Αισιοδοξία στους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης από τα μηνύματα και την δυναμική που επέδειξε η πόλη ως προορισμός στην ΙΤΒ στο Βερολίνο, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς Τουριστικές εκθέσεις. Μεγάλο ήταν το γενικότερο ενδιαφέρον του κοινού στην έκθεση και από τις κρατήσεις για διακοπές, ευνοημένη ιδιαίτερα η Θεσσαλονίκη.
Η «νύμφη του Βορρά» εμφανίζεται ενισχυμένη στις προτιμήσεις των Γερμανών, για τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που συνδυάζει ως προορισμός, ανεβάζοντας τα επίπεδα αισιοδοξίας για ένα καλύτερο 2017 στον τομέα του τουρισμού της περιοχής. 
Αυτό είναι και το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την συμμετοχή της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.
Το δεύτερο είναι ότι η Θεσσαλονίκη – εκτός από το city break – μπορεί να προωθήσει με αξιώσεις στην «ισχυρή» γερμανική αγορά πολλές και διαφορετικές πτυχές θεματικού τουρισμού. Ήδη εξαιτίας της υψηλής ζήτησης που εμφανίζει η χώρα μας στα γερμανικά τουριστικά πακέτα του 2017, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για νέα projects και όχι μόνο στη γερμανική, αλλά και σε άλλες αγορές – στόχους. Για το σκοπό αυτό, στις συζητήσεις που έγιναν στο πλαίσιο της ΙΤΒ, ανάμεσα στην ΕΞΘ και εκπροσώπους φορέων και επαγγελματίες του τουρισμού, αποφασίστηκε να πρωταγωνιστήσει η Θεσσαλονίκη σε καινούργια projects τα οποία και θα προωθηθούν στο ταξιδιωτικό κοινό που «διψά» για εναλλακτικές προτάσεις. Συγκεκριμένα, την προσοχή της Γερμανικής αγοράς προσέλκυσαν τα μνημεία UNESCO, ο φυσιολατρικός τουρισμός, καθώς και οι συνδυαστικές εκδρομές σε κοντινά σημεία αρχαιολογικού ή άλλου ενδιαφέροντος με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη.
Η ΕΞΘ συμμετείχε για άλλη μια φορά στο ITB speed networking και τα προγραμματισμένα ραντεβού που πραγματοποιήθηκαν στο δικό της σταντ στο περίπτερο του ΕΟΤ, ξεπέρασαν τα πενήντα. Οι συναντήσεις που έγιναν με tour operators, αεροπορικές εταιρείες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο ήταν επιλεγμένες και εποικοδομητικές και χαρακτηρίστηκαν από το έντονο ενδιαφέρον και την αμοιβαία διάθεση για περαιτέρω επέκταση των συνεργασιών.
Γύρω από το ίδιο τραπέζι με τα στελέχη της ΕΞΘ κάθισαν  εκπρόσωποι από τους μεγαλύτερους διεθνείς «παίκτες» στην τουριστική «σκακιέρα», μεταξύ των όποίων οι DER Touristik, Medina Reisen, FTI Group, JET2.COM, Trivago, Review Pro, ABTA, Condé Nast Traveller κ.α.
Επιτυχημένες ήταν οι επαφές που είχε η ΕΞΘ και με δημοσιογράφους από έγκριτα Γερμανικά ΜΜΕ διεθνούς εμβέλειας. Η Ένωση επενδύει όχι μόνο στην εν λόγω αγορά αλλά και στην επικοινωνία έχει ήδη φιλοξενήσει γκρουπ Γερμανών δημοσιογράφων (press trips), όπως έκανε και πρόσφατα. Σημαντική ήταν και η συνάντηση που είχαν τα στελέχη της ΕΞΘ με στελέχη του Γερμανικού National Geographic, όπου εξαιτίας της ιδιαίτερης προβολής που έτυχε το επικείμενο αφιέρωμα που θα φιλοξενηθεί τον Απρίλιο στο αντίστοιχο βρετανικό περιοδικό, το Γερμανικό έντυπο εκδήλωσε έντονο ενδιαφέρον για την προβολή της Θεσσαλονίκης, αλλά και για συνεργασία με την ΕΞΘ σε νέες προωθητικές ενέργειες.
Η ΕΞΘ φιλοξένησε στο περίπτερό της στελέχη του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης, με στόχο την κοινή παρουσίαση του προορισμού για το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα. Όσον αφορά στους επισκέπτες της έκθεσης, προμηθεύτηκαν πλούσιο υλικό για την ιστορία, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, τις κοντινές αποδράσεις και τις ξενοδοχειακές μονάδες της πόλης.
Την ΕΞΘ εκπροσώπησαν ο πρόεδρος του Δ.Σ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας και η υπεύθυνη Μάρκετινγκ Χρύσα Σαραβέλου, ενώ συμμετείχαν και αρκετά στελέχη των ξενοδοχείων της πόλης.
Η ΕΞΘ ευχαριστεί την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, κύριο χορηγό αερομεταφορών, για την υποστήριξη της συμμετοχής της Ένωσης στην ITB.