τη Διεθνή Έκθεση Συνεδριακού Τουρισμού ΙΒΤΜ της Βαρκελώνης θα συμμετάσχει για πρώτη φορά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις, με αντικείμενο το συνεδριακό τουρισμό, που είναι από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού με μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Η IBTM θα διεξαχθεί από τις 29 Νοεμβρίου έως την 1η Δεκεμβρίου 2016 και στόχος της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι να διερευνήσει το διεθνές ενδιαφέρον για την ειδική αυτή μορφή θεματικού τουρισμού και να αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή, μέσω των σημαντικών υποδομών φιλοξενίας και διοργάνωσης συνεδρίων, που την καθιστούν ιδανικό προορισμό για κάθε συνέδριο.
Η έκθεση απευθύνεται μόνο σε επαγγελματίες του τουρισμού και συγκεκριμένα σε διοργανωτές μεγάλων συνεδρίων, αλλά και σε επιχειρήσεις και δεν είναι ανοιχτή για το κοινό. Πρόκειται ωστόσο για τη σπουδαιότερη επαγγελματική έκθεση συνεδριακού τουρισμού της Ευρώπης και μιας εκ των μεγαλύτερων του είδους της στον κόσμο.
«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συμμετέχει στη διεθνή έκθεση της Βαρκελώνης με δικό της χώρο, στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ., όπου θα φιλοξενεί και το Convention Bureau της Θεσσαλονίκης, που με την πολυετή εμπειρία του θα συνδράμει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας ως συνεδριακού προορισμού. Ήδη το Convention Bureau της Θεσσαλονίκης έχει προγραμματίσει συναντήσεις με επιλεγμένους «hosted buyers» και διοργανωτές συνεδρίων, με στόχο να υπάρξουν συγκεκριμένες συμφωνίες για τη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το επόμενο έτος», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος.
Ο συνεδριακός και επιχειρηματικός τουρισμός είναι δραστηριότητα διεθνώς αυξανόμενη, όπως δηλώνεται στις ετήσιες αναφορές της διεθνούς συνεδριακής έκθεσης ΙΒΤΜ. Η επαγγελματική διεθνής έκθεση της Βαρκελώνης βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο συνεδριακού τουρισμού (MICE), προβάλλοντας τη διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων, ταξιδιών κινήτρων (incentives), εκθεσιακές διοργανώσεις, εταιρικές συναντήσεις, και τουρισμό πολυτελείας (VIP) και μετακινήσεων υψηλού επιπέδου ομάδων.
Η IBTM διοργανώνεται από τη Reed Travel Exhibitions (RTE) που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος διοργανωτής τουριστικών και ταξιδιωτικών εκθέσεων και γεγονότων, με 22 ετήσιες διεθνείς εκθέσεις –εκδηλώσεις σε 13 χώρες, στην Ευρώπη, Αμερική, Μέση Ανατολή, Ασία και Αφρική και το μεγαλύτερο ίσως διεθνές πελατολόγιο συμμετεχόντων σε εκθεσιακές εκδηλώσεις.
Στην Έκθεση θα απονεμηθούν τα ετήσια βραβεία Τεχνολογικής Καινοτομίας και έχουν επιλεγεί να βραβευθούν δέκα εταιρείες από περισσότερες από 60 υποβληθείσες αιτήσεις. Όπως κάθε χρόνο στην IBTM θα παρουσιαστούν τα συμπεράσματα από εξειδικευμένη έρευνα, η οποία περιγράφει τις εμπειρίες από τη συνεδριακή κίνηση του προηγουμένου έτους και τις προοπτικές για το επόμενο. Από τα στοιχεία αυτά σημειώνεται σαφής τάση αύξησης των συνεδριακών διοργανώσεων και των επαγγελματικών συναντήσεων και διαπιστώνεται μία ποιοτική αναπροσαρμογή στον σχεδιασμό τους με διαφοροποιούμενες απαιτήσεις των συνέδρων.
Στο πρόγραμμα της φετινής έκθεσης στη Βαρκελώνη, περιλαμβάνονται ημερίδες και παρουσιάσεις πολλών χωρών και περιοχών, ενώ αναμένονται περισσότερες από 3.000 συμμετοχές από 150 και πλέον χώρες, στοιχεία που δείχνουν τη σημασία του συνεδριακού τουρισμού στα διεθνή τουριστικά δρώμενα. Το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων προβλέπει περισσότερα από 100 γεγονότα – ευκαιρίες επαγγελματικών επαφών και γνωριμιών.
Από τα στοιχεία του δικτύου της European Cities Marketing (Meeting Statistics Report), στην οποία συμμετέχουν περισσότερες από 100 ευρωπαϊκές συνεδριακές πόλεις, είναι σαφές ότι η συνεδριακή δραστηριότητα συμβάλλει άμεσα στην επέκταση – επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δεδομένου ότι οι περισσότερες συνεδριακές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται κατά τους μήνες Σεπτέμβριο – Μάιο, στόχο που επιδιώκει να πετύχει και για την Κεντρική Μακεδονία η διοίκηση της Περιφέρειας, με δράσεις ενίσχυσης του δωδεκάμηνου τουρισμού και όλων των εναλλακτικών μορφών, στις οποίες η περιοχή διαθέτει ανταγωνιστικά συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Επίσης, το 36% των διοργανώσεων πραγματοποιούνται σε ξενοδοχειακούς χώρους, το 24% σε συνεδριακά κέντρα, και μόλις το 21% σε άλλους χώρους. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται τάση αύξησης κατά 18% για συναντήσεις και αύξησης κατά 10% των ημερών συμμετοχής.