Θέμα: “Εκθέσεις Γαστρονομικού Τουρισμού και συμβολή τους στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος»

Ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνετε να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας σε ένα τόσο σημαντικό φόρουμ και να εκφράσω τις δικές μου θέσεις , συμβάλλοντας με την εμπειρία της εταιρίας επάνω στις εκθέσεις , τον ρόλο που παίζουν και το δέσιμο της γαστρονομίας με τον τουρισμό.

Ξεκινώντας τις σκέψεις μου είναι σημαντικό να απαντηθούν 3 βασικά ερωτήματα σε σχέση με τις εκθέσεις και την γαστρονομία.

Το ένα είναι , χρειάζονται εκθέσεις γαστρονομίας και γαστρονομικού τουρισμού ;

Συμβάλουν στην ανάπτυξη και την προώθηση των προϊόντων μέσα από τον τουρισμό ; και το τρίτο , η γαστρονομίας συμβάλει στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος ;

Η απάντηση και στα τρία ερωτήματα είναι ξεκάθαρη  , χρειάζονται και τα 3 για την ανάπτυξη του τουρισμού στην χώρα μας και φυσικά όχι μόνο στην δική μας.

Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή , αρκετές φορές όταν λέμε τη λέξη γαστρονομία υπάρχει σύγχυση , καθώς επικρατεί η αντίληψη ότι αναφέρεται στην προσφορά ενός εξειδικευμένου ακριβού φαγητού.

Με τον όρο γαστρονομία όμως εννοούμε την παρασκευή ενός καλού φαγητού , νόστιμου κι με αγνά παραδοσιακά προϊόντα.

Το καλό φαγητό δεν προσφέρεται μόνο από τα πολύ καλά εστιατόρια αλλά μπορεί να προσφερθεί σε κάθε χώρο εστίασης , σε μια παραδοσιακή ταβέρνα , σε ένα απλό εστιατόριο ή και σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο.

Στην πράξη η γαστρονομία περιλαμβάνει έναν συνδυασμό καλού φαγητού με καλό κρασί ή άλλο ποτό , από μία σειρά καλά προϊόντα.

Είναι γνωστό η παρασκευή του φαγητού διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και από χώρα σε χώρα.

Παίζουν ρόλο οι παραδόσεις , οι κλιματικές συνθήκες , τα παραδοσιακά προϊόντα που είναι οι πρώτες ύλες για μια γαστρονομική σημαντική γεύση.

 Έτσι πολλές φορές συνδυάζεται η γαστρονομία με την ιδιαιτερότητα του τόπου και την παράδοση του.

Μέσα από την γαστρονομία ,η τουριστική εμπειρία εμπλουτίζεται με την ανάδειξή του, δίνοντας ένα σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης από άλλες περιοχές.

Είναι ευνόητο ότι ο τουρίστας στους περισσοτέρους προορισμούς συγκαταλέγει μεταξύ άλλων γενικές υποδομές , καλά ξενοδοχεία , ωραίο περιβάλλον , εξυπηρέτηση και μέρη που μπορεί κάποιος να απολαύσει καλής ποιότητας φαγητό.

Αναμφίβολα η ποιότητα επιβραβεύετε .

Όταν ο τουρίστας διαπιστώσει ότι ένας προορισμός έχει καλό φαγητό είναι πρόθυμος να δαπανήσει μεγαλύτερα ποσά παραδείγματος χάριν να δοκιμάσει περισσότερα φαγητά , να δαπανήσει χρήματα σε παραδοσιακά προϊόντα και ποτά.

Έχει διαπιστωθεί ότι η φήμη ενός προορισμού για την καλή κουζίνα και τα καλά παραδοσιακά προϊόντα προσελκύει νέες κατηγορίες τουριστών.

Η ελληνική γαστρονομία έχει πολλά δυνατά σημεία με κύρια όπλα την καλή πρώτη ύλη και τις τοπικές κουζίνες , αλλά χρειάζεται να ενωθούν οι προσπάθειες ανάδειξης και προβολής μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ.

Να φτιαχτεί  το brand name της περιοχής σε σχέση με τα προσόντα και την ιδιαιτερότητα της περιοχής , να προβληθούν αυτά τα προϊόντα , να συνδεθούν με τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Να αναδειχθούν μέσα από όλο τον σχεδιασμό μάρκετινγκ όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής και αναδειχθεί και η γαστρονομία.

Για να ξεφύγουμε , και η γαστρονομία να αποτελέσει βασικό παράγοντα που θα ωθήσει περισσότερους να επιλέγουν την Ελλάδα ως προορισμό θα πρέπει να σχεδιαστούν καμπάνιες , προωθητικές ενέργειες ώστε να καθιερωθεί ως χώρα με σημαντική γαστρονομική προσφορά , άλλες περιοχές το έχουν καταφέρει άλλες όχι.

