Η αεροπορική βιομηχανία σημειώνει νέα ρεκόρ και βρίσκεται σε καλύτερη θέση από ό,τι πριν από την κρίση του κορωνοϊού – με μια εξαίρεση. Στη Γερμανία, σύμφωνα με τον Jens Bischof, Πρόεδρο της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Eurowings Aviation GmbH στο Συνέδριο ITB του Βερολίνου την Τρίτη, η ανάκαμψη από τον κορονοϊό ήταν πολύ πιο υποτονική. Αυτό οφείλεται κυρίως στο κόστος των κυβερνητικών ρυθμίσεων, οι οποίες έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2019. Το μήνυμά του λοιπόν ήταν σαφές: ο κλάδος βρίσκεται σε οριακό σημείο και είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κάτι. «Είναι πέντε και δώδεκα, όχι πέντε με δώδεκα», τόνισε ο Μπίσοφ, δηλώνοντας ότι οι προτεινόμενες λύσεις είναι ήδη στο τραπέζι: Πρέπει να καταργηθεί ο αεροπορικός φόρος και να μειωθούν σημαντικά τα άλλα έξοδα και τέλη. Ο Μπίσοφ ανέφερε ως πρότυπο το παράδειγμα της Σουηδίας, η οποία αποφάσισε να καταργήσει τον φόρο εναέριας κυκλοφορίας.

Συζήτηση για τη Μπλε Σκηνή (από αριστερά προς τα δεξιά): Jens Bischof, Aletta von Massenbach, Pierre Dominique Prümm, Dara Brady και Lee Dayhurst

Προστασία του περιβάλλοντος με καινοτόμες τεχνολογίες – όχι με περικοπή

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εναέριας κυκλοφορίας πρέπει να μειωθούν με πιο σύγχρονα αεροσκάφη και πιο βιώσιμα καύσιμα, αλλά όχι με τη μείωση του αριθμού των επιβατών και των διαδρομών πτήσεων. Ο Bischof ήταν δύσπιστος σχετικά με τους ισχύοντες κανονισμούς για την προστασία του κλίματος. Θα δημιουργούσαν μεγαλύτερη επιβάρυνση στις αεροπορικές εταιρείες, θα οδηγούσαν σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων και θα έβαζαν τους παρόχους απευθείας πτήσεων σε μειονεκτική θέση σε σύγκριση με αυτούς των πτήσεων ανταπόκρισης. Μόνο το 2024, το κόστος των κυβερνητικών κανονισμών αυξήθηκε κατά 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ – συνολικά, οι αεροπορικές εταιρείες που πετούσαν από και προς τη Γερμανία χρειάστηκε να επωμιστούν περίπου 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τέτοιο κόστος πέρυσι.

Αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας

Τα αεροσκάφη, τόνισε η Dara Brady από τη Ryanair, είναι κινητά αγαθά. χρησιμοποιούνται οπουδήποτε είναι κερδοφόρο για τις αεροπορικές εταιρείες. Ως επιχειρηματική τοποθεσία για τη Ryanair, η Γερμανία ανταγωνίζεται συνεπώς περισσότερες από 35 άλλες χώρες. «Στη Ryanair, σχεδιάζουμε αύξηση επιβατών κατά 100 εκατομμύρια τα επόμενα δέκα χρόνια», εξήγησε ο Μπρέιντι. Το πού θα γίνει αυτό εξαρτάται από τις γενικές συνθήκες πλαισίου. «Πιστεύω ότι η νέα γερμανική κυβέρνηση έχει μια θαυμάσια ευκαιρία να κάνει τη χώρα ξανά ανταγωνιστική για τις επιχειρήσεις», διαβεβαίωσε ο Μπρέιντι.

Ατζέντα ανάπτυξης για τον κλάδο των αερομεταφορών

Ο Δρ. Pierre Dominique Prümm από το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης ανέφερε ότι το αεροδρόμιο του είχε χάσει περίπου το 25 τοις εκατό των συνδέσεων του κόμβου του λόγω των κακών συνθηκών πλαισίου. Αυτό είναι ένα κακό σημάδι, όχι μόνο για τις αερομεταφορές, αλλά για ολόκληρη τη γερμανική οικονομία και δείχνει ότι η Γερμανία χρειάζεται επειγόντως μια ατζέντα ανάπτυξης για τον κλάδο των αερομεταφορών. Τα αεροδρόμια είναι εξοπλισμένα για περαιτέρω ανάπτυξη μέσω επενδύσεων – αλλά η μείωση του κόστους και η βελτίωση των συνθηκών πλαισίου είναι καθήκον των πολιτικών.