του παρελθόντος. Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι πιο ανησυχητικά. Δεν είμαι σίγουρος ότι οι διαδικτυακές συναντήσεις θα αντικαταστήσουν τις φυσικές συναντήσεις ειδικά όταν μιλάμε για ανάπτυξη, νέες αγορές, κ.λπ.,. Πολλές εταιρείες έχουν μειώσει τον προϋπολογισμό των ταξιδιών τους, οπότε πιθανότατα θα δούμε λιγότερη κίνηση για αυτό τον λόγο”.

Και κατέληξε: «Ζητάμε από τις κυβερνήσεις να μειώσουν το κόστος μας και να μας παράσχουν οικονομική υποστήριξη. Οι κυβερνήσεις έδωσαν τεράστια ποσά στη βιομηχανία μας, αλλά χρειαζόμαστε ακόμα βοήθεια”