ο Επιμελητήριο Κέρκυρας ενημερώνει για την επιστολή που κατέθεσε προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κατά την επίσκεψη του στην Κέρκυρα.

Αναλυτικότερα,

”Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Η Ελλάδα μετά την επιτυχημένη, σε σύγκριση με άλλες χώρες, αντιμετώπιση του πρώτου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού, βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με μια εξίσου σημαντική πρόκληση, που αφορά την επανεκκίνηση της οικονομίας της. Πρόκειται για μια προσπάθεια εξαιρετικά δύσκολη και σύνθετη, ιδιαίτερα όσον αφορά την λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες ήδη επιβίωναν οριακά πριν την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων.

Όπως όλα δείχνουν, οι απώλειες για την Ελληνική οικονομία από τη φετινή τουριστική περίοδο, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.  Είναι πολύ πιθανόν η ζημιά  στο τομέα του Τουρισμού να μη περιοριστεί το 2020, αλλά να επεκταθεί και τις επόμενες χρονιές. Αυτό σημαίνει ότι πέρα από τη λήψη βραχυπρόθεσμων μέτρων στήριξης, θα χρειαστεί να επανεξεταστεί άμεσα το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και να ληφθούν τολμηρές αποφάσεις. 

Η  οικονομία της  Κέρκυρας σαν κατεξοχήν τουριστικός προορισμός θα υποστεί μεγάλη ζημιά λόγω του ότι βασίζεται αποκλειστικά  στον τουρισμό. Τα μέτρα που έχει εξαγγείλει μέχρι τώρα η κυβέρνηση είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως χρειάζονται συνεχώς επικαιροποίηση, ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας και τα αντανακλαστικά της αγοράς.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς οι επιχειρηματίες που βάλαμε πλάτη και στηρίξαμε την οικονομία κατά την δεκαετή κρίση, ότι οι επιχειρήσεις δεν επιβιώνουν ούτε με επιδοτήσεις ούτε με δανεικά. Όμως μέχρι να βγούμε από αυτό το τούνελ είναι επιβεβλημένη η στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές με νέα εργαλεία ρευστότητας, μείωση της φορολογικής και ασφαλιστικής επιβάρυνσης  και ανάληψη από το κράτος  μέρους  του εργατικού  κόστους των εργαζομένων που  προσωρινά δεν απασχολούνται,  προκειμένου να διατηρηθεί ο παραγωγικός ιστός και να μην χαθούν θέσεις εργασίας εξαιτίας μιας έκτακτης εξωγενούς κρίσης.

Ειδικότερα κρίνονται αναγκαία τα εξής μέτρα:

-Αύξηση ρευστότητας. επιβάλλεται να προχωρήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα εγγυήσεων και επιδοτήσεων από το κράτος και να δοθούν δάνεια κίνησης σε όλες τις επιχειρήσεις που το έχουν ανάγκη με κύριο κριτήριο τη δυνατότητα  βιωσιμότητας της επιχείρησης.

-Επιδότηση εργασίας.  Η κυβέρνηση οφείλει να επιδοτήσει την εργασία  αξιοποιώντας  κοινοτικούς πόρους προκειμένου να μην  υπάρξουν απολύσεις.

-Άμεση εξόφληση  όλων των υποχρεώσεων του ευρύτερου Δημόσιου τομέα προς τους  ιδιώτες.

-Μείωση του ΦΠΑ. Πρόκειται για ένα αίτημα που  έχει διατυπωθεί επανειλημμένα και προ της πανδημίας. Σήμερα είναι επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει σοβαρή μείωση του ΦΠΑ η οποία θα συμβάλλει μεταξύ άλλων και στη μείωση της παραοικονομίας.

-Δίκαιη προσαρμογή των ενοικίων στις πραγματικές συνθήκες της οικονομίας και για όσο διαρκεί η κρίση.

-Μείωση του ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα των επιχειρήσεων [ιδιόκτητα και μη] και  οπωσδήποτε αναστολή των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.

-Αναστολή οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία, Δημόσιο, ΟΤΑ με δυνατότητα υπαγωγής τους σε 18 άτοκες μηνιαίες δόσεις. Παροχή κινήτρων σε όσες επιχειρήσεις εκπληρώνουν εμπρόθεσμα τις  υποχρεώσεις τους.

