Τους τελευταίους μήνες ζήσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις

δεδομένα στην έξαρση της πανδημίας – τι είχαμε να αντιμετωπίσουμε

  • αεροδρόμια κλειστά
  • τουριστικές επιχειρήσεις κλειστές
  • σύνορα κλειστά
  • πανδημία σε όλο τον κόσμο

με συμπέρασμα: δεν υπήρχε τουριστικό προϊόν από την πλευρά μας ως Περιφερειακή Αρχή

βρεθήκαμε σε ένα δίλημμα πλήρης απραξία αφού δεν υπάρχει τουριστικό προϊόν ή υποθετική στόχευση προϊόντων που θα εκκινούσαν πρώτα

επιλογή : η δεύτερη και πιο δύσκολη

αλλά και έπρεπε άμεσα να πάρουμε αποφάσεις για

  • μέτρα στήριξης επιχειρήσεων
  • πίεση προς πάσα κατεύθυνση για στήριξη των επιχειρήσεων
  • ταχεία αναδιαμόρφωση στόχων
  • νέα στόχευση αγορών
  • μέσα από τα όργανα που συμμετέχουμε

και μέσα από συνεχείς παρεμβάσεις στην κυβέρνηση όπως :

-ενεργή συμμετοχή στο Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού με συνεχείς συνεδρίες

-συνεχής διαβούλευση με φορείς και τουριστικές επιχειρήσεις

-Συνεχής διαβούλευση με ΕΟΤ επαφές με συναρμόδια Υπουργεί

πιέζουμε συνεχώς και πετύχαμε αρκετά μέχρι τώρα για ειδικά μέτρα όπως

  • μείωση του ΦΠΑ στο σύνολο των τουριστικών επαγγελμάτων
  • αναστολή και διαγραφή του ΕΝΦΙΑ 2020 των καταλυμάτων
  • αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών τελών και ρυθμίσεων μέχρι 30/09/2020 και ένταξη σε 36 δόσεις όλων των τελών για το 2020.
  • άμεση ρευστότητα μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων των τουριστικών επιχειρήσεων για την δυνατότητα επανεκκίνησης αυτών , σε οριζόντιο μέτρο με βάση τον κύκλο εργασιών τους , χωρίς τραπεζικά κριτήρια μέσω εγγύησης Δημοσίου και με ταχείες διαδικασίες.
  • επιδότηση των θέσεων εργασίας στις τουριστικές επιχειρήσεις και παράλληλα πρόβλεψη ταμείου ανεργίας για τους εργαζόμενους που δεν θα λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις των

όμως ήδη έχουμε καταβάλλει

-16 εκ. στο πρόγραμμα Ενίσχυση Ίδρυσης Τουριστικών επιχειρήσεων ΕΣΠΑ επιπλέον χρηματοδότηση και νέα ένταξη επιχειρήσεων

-50 εκ. στο ΤΕΠΙΧ για την ρευστότητα επιχειρήσεων

-50 εκ. στο Υπ. Ανάπτυξης ως συνεισφορά στη στήριξη επιχειρήσεων

-αναμονή αποτελεσμάτων Επενδύω στη Θεσσαλία -427 επενδυτικά σχέδια / 92,5 εκ.

-αναμονή αποτελεσμάτων Επανεπενδύω στη Θεσσαλία -237 επενδυτικά σχέδια / 49,7 εκ.

Παραλληλα οργανώσαμε για τις επιχειρησεις

-συνεργασία με Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την δωρεάν εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων και επιχειρηματιών

-συνεργασία με πλατφόρμα τηλειατρικής για παροχή βοήθειας των καταλυμάτων με τηλειατρική

-παραγωγή και προώθηση video για την ασφαλή διαμονή των επισκεπτών

Για να κινηθεί όμως ο εσωτερικός τουρισμός θέλει κίνητρα :

μέτρα στήριξης ελληνικών νοικοκυριών

  • αύξηση χρηματοδότησης του κοινωνικού τουρισμού από 10εκ σε 30 εκ. και μεγαλύτερου ποσοστού για διανυκτερεύσεις
  • ενεργοποίηση νέων προγραμμάτων για την ελληνική οικογένεια (τουρισμός για όλους)

στον νέο σχεδιασμό έπρεπε να κάνουμε

αναδιαμόρφωση στόχων

  • εσωτερικός τουρισμός
  • οδικός μεμονωμένος τουρισμός
  • ποιοτικός θεματικός τουρισμός

Έπρεπε και είναι αναγκαίο να πάμε σε μια πολύ γρήγορη καμπάνια για να πάρουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε μια αγορά αβέβαιη , που μπορεί ανά πάσα στιγμή να ξανακλείσει παγκοσμίως ή σε όποια χώρα στοχεύεις

νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  • προβολή σε θεματικά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα Σερβίας , Βουλγαρίας, Ρουμανίας
  • προβολή σε θεματικά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα Ελλάδας + φωτό σε αστικά λεωφορεία Αττικής +video σε seajets
  • αφιερώματα σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα
  • newsletters σε τουρ πράκτορες
  • εγκατάσταση TV50΄+ στο λιμάνι Βόλου και αναπαραγωγή video στα πλοία της γραμμής για Σποράδες
  • συμμετοχή σε προβολή σε τηλεοπτικά και ηλεκτρονικά μέσα Βελιγραδίου , Σόφιας , Βουκουρεστίου , Μόσχας
  • παραγωγή βίντεο 30-45 ΄ και προώθηση σε κοινωνικά δίκτυα (social media) και σε ηλεκτρονικά μέσα

και έχουμε νέα σχέδια σε περίπτωση που υπάρχει μείωση του φαινομένου

  • προβολή σε Γερμανία σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα
  • πιθανά roadtrips
  • ενεργοποίηση συμφώνων συνεργασίας με Ρωσία
  • αναζήτηση νέων εμπειριών σε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς
  • ειδική προώθηση του υποβρύχιου μουσείου στο Ναυάγιο Περιστέρας

επίσης το πιο νέο είναι

η σύναψη συμφώνου συνεργασίας με οργανισμό bikes friendly

και η λειτουργία του film office

  • όσον αφορά τα πρωτόκολλα υγείας για τα καταλύματα , είμαστε από την πρώτη γραμμή στην έγκαιρη ενημέρωση των επιχειρήσεων και με άμεση επαφή με το Υπουργείο προσπαθούσαμε να δίνουμε λύσεις σε κάθε θέμα .
  • στη διάθεση σας να διευκρινιστεί το κάθε θέμα

…για πρώτη φορά παγκοσμίως ο τουρισμός βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά 

…ανάλογα με κάθε δεδομένο …προσαρμόζεται

εμείς εδώ είμαστε

για να σχεδιάζουμε , τροποποιούμε , υλοποιούμε για την καλύτερη δυνατή προβολή των προορισμών της Θεσσαλίας μας