Πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά συζητήθηκαν στις εργασίες του 3ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας που έγινε στην Αθήνα.

Νέες κατευθύνσεις δρομολογούνται στον τομέα της φιλοξενίας, σύμφωνα με τις τάσεις που παρατηρούνται τελευταία.

Κατά τη διάρκεια του δρομολογούνται, του 3ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, της δυναμικότερης πλατφόρμας διαλόγου και γνώσης για τον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα, που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ) στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της έκθεσης XENIA 2019, συμμετείχαν διακεκριμένοι εκπρόσωποι αναγνωρισμένων διεθνών τουριστικών Brands, καθώς και ξένοι και Έλληνες ομιλητές από την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον κλάδο των συμβουλευτικών επιχειρήσεων.

Στα βασικά συμπεράσματα των 3 θεματικών ενοτήτων του Φόρουμ μεταξύ άλλων καταγράφεται το γεγονός ότι, το Direct Booking θα παραμένει σταθερά δυναμική επιλογή για τον τουρισμό, όλα τα κανάλια κρατήσεων έχουν δαπάνες, ενώ είναι απαραίτητη περισσότερο από ποτέ η δημιουργία Brand για την επιβίωση μιας επιχείρησης στο χώρο της Φιλοξενίας. Επίσης, επισημάνθηκε ότι η αυθεντικότητα και η παροχή εμπειρίας αποτελούν παρακαταθήκη επιτυχίας στον τομέα F & B της ξενοδοχίας. Σημειώθηκε ακόμη ότι είναι μονόδρομος η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού και όχι μόνο όσων έρχονται σε επαφή με τον επισκέπτη. Σε αυτό το πλαίσιο τονίστηκε ότι η επιχείρηση οφείλει να επενδύει στη δημιουργία στελεχών που θα κάνουν τη διαφορά, αλλά και το πώς επιτυγχάνεται αυτό. Πλέον η τάση είναι η αναζήτηση ανθρώπινου δυναμικού να διαλαμβάνει χώρα μέσα από τα κανάλια της νέας τεχνολογίας, ενώ αναδείχθηκε και η μεθοδολογία για το πώς αυτό επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερα. 

Μιλώντας ο υπουργός Χάρης Θεοχάρης, επισήμανε ότι «ο τουρισμός, μία εθνική υπόθεση, βαδίζει με βήματα σταθερά. Όλοι οι δείκτες είναι θετικοί. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αδυναμίες, προβλήματα και ζητήματα. Αλλά είμαστε εδώ, με συγκεκριμένες αποφάσεις και με συγκεκριμένα βήματα, ένα-ένα να τα διορθώσουμε. Τα τελευταία στοιχεία για το εξωτερικό ισοζύγιο δείχνουν πραγματικά ότι στο εννιάμηνο ήδη έχουμε πιάσει τα έσοδα του προηγούμενου έτους, ότι αυτός ο ρόλος θα συνεχίσει να είναι σημαντικός και αν υπάρχει ένας τρόπος να διαψεύσουμε τις αρνητικές, σε σχέση με το τι περιμένουμε εμείς αναπτυξιακά, εκθέσεις κάποιων διεθνών οργανισμών, ότι η ανάπτυξή μας θα είναι μικρότερη από το 2,8 που αναφέρεται στον προϋπολογισμό, θα είναι μέσα από το ισοζύγιο του τουρισμού και μέσα από τις τουριστικές επενδύσεις.»