Ο τουρισμός πολυτελείας μπορεί επίσης να αντιμετωπίσει πιεστικά ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή, η διατήρηση της διαφορετικότητας και η ενεργός διατήρηση της φύσης. Στην ITB Berlin, οι ξενοδόχοι έδειξαν τις ιδέες τους για λύσεις
Οι πρωτοπόροι στην πολυτελή φιλοξενία μπορούν να αλλάξουν την άποψη του κόσμου για να συνεισφέρουν θετικά στην κοινωνία
Στην ITB Berlin, οραματιστές ξενοδόχοι πολυτελείας μοιράστηκαν πώς ορίζουν την επιθυμία τους να κάνουν τη διαφορά. Με τις έννοιες που παρουσιάζονται, ο τουρισμός πολυτελείας μπορεί επίσης να αντιμετωπίσει πιεστικά ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή, η διαπολιτισμική κατανόηση, η διατήρηση της διαφορετικότητας και η ενεργός διατήρηση της φύσης.
Στην ITB Berlin, οραματιστές ξενοδόχοι πολυτελείας μοιράστηκαν πώς ορίζουν την επιθυμία τους να κάνουν τη διαφορά.
Ενσυνείδητος προβληματισμός για την τρέχουσα θέση του ατόμου
Για τον Henning A. Schaub, Γενικό Διευθυντή στο eriro Alpine Hide, φαίνεται απαραίτητο να οικοδομήσουμε μια βαθιά σύνδεση μεταξύ των επισκεπτών και του προορισμού, του ξενοδοχείου και της τοπικής κοινότητας για να δημιουργήσουμε ένα αντίκτυπο που θα ακτινοβολεί ιδανικά στην καθημερινή ζωή μετά το ταξίδι. «Οι επισκέπτες μας εκτιμούν ότι δεν έχουμε τηλεοράσεις στα δωμάτια, ότι το Wi-Fi δεν είναι αυτόματα διαθέσιμο, αλλά πρέπει να επιλεγεί συνειδητά», λέει για το ξενοδοχείο eriro στο Ehrwald, στο οποίο είναι προσβάσιμο μόνο με γόνδολα και με τα πόδια. Αυτό δημιουργεί ήδη μια αίσθηση γείωσης κατά την άφιξη. Η επιτόπια κουζίνα Zero Waste είναι συνεπής, καθώς κάθε κομμάτι σκουπιδιών πρέπει να μεταφερθεί πίσω. “Αυτό ενθαρρύνει τους επισκέπτες να σκεφτούν συνειδητά πού βρίσκονται, τι είναι διαθέσιμο εκεί και πώς εργάζονται και ζουν οι άνθρωποι σε τοπικό επίπεδο.”
Ο Zoran Pejovic, Chief Growth & Strategy Officer της Losinj Hotels & Villas στην Κροατία, τόνισε τη βαθιά του πίστη στην εκπαίδευση των ανθρώπων. “Αν οι επισκέπτες μάθουν κάτι από εμάς, αυτό είναι υπέροχο, αλλά είναι επίσης συναρπαστικό το πώς οι υπάλληλοί μας εσωτερικεύουν τις έννοιες. Για παράδειγμα, αναφέρουν ότι τώρα προσπαθούν να αποφύγουν τα πλαστικά μιας χρήσης στο σπίτι. Με 1.000 υπαλλήλους, αυτό σημαίνει στην καλύτερη περίπτωση εμπλέκονται 1.000 οικογένειες: Και κάποιος που έχει πειστεί από την ιδέα φαίνεται πολύ πιο αυθεντικό.”
Έδραση βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων στις παραδοσιακές πρακτικές στην ευαισθητοποίηση
Για τον Simon Stobbs, Chief Sales Officer B2B & Διευθύνων Σύμβουλος Νότιας Αφρικής στο Wilderness Group, η εστίαση είναι στη δημιουργία μιας τοπικής οικονομίας με επίκεντρο την προστασία και τη διατήρηση της φύσης και του πολιτισμού. «Οικοτουρισμός σημαίνει ότι οι επισκέπτες μπορούν να δουν τι μπορούν να επιτύχουν με το ταξίδι τους: Παιδιά που πηγαίνουν σχολείο επειδή οι οικογένειες κερδίζουν καλά». Οι εκπομπές μπορούν να μετρηθούν, αλλά η υπερηφάνεια μιας οικογένειας για ένα μορφωμένο παιδί δεν μπορεί να είναι. “Την πρώτη φορά, οι επισκέπτες μπορεί να έρθουν χωρίς να γνωρίζουν τη στρατηγική μας. Αλλά τη δεύτερη φορά, έρχονται συνειδητά και εκτιμούν πόσο βαθιά είμαστε συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους και τη φύση στις εγκαταστάσεις.”