Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο: Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού ( WTTC ) προειδοποίησε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχασε εξαγωγές αξίας άνω των 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών, καθώς οι δαπάνες των διεθνών επισκεπτών μειώθηκαν πέρυσι, σε σύγκριση με το 2019, καθώς η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου συνεχίζει να συσσωρεύει φόρους, γραφειοκρατία και μειώνει τον προϋπολογισμό του βραχίονα μάρκετινγκ της VisitBritain.
Σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικών Επιπτώσεων του 2025 (EIR) του WTTC, ο κλάδος συνεισέφερε 286 δισεκατομμύρια £ στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου πέρυσι, 3,9% έναντι του 2019, αντιπροσωπεύοντας το 10% του συνολικού ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι θέσεις εργασίας στον τομέα Ταξίδια και Τουρισμός υποστήριξαν 4,2 εκατομμύρια βιοποριστικούς πόρους πέρυσι, αλλά ακόμα κάτω από τα επίπεδα του 2019.
Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, η διεθνής δαπάνη επισκεπτών παραμένει 5,3% κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 40,3 δισεκατομμύρια £, αντιπροσωπεύοντας μια εκπληκτική απώλεια 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών για την οικονομία, σχεδόν ισοδύναμη με τα 2,3 δισεκατομμύρια £ που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την πρόσληψη 6.500 νέων δασκάλων στην Αγγλία και περισσότερα από τα 2,1 δισεκατομμύρια £ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο παγκόσμιος οργανισμός τουρισμού λέει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ήδη ένας από τους πιο ακριβούς προορισμούς στην Ευρώπη και η πρόσφατα ανακοινωθείσα ETA, η έλλειψη αγορών χωρίς ΦΠΑ, οι αυξανόμενοι φόροι για τις επιχειρήσεις, η αύξηση των αεροπορικών τελών επιβατών και τώρα περικοπές άνω του 40% στον προϋπολογισμό του VisitBritain θα παρεμποδίσουν την ανάπτυξη το 2025
. ανισότητα.
Δεν πρόκειται για παγκόσμιες πιέσεις. Είναι σκόπιμες πολιτικές επιλογές. Και κοστίζουν στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ενώ η πρόσφατη έγκριση της κυβέρνησης για το πρώτο θεματικό πάρκο Universal της Ευρώπης στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα σχέδια για την επέκταση των αεροδρομίων Heathrow, Gatwick και Luton, σηματοδοτούν ευρύτερες φιλοδοξίες, το WTTC προειδοποιεί ότι αυτά τα έργα θα αποφέρουν πραγματικά οφέλη μόνο σε χρόνια από τώρα και μόνο εάν αρθούν τα εμπόδια στα ταξίδια.
Το WTTC προτρέπει τον πρωθυπουργό Starmer να αναγνωρίσει την αξία ανάπτυξης του τουρισμού, μιας ιστορίας επιτυχίας του ιδιωτικού τομέα, για την οικονομία και τις θέσεις εργασίας.
Η Τζούλια Σίμπσον, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του WTTC προειδοποίησε: “Άλλες ευρωπαϊκές χώρες βλέπουν την οικονομική αξία των Ταξιδιών και Τουρισμού, αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο θεωρείται δεδομένη. Τώρα η κυβέρνηση βλάπτει ενεργά την ανάπτυξη. Οι πολύτιμοι ξένοι επισκέπτες αντιμετωπίζουν τώρα άσκοπες ETA, έναν φόρο μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο για τους φόρους επιβατών και δεν επιβαρύνουν τους προϋπολογισμούς της κυβέρνησης. Πρέπει να το οδηγήσει αυτό, όχι να το δεσμεύσει με χίλιες περικοπές από το Υπουργείο Οικονομικών
«Η κυβέρνηση διακινδυνεύει τη στασιμότητα και τη μακροπρόθεσμη παρακμή του Travel & Tourism, χωρίς στοχευμένες ενέργειες και επενδύσεις. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ταξιδιώτες ξοδεύουν περισσότερα από ποτέ, ενώ άλλες χώρες επωφελούνται. Η απώλεια περιφερειακής στήριξης είναι ιδιαίτερα ανησυχητική. Χωρίς αποκλειστικό μάρκετινγκ και επενδύσεις, οι περιοχές εκτός Λονδίνου θα αγωνιστούν ακόμη περισσότερο για να προσελκύσουν διεθνείς τουρίστες, παρά τις τεράστιες αναξιοποίητες δυνατότητές τους».
Το ρολόι χτυπάει
Καθώς ο παγκόσμιος τουρισμός αυξάνεται, το Ηνωμένο Βασίλειο υπονομεύει τη δική του ανάπτυξη. Τα πιο πρόσφατα δεδομένα αποκαλύπτουν ένα διευρυνόμενο χάσμα μεταξύ του τι θα μπορούσε να προσφέρει ο τομέας Ταξιδιών και Τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου και του τι μπορεί να προσφέρει. Χωρίς επείγουσα διόρθωση πορείας, το WTTC προειδοποιεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κινδυνεύει να μείνει ακόμα πιο πίσω.
Το WTTC καλεί την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου:
- Αντιστρέψτε τις περικοπές στο VisitBritain
- Επαναφορά αφορολόγητων αγορών για διεθνείς επισκέπτες
- Ξανασκεφτείτε τους τιμωρητικούς φόρους ταξιδιών
- Επενδύστε για να διατηρήσετε το Ηνωμένο Βασίλειο ανταγωνιστικό παγκοσμίως
Ο κόσμος ταξιδεύει ξανά και ξοδεύει περισσότερα από ποτέ. Εάν το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει ένα μερίδιο από την πίτα, πρέπει να σταματήσει να σαμποτάρει τη δική του επιτυχία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει το εμπορικό σήμα, την απήχηση και την υποδομή. Αυτό που του λείπει είναι η πολιτική βούληση να επιτρέψει στο Travel & Tourism να ευδοκιμήσει