Οι ενέργειες αυτές θα μπορούσαν να γίνουν με την χρήση πολλών μέσων :

  1. Μέσω διαδικτύου
  2. Μέσω επισκέψεων σε παραδοσιακές βιομηχανίες, βιοτεχνίες που παράγουν προϊόντα της περιοχής
  3. Μέσω επίσκεψη σε οινοποιεία

Ένας σημαντικός ρόλος προώθησης είναι μέσα από εκθέσεις γαστρονομικού τουρισμού.

Σε αυτές εάν είναι σωστά προετοιμασμένες μπορούν να συμβάλουν στην ανάδειξη των προϊόντων , την προσέγγιση νέων τουριστών, να δοκιμάσουν αυτά τα νέα προϊόντα με διάφορες γευσιγνωσίες αλλά και τη δυνατότητα να αναδειχθούν νέα προϊόντα στο ευρύ κοινό,

Οι εκθέσεις γαστρονομικού τουρισμού πρέπει να επιλέγονται σωστά από τον κάθε ενδιαφερόμενο. Ο κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει να προετοιμάζει το ετήσιο πλάνο του και να επιλεγεί σε ποια έκθεση θα συμμετέχει σύμφωνα με τους δικούς του στόχους. Ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει ως στόχο : την διαφήμιση την εταιρίας και των προϊόντων του , την προώθηση τους σε ένα ευρύ κοινό , την αύξηση των πωλήσεων όχι μόνο την περίοδο της εκθεσης αλλά και μεταγενέστερα , την διείσδυση σε ξένες αγορές , επαφές με διεθνείς αγοραστές , την δημιουργία νέου πελατολογίου , την ενίσχυση της εικόνας και του ονόματος της εταιρίας , την ενημέρωση για της τάσης της αγοράς μέσα από τα συνέδρια . Στις εκθέσεις γαστρονομικού τουρισμού ο ενδιαφερόμενος θα έχει την δυνατότητα να έρθει σε επαφή με στοχευμένο κοινό.

Οι εκθέσεις γαστρονομικού τουρισμού συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος καθώς μέσα από αυτές γίνεται η διαφήμιση του σε ένα ευρύ κοινό. Το εκάστοτε προϊόν λαμβάνει αναγνωρισιμότητα και κύρος. Μέσα από τις εκθέσεις το προϊόν προβάλετε ,  δοκιμάζεται από του ενδιαφερομένους και διαφημίζεται εντός και εκτός της εκθεσης. Εκτός όμως από την συμμετοχή του καθαυτού προϊόντος στις εκθέσεις το προϊόν διαφημίζεται και μέσω της διαδικτυακής πύλης της κάθε εκθεσης καθώς γίνεται η προβολή της γαστρονομίας της χώρας. Η κάθε ιστοσελίδα αποτελείτε από στοιχεία και ενημερώσεις για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην έκθεση έτσι οι δυνητικά ενδιαφερόμενοι έχουν άμεση ενημέρωση. Αποτελεί ένα είδους εικονικής παρουσίασης του κάθε προϊόντος.

Η ένταξη της γαστρονομίας στις εκθέσεις του τουρισμού επιδρά στην προώθηση και στη διαφήμιση της κάθε τοπικήςκουζίνας και προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα στους προορισμούς

Τέλος η εταιρία μας η Mact Media Group δίνει ιδιαίτερο βάρος στον προσανατολισμό στην γαστρονομία και τον οίνο.

Εταιρία μάρκετινγκ και διαφήμισης 100% στον τουρισμό.

Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα κατανοώντας αυτήν την αναγκαιότητα του δεσίματος του τουρισμού με την γαστρονομία.

  • Οργανώνουμε από πέρσι μεγάλο συνέδριο στο Ζάππειο και έκθεση για τα παραδοσιακά προϊόντα και γευσιγνωσίες από την Ελλάδα.
  • Οργανώνουμε τον Φεβρουάριο μαζί με το Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας τον μεγαλύτερο διαγωνισμό μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα και σας καλούμε όλους εκεί.
  • Δημιουργήσαμε ειδικό πόρταλ greekgastronomy-wines.com ώστε να προβάλλουμε όλα τα παραδοσιακά προϊόντα και τον οίνο σε κάθε κόμματι της Ελλάδας μικρό και μεγάλο.
  • Διοργανώνουμε τα 2 Yachting Festival στην Μαρίνα Αλίμου τον Απρίλιου και στο Λιμένα Βόλου τον Μάιο δεμένα και συνδυασμένα με την γαστρονομία.
  • Οργανώνουμε τον Οκτώβριο την μεγαλύτερη έκθεση θεματικού τουρισμού που ένα βασικό κομμάτι  περίπου 3000 τμ θα έχει  γαστρονομία και παραδοσιακά προϊόντα
  • Ετοιμάζουμε έκθεση έκπληξη τον Δεκέμβρη που θα συζητηθεί επάνω στην γαστρονομία και τον οίνο.

Ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας. Σας εύχομαι ολόψυχα καλή δημιουργική χρονιά με ωραίες  γεύσεις και χαρούμενες δημιουργικές ημέρες.