Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Βουλής, ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας κύριος Πλακιωτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλεύτριας του ΜΕΡΑ 25 κυρίας ΜΕΡΑ 25 κυρίας Μπακαδήμα, αναφέρθηκε στο όνομα μου ισχυριζόμενος ότι με δικό μου έγγραφο αδειοδοτήθηκε το έργο της επέκτασης της Νότιας Προβλήτας Κρoυαζιέρας στον Πειραιά και μάλιστα και ως προς τις βυθοκορήσεις.

Ο κ. Υπουργός αντί να επιχειρεί τη μετάθεση ευθυνών της δικής του κυβέρνησης, αλλά και της νέας περιφερειακής αρχής Αττικής, όφειλε να τοποθετηθεί με βάση τα έγγραφα και όσα προκύπτουν με σαφήνεια από το περιεχόμενό τους.

Από τα έγγραφα λοιπόν προκύπτουν τα εξής:

Α) Με την με αριθμό πρωτ.2421/17-2-2020 Απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιώς (Υπηρεσία που υπάγεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) χορηγήθηκε η ΑΔΕΙΑ απόρριψης βυθοκορημάτων που θα προκύψουν από το Έργο “ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ στον Πειραιά”.

Β)Mε Απόφαση της Περιφέρειας Αττικής που έλαβε αριθμό πρωτ.279321/5/5/2020 εγκρίθηκε η μελέτη της Υποχρεωτικής Επένδυσης Υ.Ε. 07 «Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα» στο πλαίσιο της αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής (Ν. 4404/2016),χωρίς μάλιστα στα έχοντας υπ’ όψιν του εγγράφου αυτού να γίνεται αναφορά στο δικό μου έγγραφο.

Κατά συνέπεια, οι άδειες και οι εγκρίσεις για τις βυθοκορήσεις και για την απόρριψη των βυθοκορημάτων αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δόθηκαν το 2020, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και από την περιφερειακή αρχή Πατούλη.

Η προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και της περιφερειακής αρχής στις προηγούμενες κυβερνήσεις και διοικήσεις δεν είναι νέα, έχει επιχειρηθεί και στο πρόσφατο παρελθόν. Στο πλαίσιο αυτό, είχε επισημανθεί μεταξύ άλλων ότι το έγγραφο μου (ΑΠ 3122.1-Τ11/ 22673/2019) που επικαλέστηκε ο κ. Υπουργός εκδόθηκε στη βάση σχετικής διάταξης της σύμβασης παραχώρησης η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή το 2016 με την ψήφιση του νόμου 4404. Tο έγγραφο αυτό, όχι μόνο δεν αποτελεί άδεια για τις βυθοκορήσεις και την απόρριψη των βυθοκορημάτων αλλά θέτει ξεκάθαρα το πλαίσιο των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την έναρξη υλοποίησης του έργου, στη βάση των προβλέψεων της νομοθεσίας, της τήρησης των περιβαλλοντικών όρων που έθετε η απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, της τήρησης των όρων και προϋποθέσεων που σχετίζονται με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, του περιβάλλοντος και των αρχαιοτήτων κλπ που έθετε η προηγούμενη σχετική απόφαση της ΕΣΑΛ, της οποίας ήμουν Πρόεδρος, καθώς επίσης και της λήψης των απαραίτητων σύμφωνα με τον νόμο αδειών και εγκρίσεων για κάθε μορφής κατασκευή πριν την έναρξη των εργασιών, ενώ επιπλέον όριζε να μη γίνει περαιτέρω επέμβαση στην ευρύτερη περιοχή.,

Οφείλει λοιπόν η κυβέρνηση αντί να αναζητά ψεύτικα άλλοθι σε δήθεν αδειοδοτήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, να πράξει ότι απαιτείται για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων της Πειραϊκής και της ευρύτερης περιοχής.

Χρήστος Λαμπρίδης πρώην Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων