Πλέον του αδιαμφισβήτητου ρόλου της στη χωροταξία του τοπίου και στη διατήρηση του αγροτικού δυναμικού, η αμπελουργία παίζει ένα ρόλο κλειδί για την πρώτη οικονομική δραστηριότητα στη Γαλλία που είναι ο τουρισμός.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, υπάρχουν 10.000 τουριστικά κελάρια με πάνω από 10 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.Να σημειωθεί ότι το  2016 το 58% των επισκεπτών ήταν Γάλλοι ενώ το υπόλοιπο ξένοι. Οι περιοχές που δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες είναι το Μπορντό, η Καμπανία, η Αλσατία και η Βουργουνδία με το 18, 17,2, 16,9 και 16.2% αντίστοιχα των οινοτουριστών ολόκληρης της Γαλλίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Προϊόντων και Προϊόντων της Θάλασσας FranceAgriMer στη Γαλλία, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων οίνου πραγματοποιείται από τις υπεραγορές (46%) και τα σούπερ μάρκετ (24%), ενώ οι αλυσίδες εκπτωτικών ειδών κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά εισαγόμενου οίνου.

Η τάση που θέλει τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής να κυριαρχούν στο χώρο της εμπορίας οίνου επιβεβαιώνεται και στην περίπτωση των οίνων με προστατευμένη ονομασία προέλευσης αλλά και σε εκείνων με προστατευμένη γεωγραφική ένδειξη. Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τους οίνους ΠΟΠ, οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνουν το 42% και 25% αντίστοιχα, ενώ για τους οίνους ΠΓΕ (με ένδειξη ποικιλίας και απλούς) τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 49%, 26% και 45%, 21%. Διαφοροποίηση παρατηρείται στην αγορά του εισαγόμενου οίνου όπου οι υπεραγορές έχουν τα πρωτεία (37%) αν και με σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο, ενώ ακολουθούν οι αλυσίδες εκπτωτικών ειδών οι οποίες και καταλαμβάνουν το 29% της αγοράς.

Κατά το 2018, 9 εκατ. εκατόλιτρα οίνων διατέθηκαν στο εμπόριο σε σούπερ μάρκετ, με αντίστοιχο κύκλο εργασιών 4,2 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση σε όγκο κατά 4% σε σύγκριση με το 2017 και κατά 0,6% σε αξία. Η μέση τιμή πώλησης των οίνων αυτών αυξήθηκε κατά 3,6% έναντι του 2017, σε 4,67 ευρώ/λίτρο. Συνολικά παρατηρείται ότι το 2018, οι πωλήσεις όλων των ειδών οίνου (ερυθρός, λευκός και ροζέ) μειώθηκαν σε όγκο. Αντίθετα, οι πωλήσεις των ροζέ και λευκών οίνων αυξήθηκαν σε αξία, ενώ αύξηση κατεγράφη στις πωλήσεις των οίνων Γαλλίας χωρίς Γεωγραφική Ένδειξη. Κατά την τελευταία 10ετία, οι πωλήσεις ερυθρών οίνων στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 23% σε όγκο, προς όφελος των λευκών και ροζέ κρασιών, των οποίων οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% και 40% αντίστοιχα.