Εικονικοί πράκτορες και αυθεντικές εμπειρίες: Η ταξιδιωτική αγορά αναπτύσσεται σταθερά, αλλά και υφίσταται σοβαρές αλλαγές – σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες της Phocuswright και της Euromonitor

Η ύφεση του κορωνοϊού έχει τελειώσει και μέχρι το 2024 η Ασία θα έπρεπε να έχει πιάσει και αυτή – την ίδια στιγμή, η ταξιδιωτική αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται. Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα των τελευταίων ερευνών των ερευνητών αγοράς Phocuswright και Euromonitor, οι οποίες παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο ITB του Βερολίνου την Τρίτη. Σύμφωνα με τη Mitra Sorrels από το Phocuswright, η ανάπτυξη θα συνεχιστεί στο εγγύς μέλλον, αλλά με βραδύτερο ρυθμό. «Αναμένουμε ότι ο ακαθάριστος ετήσιος όγκος κρατήσεων θα φτάσει τα δύο τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2027», ανέφερε ο Sorrells. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αναμένονται στη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική, ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική είναι πιθανό να επιβραδυνθούν.

Οι συμμετέχοντες στο πάνελ συμφώνησαν ότι το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνεται όλο και πιο σημαντικό στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό

Το Facebook και το Instagram προηγούνται, αλλά το YouTube προλαβαίνει

Σύμφωνα με τον Sorrels, το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γινόταν ολοένα και πιο σημαντικό κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού. Στην Ευρώπη, το Facebook και το Instagram ήταν οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες, αλλά κανάλια όπως το Reddit και το YouTube ήταν επίσης όλο και πιο δημοφιλή για τον προγραμματισμό ταξιδιών. «Στις ΗΠΑ, το YouTube έχει ήδη προσεγγίσει το Facebook και το Instagram», είπε ο Sorells, σημειώνοντας ότι αυτό άνοιξε εντελώς νέες ευκαιρίες στους παρόχους να χρησιμοποιήσουν τις πλατφόρμες για μάρκετινγκ. Μια άλλη τάση ήταν η αυξανόμενη χρήση πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίοι φέτος όχι μόνο ήταν πιθανό να αναπτυχθούν, αλλά θα γίνονταν και σημαντικά πιο αποτελεσματικοί. «Πρέπει να σκεφτούμε τι σημαίνει όταν οι εικονικοί βοηθοί μιλούν με εικονικούς βοηθούς όταν κάνουμε κράτηση για ένα ταξίδι», είπε ο Σόρελς.

Συνολικές δαπάνες 5,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων

Η σημασία της τουριστικής βιομηχανίας τονίστηκε και στην παρουσίαση της Caroline Bremner από το Euromonitor. Ο Μπρέμνερ είπε ότι οι συνολικές παγκόσμιες δαπάνες για τον εθνικό και τον διεθνή τουρισμό θα ανέλθουν σε 5,5 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025 και αναμένεται να αυξηθούν συνολικά κατά 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια – με την ισχυρότερη ανάπτυξη να αναμένεται στον τομέα των σιδηροδρομικών ταξιδιών.

Αυθεντικές εμπειρίες και περιπέτειες

Μια άλλη τάση ήταν η επιθυμία για αυθεντικές εμπειρίες σε προορισμούς, που μερικές φορές ήταν πιο σημαντικές κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού από την ίδια την επιλογή του προορισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, η Μπρέμνερ μίλησε για «τουρισμό με γνώμονα το πάθος» – όσο πιο αυθεντική και γνήσια ήταν μια εμπειρία, τόσο περισσότεροι οι παραθεριστές ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν γι’ αυτήν, είπε. Ο Μπρέμνερ τόνισε επίσης τις τεράστιες αλλαγές που επιφέρουν οι καλύτερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης – αλλά επίσης επεσήμανε ότι ακόμη και με το Gen Z, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των ταξιδιωτών εξακολουθούν να εκτιμούν την επίσκεψη σε ένα ταξιδιωτικό γραφείο.