-Αναστολή οφειλών σε ΔΕΚΟ με δυνατότητα υπαγωγής σε 6 δόσεις.

-Σχετικά με τις μεταχρονολογημένες επιταγές θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα για τη παροχή βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης του εκδότη ίσης με το 100% της αξίας των επιταγών που έχουν εκδοθεί με μηδενικό επιτόκιο με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

-Οι επιχειρήσεις που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας να έχουν διετή απαλλαγή εργοδοτικών εισφορών με την προϋπόθεση  διατήρησης των θέσεων εργασίας για 2 συν 1 έτη.

-Ιδιαίτερη μέριμνα και στήριξη των εποχικών τουριστικών επιχειρήσεων οι οποίες εξαρτώνται αποκλειστικά  και μόνο από την πορεία του τουρισμού και οι οποίες θα πληγούν  περισσότερο από όλες τις άλλες.

-Σταθερά υγειονομικά πρωτόκολλα για Tour Operator για να γνωρίζουν τα πρωτόκολλα που είναι σε ισχύ εκ των προτέρων.

-Πλατφόρμα PLF. Να μην υπάρχει χρονικός περιορισμός συμπλήρωσης της πλατφόρμας πριν το ταξίδι από τους επιβάτες ώστε να μην αποκλείονται οι last minute πελάτες.

-Κατάργηση ποσοστού πληρότητας θέσεων στα τουριστικά λεωφορεία στο 100% όπως στα αεροπλάνα.

-Κατάργηση- μεταβολή ορίου ηλικίας προς απόσυρση των επιβατικών ΕΙΧ από 7 σε 12 έτη και των τουριστικών λεωφορείων από 27 έτη να είναι ελεύθερο.

-Επιδοτήσεις κάθε τουριστικού λεωφορείου των επιχειρήσεων που έχουν έδρα τουριστικές περιοχές μόνο και δουλεύουν αποκλειστικά κατά τη θερινή περίοδο με 5.000 ευρώ και παρομοίως των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με 2.000 ευρώ.

-Άνοιγμα της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις που είναι κλειστή από 1-1-2020 μέχρι και σήμερα με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις των νησιών μας να μη μπορούν να υποβάλλουν αίτημα χρηματοδότησης καταθέτοντας τα παραστατικά που έχουν από την αρχή του έτους.

-Επέκταση της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου και στα καύσιμα .

-Στήριξη της νησιωτικότητας στη πράξη με μείωση του ΦΠΑ  σε όλα τα νησιωτικά συμπλέγματα της χώρας.

-Αναστολή  διασύνδεσης ταμειακών μηχανών με  το Υπουργείο Οικονομικών μέχρι το τέλος του έτους λόγω έξτρα κόστους αντικατάστασης και λόγω οικονομικής δυσχέρειας. [απαιτείται να αλλαχτούν 195 είδη ταμειακών μηχανών].

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σήμερα σε όλο το κόσμο αρχίζει να διαμορφώνεται σταδιακά μια νέα κανονικότητα, η οποία συνοδεύεται από δραματικές μεταβολές στην οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα.

Τους προηγούμενους μήνες η χώρα κατάφερε να διαχειριστεί μια πρωτόγνωρη για την ανθρωπότητα απειλή, δημιουργώντας παράλληλα  ένα θετικό πρότυπο για το μέλλον. Έδειξε ότι μπορεί να λειτουργεί με αποφασιστικότητα, με σύνεση, με αποτελεσματικότητα και ομοψυχία. Με τα ίδια υλικά οφείλει να προχωρήσει και σήμερα προκειμένου να κερδίσει το στοίχημα της επόμενης  μέρας.

Με προσεκτικά βήματα, με γνώση και συνεργασία οφείλουμε να επιδιώξουμε τη ταχύτερη δυνατή επανεκκίνηση της Ελληνικής οικονομίας. Οφείλουμε να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για  διατηρήσιμη ανάπτυξη στο μέλλον, χτίζοντας ένα παραγωγικό μοντέλο που αξιοποιεί τα στρατηγικά  πλεονεκτήματα της χώρας, με βάση τις ευκαιρίες και τις απαιτήσεις της νέας εποχής.”