Στα όρια του διεθνούς διασυρμού και της γελοιότητας έφτασε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στο θέμα της προώθησης του ελληνικού τουρισμού με το νέο βίντεο που παρουσίασε. Η έλλειψη σοβαρότητας, σχεδιασμού και οράματος, που δυστυχώς για την χώρα χαρακτηρίζει την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά με το «δανεικό» από φετινή καμπάνια εταιρείας καλλυντικών, αλλά και πολυχρησιμοποιημένο σλόγκαν “Summer is a state of mind” που ο πρωθυπουργός βρήκε μάλιστα «ευρηματικό».
Μια καμπάνια που δεν υπηρετεί τις ανάγκες της χώρας, δεν προάγει τον διακηρυγμένο στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, που ειδικά φέτος είναι πιο αναγκαία από ποτέ, δεν αναδεικνύει κανένα στοιχείο διαφοροποίησης του τουριστικού μας προϊόντος σε σχέση με αντίστοιχους ανταγωνιστικούς προορισμούς, δεν προβάλει καμία από τις ανεξάντλητες δυνατότητες «τουρισμού εμπειρίας» και θεματικού τουρισμού σε κάθε χρονική περίοδο του έτους, δεν εμπεριέχει πολιτιστικά, ταυτοτικά στοιχεία που κάνουν τον προορισμό “Ελλάδα” αναγνωρίσιμο και μοναδικό, και δεν κάνει καμία αναφορά στην φιλοξενία και στον άνθρωπο, στοιχεία που αναζητούν οι ταξιδιώτες.
Μια καμπάνια με ΛΑΘΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ καθώς μιλάει μόνο για «ήλιο και θάλασσα», ένα παρωχημένο μοντέλο που προσπαθούμε να υπερβούμε, με ένα διφορούμενο μήνυμα, στην ουσία χωρίς καν μια δυνατή προτροπή ή ένα δυνατό κάλεσμα. Αντίθετα, το μήνυμα καλεί τους εν δυνάμει επισκέπτες να μείνουν στις χώρες τους και να απολαύσουν την Ελλάδα από μακριά με τη φράση «wherever you are»…
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τις εμμονές, όπως ευθαρσώς διατυπώνονται στην Π.Ν.Π 13/4/2020 αρ.69, των παράνομων απευθείας αναθέσεων της τουριστικής προβολής της χώρας προς την μία και μοναδική ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ “Marketing Greece Α.Ε” ακρωτηριάζει τον Ε.Ο.Τ, τον 70χρονο ιστορικό δημόσιο φορέα, τον μόνο αρμόδιο για την τουριστική προώθηση της χώρας, ακυρώνει την πολύτιμη εμπειρία του, το αναγνωρισμένο έργο του, τα διεθνή βραβεία και τις πρωτιές που απέσπασε η καμπάνια των προηγούμενων χρόνων με τίτλο “Greece – A 365 Day Destination”, καμπάνια που υπηρετούσε τη στρατηγική της χώρας με όραμα και συνέπεια και εκπονήθηκε από τον Ε.Ο.Τ με βάση τον εθνικό σχεδιασμό για τουρισμό όλο το χρόνο, σε όλη την επικράτεια.
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ευθύνεται για ένα ακόμα φιάσκο, αυτό της καμπάνιας προβολής του ελληνικού τουρισμού σε μια περίοδο που εργαζόμενοι και επιχειρηματίες στον κλάδο αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα επιβίωσης και έχουν στηρίξει τις ελπίδες τους στην επιτυχία της έναρξης και επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Αποδεικνύεται ακόμη μια φορά, ότι οι εμμονικές, νεοφιλελεύθερες απόψεις του κ. Μητσοτάκη με αποθέωση του ιδιωτικού τομέα και συρρίκνωση του «ανίκανου και αχρείαστου δημόσιου», που υλοποιούνται στην πολιτική του “Δώστα-όλα-σε-ιδιώτες”, είναι επικίνδυνες, επιζήμιες για την χώρα, αίολες και έωλες.
Καλούμε την Κυβέρνηση να αντικαταστήσει άμεσα το διαφημιστικό σποτ ως κεντρική διαφημιστική καμπάνια προβολής της χώρας στο εξωτερικό.
Τμήμα Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ
Ιούνιος 2020