Η ισχυρή δυναμική της Θεσσαλονίκης και των άλλων περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας ως ιδανικού προορισμού για το συνεδριακό και γενικό τουρισμό καταγράφηκε στις συμμετοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε δύο μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις –την έκθεση συνεδριακού τουρισμού “CONVENTA 2020”, στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας (22-23 Ιανουαρίου 2020), και την έκθεση γενικού τουρισμού “Holiday World Show“, που πραγματοποιήθηκε στο Δουβλίνο (24-27 Ιανουαρίου 2020)
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε για πρώτη φορά με ιδιαίτερη επιτυχία στην έκθεση “CONVENTA 2020” στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, μία από τις πιο στοχευμένες εκθέσεις συνεδριακού τουρισμού στην Ευρώπη, όπου υποστήριξε την ανάδειξη της Κεντρικής Μακεδονίας σε ιδανική επιλογή για τη διεξαγωγή μεγάλων συνεδριακών διοργανώσεων.
Παράλληλα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ένωσε τις δυνάμεις της με τους Οργανισμούς Τουρισμού Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής και έδωσε δυναμικό «παρών» στην έκθεση γενικού τουρισμού Holiday World Show” στο Δουβλίνο, όπου ήταν η μοναδική Περιφέρεια με παρουσία στην έκθεση.
«Η πόλη της Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιποι προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας ανεβαίνουν όλο και πιο ψηλά στην προτίμηση των επαγγελματιών του χώρου του τουρισμού. Με τη συμμετοχή μας σε αυτές τις εκθέσεις απευθυνόμαστε σε διοργανωτές συνεδρίων και σε τουριστικούς πράκτορες που αναζητούν νέους προορισμούς, προσφέροντας στους επισκέπτες αυθεντικές και βιωματικές εμπειρίες και ένα πολυποίκιλο και πολυθεματικό τουριστικό προϊόν», υπογράμμισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.
Κατά τη διάρκεια των δύο διεθνών τουριστικών εκθέσεων πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με εκπροσώπους εταιρειών, επιστημονικών ενώσεων και διοργανωτές συνεδρίων και ταξιδιών κινήτρων από όλες τις μεγάλες αγορές. Το ενδιαφέρον όλων επικεντρώθηκε στη διοργάνωση μικρών και ευέλικτων συνεδρίων, για τα οποία η Θεσσαλονίκη αλλά και οι άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτουν τις υποδομές να υποστηρίξουν και να τα συνδυάσουν με τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα της περιοχής, όπως το φυσιολατρικό, περιηγητικό και πολιτιστικό τουρισμό. Κατά τις συναντήσεις αυτές παρουσιάστηκε ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας και η ιστορική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, που την καθιστούν ιδανικό προορισμό για τη διεξαγωγή συνεδρίων, ενώ αναδείχθηκαν και οι άλλοι προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας.
Η Κεντρική Μακεδονία διεκδικεί όλο και μεγαλύτερο ποσοστό και από την ιρλανδική αγορά και σε αυτό συμβάλλει ιδιαίτερα η απευθείας αεροπορική σύνδεση του Δουβλίνου με τη Θεσσαλονίκη κατά την περίοδο Απρίλιο-Οκτώβριο, η οποία ξεκίνησε πέρσι. Η πλειονότητα των Ιρλανδών δυνητικών τουριστών είναι μεταξύ 35-70 ετών, οικογένειες με παιδιά και άτομα τρίτης ηλικίας, που ενδιαφέρονται κυρίως για περιηγήσεις, υπαίθριες δραστηριότητες και γαστρονομία. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Κεντρική Μακεδονία παρουσιάστηκε ως ιδανικός τουριστικός προορισμός που, εκτός από διακοπές χαλάρωσης με το δίπτυχο «ήλιος-θάλασσα», προσφέρει τουρισμό πόλης και πολλαπλές επιλογές πολιτιστικού και περιπατητικού τουρισμού, συνδυάζοντας εξαιρετικές γαστρονομικές προτάσεις και εκλεκτά τοπικά προϊόντα της περιοχής.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την Πρόξενο της Ελλάδας στην Ιρλανδία Αικατερίνη Σιμοπούλου, όπου συζητήθηκε η πρόταση για τη διοργάνωση στοχευμένων δράσεων (workshops) το προσεχές διάστημα στο Δουβλίνο, όπου στελέχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα παρουσιάσουν θεματικά τον προορισμό και θα συνομιλήσουν σε κατ’ ιδίαν Β2Β συναντήσεις με τοπικούς δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες.