Η παγκόσμια συνθήκη για να βελτιώσει την ικανότητα των χωρών να διώκουν την απρεπή συμπεριφορά των επιβατών σε διεθνείς πτήσεις είναι σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, με τις ΗΠΑ να μην την έχουν υπογράψει.
Η Συνθήκη, γνωστή ως Πρωτόκολλο του Μόντρεαλ 2014, ή MP14, επεκτείνει τον τρόπο με τον οποίο καθορίζεται η δικαιοδοτική αρμοδιότητα για τις διεθνείς πτήσεις. Διευρύνει τη δικαιοδοσία για την επιβολή του νόμου στην χώρα που πρόκειται να προσγειωθεί η πτήση.

“Η Συνθήκη είναι σε ισχύ, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ, μετά την επικύρωση της και από την Νιγηρία.
Αλλά η δουλειά δεν γίνεται. Ενθαρρύνουμε περισσότερα κράτη να επικυρώσουν το MP14, ώστε να μπορούν να διώκονται αδιάκριτοι επιβάτες σύμφωνα με κοινές γενικές κατευθυντήριες γραμμές”.

Περιστατικά απείθαρχων επιβατών αεροπλάνων
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία που υπέβαλε η IATA δείχνουν ότι τα αναφερθέντα περιστατικά απείθαρχων επιβατών στις αεροπορικές εταιρείες μέλη της αυξήθηκαν σημαντικά μεταξύ 2012 και 2015. Και το 2017 μειώθηκαν σε επίπεδα ελαφρώς υψηλότερα από το 2013.

  1. Το 2017, αναφέρθηκαν 8.731 περιστατικά απείθαρχων επιβατών, που ισοδυναμούν με ένα για κάθε 1.053 πτήσεις.
  2. Τα περιστατικά περιλαμβάνουν τη βία κατά του πληρώματος και άλλων επιβατών, την παρενόχληση, τη λεκτική κατάχρηση, το κάπνισμα και την αδυναμία τήρησης των οδηγιών ασφαλείας.
  3. Το 2017, το 86% των αναφορών ήταν αυτό που η ΙΑΤΑ θεωρεί περιστατικά επιπέδου 1, τα οποία είναι συνήθως λεκτικά.
  4. Το 10% των αναφορών ήταν επεισόδια επιπέδου 2 που συνεπάγονταν ζημιά στο αεροσκάφος ή σωματική επίθεση.
  5. Το υπόλοιπο 4% ήταν σοβαρά περιστατικά, όπως η προσπάθεια να εισόδου στο πιλοτήριο.